Ga naar inhoud

Weer vragen over Sjaak


sjaak en floortje

Aanbevolen berichten

Onze Sjaak.

Hij was eigenlijk best wel weer opgeknapt na de vorige keer.

Nu is hij weer vreselijk afgevallen. Ook zijn zijn achterpoten (de pootjes, niet de voetjes) kaal.

De voetjes vertonen beginnende sore-hocks. Hem droog houden in zijn hok met Joep bleek onmogelijk. Hij kon het tempo van Joep niet meer bijhouden. Joep is lief voor hem maar eet zo snel dat Sjaak altijd te weinig krijgt. Vandaag heb ik zijn voetjes gewassen en gedroogd en heb ik Sjaak binnen gezet. Weg van de kou, weg van Joep. We moeten voor Joep maar op zoek naar een nieuw maatje denk ik. Ik zie Sjaak nog wel opknappen, hij heeft ons al vaker verbaasd doen staan, maar hij kan het tempo van zo'n jong dier niet meer aan.

Nu een vraag over die achterpoten. Dat lijkt toch erg veel op urinebrand.

Wat is nu wijsheid? Naar de da, dat snap ik. Maar wat moet ik dan doen? Urine meenemen, of gewoon alleen even om ab vragen en dan kijken of het betert?

Sjaak weegt momenteel nog maar 900 gram. Hij komt van de 1,5 kg af. Hij is echt oud, zit veel te slapen.

Toch lijkt hij nog gelukkig. Ik wil hem een fijne oude dag geven, maar geen polonaise meer aan zijn breekbare lijfje.

Iemand een goed stappenplan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm wat vervelend zeg dat Sjaak zo flink is afgevallen. Hoe oud is hij eigenlijk? En eet hij verder goed? Anders moet je eens proberen om hem bij te voeren met extra dingetjes.

En is hij ook nat van achteren? Of dat niet? Als je naar de DA gaat, zou ik Sjaak meenemen, en dan bij de DA een urinemonster laten nemen. Want dan is de urine het verst, en dan kan hij meteen gaan kijken of hij iets van blaasontsteking heeft, of iets anders. Op die kale plekjes kun je Sudocrème smeren, dat doe ik ook bij Zwartje. Na een tijdje komen er dan weer haartjes op de kale plekjes.

Heel veel succes, sterkte en beterschap voor Sjaak. Geef hem maar een dikke knuffel van mij. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mannetjes kan de urine door middel van een catheter eruit gehaald worden, bij vrouwtjes kan het niet. Het is dus eventueel mogelijk om een urine monster te nemen mocht het niet zo lukken. Verder weet ik het ook niet zo goed hoe je hem kan laten opknappen. Ik wens je in ieder geval heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .