Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ziet er goed uit als ik het zo hoor! :) Maar had je dan zelf niks gemerkt dat ze vachtmijt hadden? Of zie je dat niet? :o

Ooh help, dan hebben jou konijnen erg veel geluk gehad denk ik zo... of die andere net pech!

Toch akelig om te horen als het in de buurt is he die myxomatose, het is ZO'N vreselijke ziekte... Ik heb er nachtmerries van na mijn ervaringen er mee! & het houdt maar niet op! Dus vandaar dat ik iedereen heel goed wil proberen helpen die er mee te maken krijgt of zou kunnen krijgen!

Zodus zou ik ze toch minstens tot 1. het vaccin zeker werkt en 2. het eens heel hard gevroren heeft zodat de meeste k*tmuggen en steekinsecten dood zijn... Het enige dat je nu opzich kunt doen is je nijntjes beschermen tegen insecten en zorgen dat hun weerstand heel goed is mbv vitamientjes, kruiden evt, propolis heb ik ook goede ervaringen mee, gezonde groentjes enzoverder!

Erg jammer dat ze dan zo zielig in hun hok zitten, maar liever dat als myxomatose denk ik dan! 't is allemaal voor hun eigen goed ;)

& Oja, ik zou ze beide ook heel erg goed in het oog houden... Myxomatose begint vaak heel subtiel met wat slaperige oogjes en of gezwollen anus! Kijk hier zeker voor uit dat je optijd kan ingrijpen indien het noodlot toch moest toeslaan!

Alvast veel geluk de volgende dagen/weken, ik hoop heel erg dat jullie gespaard mogen blijven!!

aangepast door ChloëC
Geplaatst:

Mijn konijnen vinden het niet zo prettig om op schoot te zitten of geborsteld te worden, ik had dus idd nog niets gemerkt dom dom! naja hun wil is wet hier in de tuin ;) alles voor het plezier van mijn konijnen.

Eens in de zoveel weken kijk ik ze wel na, nagels, haren en vilt aan de pootjes wegknippen en ff "lekker" borstellen. Ik kijk ze nu iederen dag goed na en kijk of ze gek gedrag vertonen, idd als het dan op de loer ligt hou ik ze liever even iets beter in de gaten en zet ik ze nu ook ff vast voorlopig. zeker de eerst komende 2 weken. We hebben de tuin goed dicht dus er kan geen wild konijn binnen.

Nu maar hopen dat mijn Nijnen nog even van hun luxe leven mogen genieten :).

Iemand nog tips om de weerstand te verhogen buiten fruitjes en groen. kan ik ze nog extra suplementen geven?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .