Jeannine Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Gisteren, tijdens het spelen, vonden mijn kinderen 2 dode (wilde)konijnen bij ons achter op het veld. Er gingen bij mij meteen alarmbellen rinkelen, dus ben ik meegegaan om te kijken. Aan het ene konijn zag ik niet veel, koppie was mooi gaaf, alleen een wat donkerderroze randje om de ogen, maar niet opgezet of zo. Het andere konijn lag in de sloot, dat kon ik dus niet zien. Toch zit het me niet lekker. Onze tuin grenst aan het veld, stel je voor dat het wel zo is. In ieder geval zitten de nijnen hier voorlopig in het hok (met plexi-glas ervoor). Er moet hier op BB toch ergens een lijst zijn waar de myx- gebieden op staan? Weet iemand waar ik die kan vinden?Ik heb zojuist de da ook een mailtje gestuurd of hij weet of het hier heerst
Domino Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?7415-Myxomatose-en-VHS-uitbrakenHier is die lijst, maar er staat nog maar 1 vermelding van dit jaar. Waar woon je als ik vragen mag?
Domino Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Je kan het allicht even in de lijst aangeven, dan wordt die aangepast. Zijn jouw konijnen geënt?
Dollie Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 En je kunt even kijken bij del aatste meldingen van 2011, dat het bijv. een maand geleden gemeldt is wil helaas niet zeggen dat het nu perse over is..
Jeannine Geplaatst: 17 januari 2012 Auteur Geplaatst: 17 januari 2012 Ik weet niet of het myx is. Ik wacht eerst maar even de reactie van de dierenarts af.
Jeannine Geplaatst: 18 januari 2012 Auteur Geplaatst: 18 januari 2012 Myxomatose wordt overgebracht door stekende insecten. Aangezien die vnl. in het voorjaar en de zomer voorkomen is de kans in de winter klein.Er zijn meer ziekten waaraan konijnen kunnen stervenDit kreeg ik terug van de DA
Catelootje! Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 Maarja, de winter is tot nu toe zo zacht, daar gaat geen muggenkolonie van dood hoor.
Polomeisje Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 Nee, dat is wel makkelijk reageren. Ik weet dat er best veel myx was het afgelopen jaar. De laatste weken hoor ik het vooral hier in de buurt, bij Hengelo.
ChloëC Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 Inderdaad, er zijn nog steeds muggen die nu nog myxomatose kunnen overdragen... Ook kan het via direct contact overgebracht worden van konijn op konijn!
Aanbevolen berichten