Snuffer Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Ik probeer fudge op te pakken, zodat ze weer het hok in, kan, rolt ze opeens op haaar rug heen en weeer..... Net epilepsie......Ben er al mee naar de DA gweest, maar die ksn er niks aan doen.....Weet iemand wat het is en hoe ik dit een beetje kan verhelpen?
Snuffer Geplaatst: 14 januari 2012 Auteur Geplaatst: 14 januari 2012 Ze rolde heen en weer ....Op haar rug en haar kop rolde meee...
Gwentje Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Germm. Als je haar nu op de grond zet gebeurt dat dan weer?
Snuffer Geplaatst: 14 januari 2012 Auteur Geplaatst: 14 januari 2012 Denk niet dat ze EC heeft.. D e da heeft r vitamine b gegeven voor haar zenuwen, maar voor de rest kon ze er niks aan doen..
Snuffer Geplaatst: 14 januari 2012 Auteur Geplaatst: 14 januari 2012 Nee, heb haar al in het hok gezet... Deed het wel vaker, maar nooit zo erg als nu... Dom dat ik niet eerder naard e da ben gegeaan
Snuffer Geplaatst: 14 januari 2012 Auteur Geplaatst: 14 januari 2012 Net als een hond doet als hij blij is. Maar zij was NIET blij!
Gwentje Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Germm. Nee dit is inderdaad niet goed! Je zal inderdaad kunnen denken aan Epileptie, kan je misschien niet naar andere DA gaan?
Snuffer Geplaatst: 14 januari 2012 Auteur Geplaatst: 14 januari 2012 Al gedaan. Maar om te weten of ze epileptisch is moet er een MRI- scan van haar gmaakt worden enik wil haar die stress van het vervoeren enz niet aandoen Maar ze heeft ook wel een ruw leven gehad....
Gwentje Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Hmm.. Ik zal het zelf niet weten sorry. Ec lijkt me nu ook echt niet meer.
Snuffer Geplaatst: 14 januari 2012 Auteur Geplaatst: 14 januari 2012 Tja... Ik denk dat ze gewoon knetter is.... Maar dat zijn al mijn konijnen:rofl:
Snuffer Geplaatst: 14 januari 2012 Auteur Geplaatst: 14 januari 2012 (aangepast) Behalve Snuffeltje...Oh nee die lust geen hooi en rent de hele dag achter me aan... Zelf in de supermarkt:bounce: 14 januari 2012 aangepast door Snuffer
Martje Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Jou konijn gaat met je mee naar de supermarkt?
Janetd Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Vind het wel een vreemd verhaal, kun je er geen filmpje van maken? Misschien dat iemandhet dan herkend nu is het zo moeilijk voor te stellen wat je konijn dan doet.En je nijn mee naar de supermarkt? mag die dan z'n eigen groenten uitzoeken?:mdr:
Gwentje Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Maak er een filmpje van. Het lijkt me niet goed, konijnenruggetjes kunnen snel breken
NinaV Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Ik heb eens een gedumpt konijntje opgevangen dat epilepsie had. Maar hij rolde wel niet op zijn rug. Hij kreeg spasmen en kwam dan met voorpootjes van de grond, zijn kopje viel achterover en dan viel hij om. Heb hem wel nooit op zijn rug zien liggen. Ik zou wel nog eens een da raadplegen want je kan er niet zo maar van uitgaan dat het epilepsie is.
NinaV Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Moest het epilepsie zijn, dan kan je er niks aan doen. De medicijnen zijn allemaal te zwaar voor konijntjes. Als het korte aanvallen zijn en dat niet dagenlang terugkeert dan kan je het zo laten. Het kan zijn dat zo'n epileptische aanval maar 1 keer per jaar voorkomt bv. maar het konijntje dat ik heb opgevangen kreeg meerdere aanvallen per dag. Toen het al 3 dagen aan de gang was, had ik besloten dat hij te veel afzag en dat ik volgende dag naar dierenarts zou gaan, maar diezelfde nacht is hij gestorven. Zo'n aanval is zeer belastend voor het hartje.Ik wil je hiermee geen schrik aanjagen hé. Maar je gewoon informeren. Het is best zwaar voor zo'n beestje als het frequent voorkomt men dan moet je afwegen wat het beste is.Wat ik wel deed, is het konijntje een beetje ondersteunen, zodat hij niet omkantelt. en wat ook de pijn kan verlichten is op het moment van de aanval het nekje heel zachtjes masseren: bij zo'n aanval gaan de spieren nl heel stijf worden en daar hebben ze pijn van. Ik aaide hem vaak lichtjes en dan merkt ik dat hij toch meer ontspande. Ik hoop dat je toch nog een keer naar een andere dierenarts kan gaan, zodat je toch weet wat je konijntje juist heeft.
Nicky_the Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 >http://www.youtube.com/watch?v=SN7ZSETZfYg
Nicky_the Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 >http://www.youtube.com/watch?v=M2ev3Ns-MOM&feature=related
Gwentje Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 >http://www.youtube.com/watch?v=M2ev3Ns-MOM&feature=relatedDie is lieff!
Aanbevolen berichten