Ga naar inhoud

konijn heeft kaugom gegeten.


pxsy

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik zit een beetje in de stress omdat ik vermoed dat ons konijntje kaugom heeft gehad.

Hij zat bij ons op schoot, en toen we even de andere kant opkeken ging ze er vandoor met een pakje kaugom, die hebben we kunnen afpakken, maar op het pakje lag een oud kaugompje van mijn vriend, en ik denk dat ze die heeft.

Ik zag er namelijk nog op iets kauwen. Ik heb geprobeert het af te pakken maar dat ging niet.

Wat moet ik nu doen? Maak me er heel erg zorgen over..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de dierenarts net gebelt, hij zei dat het waarschijnlijk niet veel kwaad kon, en hij er geen probleem in zag. Ook dat er nu toch vrij weinig aan te doen was en we dit even moesten afwachten.

Hoop dat het goed komt :)

Bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb mn konijn goed in de gaten gehouden. ben laat opgebleven en vroeg op gestaan en 3x wezen kijken vanacht. Maar het gaat gelukkig heel goed, ze was leuke sprongetjes aan het maken, eet goed, drinkt goed, poept normaal.

Ze is niet echt gewent aan groenvoer, ik ben daar pas mee begonnen en het meeste lust ze niet.. tot nu toe vind ze vooral kruiden lekker, dus zal er een nat blaadje basilicum geven. Bedankt voor de tip in ieder geval. Ik zal er nog wel even in de gate houden, maar mn grootste paniek is zo wel over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal nog niet te vroeg juigen als ik jou was.. Het is zeker weten nog niet door de darmpjes heen.. Als het blijft plakken (daar zijn ze met kids vaak zo bang voor), heb je een mega verstopping..

Maar bah, wat een vies verhaal om een oud kauwgompje op de verpakking van nieuw kauwgom te plakken.. Dat is nu precies wat ik zo vies aan kauwgom vind en waarom ik het dus niet neem :)

Maar huisdieren zijn net kleine kinderen: leg alles achter slot en grendel!! Zo is onze kat er al met de shag van mijn vriend vandoor gegaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kauwgom blijft niet aan je darmen plakken, althans niet bij mensen.

De dierenarts zei dat er weinig kans was dat er iets zou gebeuren, vandaar dat ik me al minder druk maak, maar ik hou er wel in de gaten zoals ik al zei.

Het pakje kauwgom was trouwens leeg, en moest richting prullenbak, maar dat maakt verder niet uit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kauwgom blijft niet aan je darmen plakken, althans niet bij mensen.

De dierenarts zei dat er weinig kans was dat er iets zou gebeuren, vandaar dat ik me al minder druk maak, maar ik hou er wel in de gaten zoals ik al zei.

Het pakje kauwgom was trouwens leeg, en moest richting prullenbak, maar dat maakt verder niet uit..

Oww ik dacht dat het wel kon:$

Misschien verkeerd gedacht want ze zeggen dat meestal bij kinderen...

aangepast door Hoii
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik, daarom zei ik ook "althans niet bij mensen". Heb nergens beweerd dat dat voor een konijn ook geld.

En het duurt bij een mens ook niet 7 jaar voordat het er weer uit is. Maargoed dit gaat niet om een mens maar om een konijn. Ik vertrouw op wat mijn dieren arts heeft gezegt en hou mijn konijn goed in de gaten, maar tot nu gaat het goed.

In ieder geval bedankt voor het mee denken! Ben blij dat ik de DA even had gebeld.

aangepast door pxsy
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb niet alles gelezen dus dat heb ik niet gelezen. op school heb ik het ooit gehoord..

ik heb het ff opgezocht:

Van kauwgom word je niet dik. Het kauwen op kauwgom verhoogt je concentratie en het ontspant. Als je in een vliegtuig kauwgom eet klappen je oren niet dicht. Kauwgom kan je ook helpen bij het stoppen met roken. Als je kauwgom kauwt waar Xylitol in zit is dat goed om je gebit gezond te houden, maar je moet alsnog je tanden poetsen. Kauwgom is in alle soorten maten kleuren en smaken te koop. Kauwgom heeft ook nadelen. Tel b.v. voor de lol eens alle uitgespuugde kauwgomstukjes die op de bruggen, bij de bushaltes en op de stoepen liggen. Als snel zal je de tel kwijt zijn. Ook op heel wat scholen zijn er problemen met kauwgom. Veel scholen hebben daarom een kauwgom verbod. Er zijn middelbare scholen waar je tussen door wel kauwgom mag kauwen. Op de stations van de metro in New York staan kauwgom doelen. Je moet door het gat je kauwgom spugen en achter het gat zit een mand als je mist blijft het kauwgom op het bord plakken. Soms hoor je verhalen dat als je kauwgom doorslikt dat het tenminste 7 jaar blijft zitten. Dit is niet waar. Kauwgom gaat er via de gewone weg weer uit.

ik had het dus fout..

nou, als dit klopt hebben jullie geluk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan kloppen er gaan heel veel "verhalen" rond over kauwgom.

Voor mensen is het zo; het duurt ietsje langer dan normaal maar komt er gewoon weer uit. Het plakt ook niet vast in darmen e.d. dan zou het ook vastplakken in je mond of keel bijv. Het is alleen gevaarlijk als je hele pakjes naar binnen werkt natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .