funny_bunny Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Geplaatst: 6 januari 2012 mogen konijnen 1x per dag 1/8 deel appel ? bevat die geen suikers, is die gezond ?
funny_bunny Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Geplaatst: 6 januari 2012 hmm heb het idee dat overal wel suikers in zit.houd het voor nu nog even op wortel, dan wel een klein stukje.
Aniek Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 Gezondere dingen zijn groentes zoals andijvie, witlof, wortelloof. In fruit en wortel zitten suikers, maar in gezonde groentes niet.
funny_bunny Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Geplaatst: 6 januari 2012 mogen ze dan iedere dag een andere groente hebben ?dat ik ze een stukje geef wat ik die dag ga eten.kijk dan wel eerst of ze het wel mogen natuurlijk.
Nicky_the Geplaatst: 6 januari 2012 Geplaatst: 6 januari 2012 mogen ze dan iedere dag een andere groente hebben ?dat ik ze een stukje geef wat ik die dag ga eten.kijk dan wel eerst of ze het wel mogen natuurlijk.Hier vind je wat erin zit:voedingswaardetabel.nlKonijnen moeten zo min mogelijk calcium en zo min mogelijk suikers. Een te veel aan eiwitten kan ertoe lijden dat konijnen hun blindedarmkeutels laten liggen.Je kan dan kleine stukjes geven omdat ze die groente dan niet gewend zijn.Er zijn ook nog konijnen die niet goed op groentes reageren. Zo ook de mijne. Hier moet je dus op letten.Mijn konijnen krijgen buiten hun hooi en biks ook nog verse en gedroogde kruiden en gedroogde groente (dat gaat wel goed).
funny_bunny Geplaatst: 8 januari 2012 Auteur Geplaatst: 8 januari 2012 die voedingstabel site is handig bedankt.weet je ook hoeveel calcium en suikers is toegestaan ?
Nicky_the Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 die voedingstabel site is handig bedankt.weet je ook hoeveel calcium en suikers is toegestaan ?Nee, weet ik niet van groente eigenlijk. Zo min mogelijk...Bij biks is minder dan 1% calcium aanbevolen..
Aanbevolen berichten