saskiaa Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Wat kan ik voor spul gebruiken wat een sterke geur heeft om wat te smeren op het neusje, kont enzo voor het koppelen maar wat niet schadelijk is bij het likken en wat ook niet nog 2 weken blijft zitten. Ik heb de vorige keer olie gebruikt met een druppeltje ethische olie maar op de plekken waar ik had gesmeerd bleven wel min. een week donker..(als het topic verkeerd staat verplaats maar)
Yls Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Bij konijnen weet ik het niet, maar ik heb wel eens russische dwerghamsters gekoppeld. Ik sprayde ze in met beaphar insecten spray. Dat is eigenlijk tegen vlooien en mijten enzo. En dan alle beetjes inspuiten zodat ze hetzelfde ruiken. Maar ik weet niet of dat ook bij konijnen werkt.En dat werkt niet echt goed tegen vlooien enzo en volgens de gebruiksaanweizing moet je dat, als je het tegen vlooien gebruikt, 1x per week sprayen. Dus het blijft niet zo lang in de vacht zitten.
saskiaa Geplaatst: 12 januari 2012 Auteur Geplaatst: 12 januari 2012 Weet je of het een sterke geur heeft want ik denk dat het in principe hetzelfde werkt
Yls Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Het heeft niet een hele sterke geur. Je ruikt er weinig van. Maar misschien dat het voor een konijn wel sterk ruikt? Ik heb echt geen idee, maar ik ruik nauwelijks iets.
Catelootje! Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Ik zou zeggen betadine, bleek of (schoonmaak)azijn, ik denk dat de eerste twee het meest geschikt zijn, misschien zelfs in combinatie het beste.edit: Oei, op het neusje. Doe dat maar niet dan Misschien iets van rescue remedy, moest dat een geur hebben?
saskiaa Geplaatst: 12 januari 2012 Auteur Geplaatst: 12 januari 2012 hm oke ja als ze de geuren van de ander er doorheen kunnen ruiken dan heb je er niet zoveel aan Misschien dan toch voor paardenvliegenspray gaan? Ik dacht ook aan sterke thee en dat laten afkoelen, maar dan vraag ik me ook af of de geur wel sterk genoeg is, het lijkt me iig 'safe'
elnienkjo Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Ik heb weleens iets gelezen over hondenshampoo, maar ik weet niet meer precies waar.
saskiaa Geplaatst: 12 januari 2012 Auteur Geplaatst: 12 januari 2012 Ja of babyshampoo, maar het lijkt me dat ze daar nogal jeuk van krijgen?? Dan zou je ze helemaal moeten afspoelen maar ze zitten buiten dus dat is sowieso al koud..
Catelootje! Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Misschien eens een opvang contacteren, of die een of ander spul zouden gebruiken... misschien een heel dom idee..?
saskiaa Geplaatst: 12 januari 2012 Auteur Geplaatst: 12 januari 2012 Ik kan het wel doen.. Maar ik denk dat ze dat bijna of niet gebruiken want meestal kijken ze gewoon naar een koppel wat goed klikt
Catelootje! Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 En die onschadelijke anti-myasis spuitbussen, zouden die een geurtje hebben?
saskiaa Geplaatst: 12 januari 2012 Auteur Geplaatst: 12 januari 2012 (aangepast) Ja weet ik ook niet.. Of dit: 12 januari 2012 aangepast door Emilyrose link verwijderd, zie regels
Dollie Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Ik heb voor de herkoppeling van Cleo en Jackson van Cleo&Jackson hondenshampoo gebruikt. Dit heb ik op een washandje gedaan, washandje goed nat gemaakt en uitgewrongen en toen voorzichtig de konijnen er lichtjes mee ingewreven.
Gast Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Ik zou zeggen betadine, bleek of (schoonmaak)azijn, ik denk dat de eerste twee het meest geschikt zijn, misschien zelfs in combinatie het beste.edit: Oei, op het neusje. Doe dat maar niet dan Misschien iets van rescue remedy, moest dat een geur hebben?Ik heb verder niet echt wat nuttigs toe te voegen aan het topic, maar Rescue remedy heeft geen geur. Ja, het ruikt wel licht naar alcohol, maar het is niet geschikt om te gebruiken als geurneutralisator.
ChloëC Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Ik heb gelezen bij de intro van moeilijke ratjes dat de geslachtsdelen werd ingesmeerd met vanille extract/essence ! Ook kan je een beetje uitwerpselen gebruiken maar dat is niet zo proper natuurlijk Een oude vuile t-shirt van jezelf even in het hok leggen en dat even over het 'nieuwe' konijn wrijven?
saskiaa Geplaatst: 13 januari 2012 Auteur Geplaatst: 13 januari 2012 Bedankt voor de reacties Ik ga toch voor vliegenspray want een vriendin heeft zo'n bus dus die kan ik even lenen. Dan kan ik dit weekend gaan koppelen.
Aanbevolen berichten