pinky Geplaatst: 17 december 2011 Geplaatst: 17 december 2011 hallo x)ik bezit 5 teddy widders waarvan er 3 sinds een tijdje aan de diaree zijn...helaas is het niet mogelijk dat ze te weinig hooi eten, ik moet de ruifjes 3 x per dag bij vullen en met 1 baal doe ik 1 maand. dus hooi eten ze genoeg!ook geef ik ze geen groenten, ik heb de oudste twee het wel een tijdje gegeven maar helaas kunnen de darmpjes er gek genoeg niet tegen. dit geef ik ze dat dan ook niet dus dat ik ook geen optie...kan er misschien nog een andere reden zijn dat ze diaree hebben?door het weer... of het hardvoer? ik geef ze normale bix niet gemengt.
elnienkjo Geplaatst: 17 december 2011 Geplaatst: 17 december 2011 Is het vloeibaar of plakpoep? Hoeveel gram biks krijgen ze per konijn per dag?
pinky Geplaatst: 17 december 2011 Auteur Geplaatst: 17 december 2011 het is plakpoep dat wel jah...ze krijgen bij mij niet zo heel veel biks, ieders krijgen ze een klein bodempje met bix en dan een keer per dag.verder eten ze de hele dag hooi. ze voelen ook niet te mager aan ofzo... de ligste is 1,8 kilo (maar die is nog geen jaar)de oudste van bijna 2 is 2,5 kilo...
elnienkjo Geplaatst: 17 december 2011 Geplaatst: 17 december 2011 Vaak kan plakpoep te maken hebben met te veel biks, maar als dat bij jou niet het geval is. Zijn ze weleens ontwormd?
JoBoris76 Geplaatst: 17 december 2011 Geplaatst: 17 december 2011 Dan zou ik dat eens doen. Panacur kun je bij je dierenarts halen en dit moet je dan 14 dagen geven.
Aanbevolen berichten