Josefien Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Dag lieve BB's!Ik heb sinds vorige week zaterdag twee konijntjes Zoë en Pluis Zoë is een beetje het "zorgenkindje" ze komt uit de opvang en zit onder de klitten en ze is te mager. Nu zie ik de afgelopen dagen dat haar neusje ook vies is. Ik heb foto's gemaakt:Is dit snot??
Josefien Geplaatst: 19 december 2011 Auteur Geplaatst: 19 december 2011 Oh, het lukt me dus niet om de foto's in het bericht te krijgen
Josefien Geplaatst: 19 december 2011 Auteur Geplaatst: 19 december 2011 Kan iemand me vertellen hoe ik foto's opload?
_RJ Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Ergens staat dr een topic waar het uitgelegd is volgens mij!
Domino Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Je doet het op zich goed. Alleen moet je foto ergens online staan. In bijvoorbeeld een fotoalbum op je profiel of een site waar je foto's kunt uploaden.
Josefien Geplaatst: 19 december 2011 Auteur Geplaatst: 19 december 2011 Oh vandaar! Dan upload ik m wel even in mn bunnybunch album Dank!
Josefien Geplaatst: 19 december 2011 Auteur Geplaatst: 19 december 2011 Jeezus, de foto is echt enorm haha.. Maar, wat denken jullie? Toch sowieso even met de foto langs de dierenarts?
Josefien Geplaatst: 19 december 2011 Auteur Geplaatst: 19 december 2011 Ze "snottert/snuift" ook af en toe..
jrjsieben Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Niet alleen met de foto ook het konijn mee nemenDan kan er naar de longen geluisterdt wordenEn als het snot is gelijk met behandelen beginnenHet kan genezen
rabbitmams_miriam Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Om te bepalen welke ab ze odig hebben zal er een kweekje gemaak tmoeten worden, anders wordt het gissen welke ab evt zou gaan helpen. Sterkte!
Josefien Geplaatst: 19 december 2011 Auteur Geplaatst: 19 december 2011 Ja, ik ga meteen met allebei vanavond naar t inloopspreekuur. Alles ook meteen even checken wegen etc. Ik laat nog ff weten hoe t gegaan was! Bedankt in ieder geval
femmieboe Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Goed dat je even naar het inloopspreekuur gaat.
Josefien Geplaatst: 19 december 2011 Auteur Geplaatst: 19 december 2011 Ik heb voor de zekerheid een antibiotica kuurtje mee gekregen. De dierenarts maakte zich geen grote zorgen en vond ze er allebei verder goed uitzien. Alleen het vieze neusje inderdaad. Hoop dat dat is opgelost na het kuurtje.
Domino Geplaatst: 19 december 2011 Geplaatst: 19 december 2011 Wij duimen mee! Fijn dat je nog even laat weten hoe het is gegaan. Ik ben benieuwd of het kuurtje helpt!
rabbitmams_miriam Geplaatst: 20 december 2011 Geplaatst: 20 december 2011 Ik heb voor de zekerheid een antibiotica kuurtje mee gekregen. De dierenarts maakte zich geen grote zorgen en vond ze er allebei verder goed uitzien. Alleen het vieze neusje inderdaad. Hoop dat dat is opgelost na het kuurtje.Ik had het hier ook, maar 1 kuurtje van een week bleek niet genoeg. Houd het goed in de gaten of er geen klachten bijkomen want als het snot is zul je langer ab moeten geven dan de normale ab-tijd van een week. Merk je dat de ab niet aanslaat is het misschien toch een optie om te overwegen om een kweekje te laten maken want dan kunnen ze de juiste ab bepalen die wel zal aanslaan.Succes!!
Josefien Geplaatst: 21 december 2011 Auteur Geplaatst: 21 december 2011 Ik had het hier ook, maar 1 kuurtje van een week bleek niet genoeg. Houd het goed in de gaten of er geen klachten bijkomen want als het snot is zul je langer ab moeten geven dan de normale ab-tijd van een week. Merk je dat de ab niet aanslaat is het misschien toch een optie om te overwegen om een kweekje te laten maken want dan kunnen ze de juiste ab bepalen die wel zal aanslaan.Succes!!Bedankt voor de info en het advies! Ik heb nu 2 ml ab gehad die ik in 1 liter water moest oplossen. Ze drinken er nu ook allebei van, maar de DA zei dat dat geen kwaad kon. Ik hou het sowieso goed in de gaten.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Ab via drinkwater? Dan weet je toch niet of ze voldoende binnenkrijgen?
Josefien Geplaatst: 21 december 2011 Auteur Geplaatst: 21 december 2011 (aangepast) Ab via drinkwater? Dan weet je toch niet of ze voldoende binnenkrijgen?Ik vroeg me al af wat je er van zou vinden. Ik maak het op (ben vandaag op de helft) en dan kijken hoe het is, als er niks veranderd is ga ik maar terug.. Ik had mijn dierenarts-tripjes niet zo zo snel verwacht.. 21 december 2011 aangepast door Josefien
Josefien Geplaatst: 21 december 2011 Auteur Geplaatst: 21 december 2011 Ik weet dat snot veroorzaakt wordt door een bacterie, maar waar komt die eigenlijk vandaan? Ze heeft het kennelijk nu ineens dat ze bij mij is (?) Ik hoorde ook dat Konijnen verkouden kunnen worden. Zou dat het ook niet kunnen zijn..?
Josefien Geplaatst: 22 december 2011 Auteur Geplaatst: 22 december 2011 Zoë doet nu ook echt niezen/hoesten. Wat zouden jullie doen? Eerder naar de DA? Ze eet, keutelt, drinkt goed en is actief..
Josefien Geplaatst: 22 december 2011 Auteur Geplaatst: 22 december 2011 Of een allergie..? Ik heb alleen aubiose bodembedekking in de toiletjes met daarop een klein laagje stro. En ze krijgen natuurlijk hooi van het merk Beaphar.
Aanbevolen berichten