Vaantje Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 Vanmorgen een rondje langs de konijnen gelopen. Ondertussen alle voerbakken en waterflessen weggehaald. De voerbakken afgewassen en de flessen gevuld met vers water. Toen ik daar mee klaar was ging ik alles weer terug zetten. Na dit gedaan te hebben stond ik bij de schuur alle konijnen spullen eens goed op te bergen. De lege hooi ton uitgeveegd en gevuld met vers hooi. Op dit moment hoorde ik genies uit het verblijf van mn 2 dwergen. Dacht ah 1x niezen kan. Dat heeft iedereen wel eens. Ik wou weer verder gaan met het hooi toen ik weer genies hoorde. Dit maar 2 tot 3 keer achter elkaar. Ben gelijk naar de 2 kleintjes toegegaan. Ja hoor Bacardi haar hele neus vol met groene snot.. :bad: Heb gelijk de spullen waar ik mee bezig was terug de schuur ingeknikkerd en ben vervroegd naar men werk gegaan. Dierenarts spreekuur is van 11u tot 12u bij ons op de dierenopvang. Ik was er om kwart over 11. Dierenarts heeft de longen beluisterd en deze waren niet slecht. Het was bij haar zusje Mojito niet te zien of ze snot heeft. Ze klonk ook niet benauwd. Ook was er niet aan haar pootjes te zien of ze haar neus afgeveegd heeft. Dit zie je bij Bacardi wel goed. Aan de zijkant van de voorpootjes is het nat van het neusje poetsen. Dierenarts heeft een antibiotica kuur meegegeven voor beide konijnen. Aangezien ze samen zitten vertelde hij, is het handiger ze beide te behandelen. Beide dames zitten gelukkig apart van de andere konijnen, anders hadden we 1 ziekenboeg gehad. het is voorlopig dus even met handschoenen werken en extra ontsmetten. Ook hangen we morgen een extra zeil over het hok. Om er nog minder wind door heen te laten komen. Bacardi en Mojito krijgen 2x daags 1ml van de Enrofloxoral drops en dit voor 10dgn.
Vaantje Geplaatst: 7 januari 2012 Auteur Geplaatst: 7 januari 2012 Dankje! Vandaag gaat het iets beter. Beide eten nu. Tenminste zo ziet het er wel naar uit. Zo´n hondenbak leeg eten zal niet door 1 klein konijntje in een nacht gebeuren... Bacardi is nog wel erg rustig. Medicijnen toedienen is absoluut niet simpel bij deze 2 zeg. We zijn iig op weg om ze beide weer beter te krijgen.
Aanbevolen berichten