Ga naar inhoud

Vreemde wonden


Peking

Aanbevolen berichten

Ik heb het nog even aan m'n moeder gevraagd. Als dit necrotisch weefsel is, zal dat verwijderd moeten worden. En bij mensen doen ze er altijd een nieuw huidlapje op om het te laten genezen. Maar misschien is er genoeg ruimte over om de gezonde huid aan elkaar te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jeetje, dat is geen positief nieuws. Zolang Peking nog eet een niet ondraaglijk lijdt zou ik er nog wel voor gaan hoor! Ik zeg niet dat jouw konijn hetzelfde heeft als wat mijn konijn had maar het lijkt er wel erg op. Vooral ook het grillige verloop van de wondranden, daarmee bedoel ik dat het geen 'mooie' rondjes zijn maar raar gevormde plekken. Bij mijn konijn heeft het zeker een half jaar geduurd voordat het genezen was, op een gegeven moment brokkelen de korsten aan de zijkanten af en worden steeds kleiner. Bij hem zat er gewoon nieuwe huid onder en het haar is ook weer teruggegroeid.

Heb je het idee dat de ontsteking diep gaat of zit het meer vlak onder de huid? Vooral bij die lange uitlopers aan de zijkant ziet het er echt uit alsof alleen de opperhuid is aangetast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn assistente zei: als er ook maar een hele kleine kans is op hulp dan had hij dat zeker gedaan.

Ze hebben meer dan 1000 konijnen in hun praktijk.

Hij zei: het kan een beet zijn maar ook hij wist het niet met zekerheid te zeggen.

Ook omdat we niet weten wanneer het gebeurd zou kunnen zijn.

Enige wat we wel weten dat het heel snel is gegaan, Ong binnen 4-7 dagen.

We willen er zeker voor gaan en Peking niet zomar wegbrengen.

Nogmaals dank voor jullie medeleven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn assistente zei: als er ook maar een hele kleine kans is op hulp dan had hij dat zeker gedaan.

Ze hebben meer dan 1000 konijnen in hun praktijk.

Hij zei: het kan een beet zijn maar ook hij wist het niet met zekerheid te zeggen.

Ook omdat we niet weten wanneer het gebeurd zou kunnen zijn.

Enige wat we wel weten dat het heel snel is gegaan, Ong binnen 4-7 dagen.

We willen er zeker voor gaan en Peking niet zomar wegbrengen.

Nogmaals dank voor jullie medeleven!

Hij wist ook niet of het necrose of een ontsteking of iets anders was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plekken worden nu toch niet meer groter? Volgens mij doe je alles wat mogelijk is, antibiotica tegen de ontsteking en pijnstiller voor als hij pijn heeft. Ik hoop dat je binnenkort een verbetering ziet, dat zou heel positief zijn. Geef je ook het dwangvoer? Je zei dat hij was afgevallen, als hij nog gewoon zelf eet kun je ook meer brokjes geven om aan te sterken. Ik hoop echt dat je hem erdoor kan slepen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij wist ook niet of het necrose of een ontsteking of iets anders was?

Necrose kan onderdeel zijn van een ontsteking (je hebt immers ook zoiets als een necrotiserende ontsteking). Standaard herkenningspunten van een ontsteking zijn rubor dolor calor tumor en functio leasa; oftewel roodheid, pijn, warmte, zwelling en functieverlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Even een update m.b.t. Peking.

Hij eet, drinkt, plast en poept goed.

Moeten nu om de dag naar de DA om de wond te laten reinigen.

Hij heeft de loszittende huis wegghaald en de wond schoongemaakt. Ontzettend veel puss.

Nu kijk je in een 1,5cm diep gat. Niet pleziering. Verder pijnstiller en Demiel, zalf met honing.

Dit even off-topic:

Echter tot onze verbazing werd Fendi, even oude broertje van Peking erg rustig en zat gewoon stil. Dat is niet gewoon voor hem.

Mijn vrouw vanmorgen naar de DA gegaan en hij werd meteen aan infuus gelegd. Dikke en harde buik als gevolg van uitdroging.

Dit kan gewoon binnen no time. En dat bleek.

Goed en wel thuis belde ze dat hij is overleden. We zijn er helemaal kapot van!!!

Even geen woorden meer voor.

Ben net terug van DA. (Martin) Man man man....... hoe groot kun je zijn en hoe klein kan je worden!!!

aangepast door Peking
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .