hydrogen Geplaatst: 3 januari 2012 Geplaatst: 3 januari 2012 Mijn Gazpacho (5 jaar) sprong vorige donderdag uit mijn armen en heeft zijn kaak gebroken. De dierenarts vermoedt dat het geen volledige fractuur is omdat er niet veel speling voelbaar was, en heeft me zacht voer en pijnstillers gegeven. Hij eet goed en alles lijkt verder goed te komen, maar hij wil niet meer uit zijn drinkflesje drinken. Ik kan me voorstellen dat de houding die nodig is niet prettig is, dus heb een kommetje met water neergezet, maar deze laat ie ook links liggen. Ik probeer het af en toe met een spuitje, en dan drinkt hij wel. Het zou voor ons allebei makkelijker zijn als hij gewoon uit een kom dronk, maar hij heeft altijd uit een flesje gedronken, heeft iemand tips hoe ik m zover kan krijgen uit een kom te drinken?
Beestenbende Geplaatst: 3 januari 2012 Geplaatst: 3 januari 2012 Hoe hoog is de kom? Misschien kun je een lager bakje met water neerzetten, waardoor hij misschien makkelijker drinken kan?Als dat ook niet werkt, weet ik eigenlijk niet goed, wat je kunt doen. Als Gazpacho groenvoer gewend is, kan je hem op die manier een hoop vocht binnen kunnen laten krijgen. Door het vocht in de groente en als je de groenten dan ook niet droogmaakt, krijgt hij nog meer vocht binnen. Je hebt ook zacht voer gekregen? Bedoel je daarmee het voer, dat je aan moet lengen met water? Dan krijgt hij op die manier ook nog wel wat vocht binnen. Poeh, ik hoop, dat iemand anders misschien nog wat betere tips voor je zal hebben.
hydrogen Geplaatst: 3 januari 2012 Auteur Geplaatst: 3 januari 2012 Ik heb al allerlei verschillende kommen en schotels geprobeerd, hij heeft nu een kom die hetzelfde is als die waar hij uit eet, en dat lukt ook. Het zachte voer is inderdaad van dat spul dat je met water aanmaakt. Ik zal strakjes wat groenvoer proberen. Dankjewel voor je reactie!
Aanbevolen berichten