samantha! Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 Babs is ziek en de dierenartsen staan voor een raadsel, misschien hebben jullie nog een idee?Vorig jaar november had ze een baarmoederontsteking en een baarmoedertumor.Haar baarmoeder is toen verwijderd en er leken geen uitzaaiingen te zijn.Een maand na haar operatie raakte ze aan de diarree.Ik dacht dat het van de stress was en heb haar een tijdje op enkel hooi gezet.Dit hielp niet en wat ik ook deed: ze kwam niet van de diarree af.Een aantal keer haar ontlasting onderzocht maar niets gevonden.Toen was het eindelijk een keer raak: coccidiose in de ontlasting.Ik heb haar behandeld en daarna was alles over.Afgelopen zomer begon ze ineens verlamd te raken in dr achterhand.Ik dacht gelijk aan e cuniculi en ben begonnen met haar te behandelen met fenbendazol.Dit hielp en na een week begon ze weer langzaamaan op dr pootjes te komen.Omdat het steeds meer verbeterde ben ik vrij lang doorgegaan met de fenbendazol.Iedere keer wanneer ik stopte verslechterde het ook dus ik bleef doorgaan.Na 3 maanden was ze helemaal stabiel en ben ik gestopt.Ongeveer een maand daarna begon ze ineens weer diarree te krijgen.Ze is verhuisd naar binnen dus ik dacht weer: het zou wel van de stress komen.Weer alleen hooi gegeven maar de diarree bleef.Ik heb haar ontlasting weer onderzocht maar vond weer niets.Mijn collega's hebben ook nog even gekeken en ook zij vonden niets.In totaal 4 onderzoeken gedaan, alle 4 negatief.Omdat ze aan de diarre bleef en inmiddels alweer een maand aan de diarree was en nu duidelijk af begon te vallen ben ik voor de zekerheid weer toltrazuril gaan geven.De vorige keer had ze namelijk precies dezelfde symptomen en vond ik ook maar 1 van de 6 keer ofzo wat in haar ontlasting.Vorige week heb ik haar dus behandeld met toltrazuril en ze werd toen ook echt ziek.Niet meer eten, sloom zijn etc.Toen ik begon met wat pijnstilling ging het wat beter maar nog niet zoals het hoort.De diarree leek de eerste dagen zo goed als weg, haar keutels waren erg hard maar dat kan ook komen omdat ze zo weinig drinkt natuurlijk.Maar sinds gister en vandaag zitten er toch ook weer natte keutels bij helaas.Ze eet ook nog steeds niet goed, ze eet enkel de lekkere dingetjes en niet veel.In de tussentijd heb ik een algeheel bloedonderzoek gedaan en daar kwam niets verontrustends uit.Haar gebit is helemaal nagekeken en dat was ook prima.Haar buik voelt gewoon soepel en ook daar geen gekke dingen.Iemand hier nog een idee?
femmieboe Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 Ze krijgt science selective.SS voer is heel goed voer dus daar zal het niet aan liggen.
samantha! Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Geplaatst: 6 januari 2012 Nee, dat denk ik ook niet.Ze eet dat ook al heel lang en ze krijgt ook absoluut niet teveel.
Aanbevolen berichten