Sherrifke Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Gisteravond zag ik tot mijn grote schrik donkere plekken op het balkon. Ik wist direct dat het bloed was. Vanochtend werd dat nog eens bevestigd in het daglicht. Gisteravond Sem en Fritz naar binnen gepakt en nagekeken, oren, poten maar vooral de anus van Sem.Dat verhaal is nog lang niet vergeten. Maar gelukkig!! Geen gebeten anus deel 2.Maar dan nu.. waar komt dit vandaan??? Ze eten beide prima, zijn alert, beide maken binkies en rennen als een zotte.. Geen enkel spoortje van pijn.. maar waar komt dat bloed dan vandaan.Lieke gaf al als tip dat het een nageltje kan zijn, maar voor zover ik heb kunnen zien zijn deze allemaal intact bij de nijnsels.Ik heb twee foto's gemaakt van de grootste plek, onder het hok. Het is geen ander beest geweest, er is geen ander dier aangetroffen ( woon immers op 3 hoog ) Heeft iemand dit ooit meegemaakt, of iemand suggesties wat ik nog kan nakijken?
Gast Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Jeetje zuus, wat is dit nu weer? Hoe is de urine van Sem en Fritz? Plast 1 van hun misschien bloed?
Sherrifke Geplaatst: 10 december 2011 Auteur Geplaatst: 10 december 2011 Ik heb vanmorgen het hok en toilet schoongemaakt, maar daar zag ik niks roodachtig tussen zitten..Ik hoop dat het een over het hoofd gezien teennageltje is. Je kent Sem.. het controleren van haar pootjes is op z'n zachts gezegd moeilijk. Maar oren en anus zijn in orde. Dat is al een geruststelling. Vanochtend nog onder haar buikje gevoelt. Maar ook hier voelde ik geen wond...
Gast Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Het zou heel goed een nagel kunnen zijn hoor. Zeker bij Sem is dat lastig te zien en zoiets geneest ook vaak zo snel dat je het later niet eens meer kan zien.
michaela23 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Oei Simone, das idd schrikken zeg. Tja, ik zou ook zeggen een nageltje oid, of dat iemand rood plast, maar verder zou ik het ook niet weten. Ik hoop voor je dat je het niet weer tegen komt.
Sherrifke Geplaatst: 10 december 2011 Auteur Geplaatst: 10 december 2011 Plas is 100% uitgesloten.. maar idd een nageltje.. laten we het daar maar ophouden..Dat balkon begint nu toch wel langzaam echt een horror balkon te worden..
Ireen Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Oh dat lijkt me schrikken! Maar nagels kunnen inderdaad ook behoorlijk bloeden, dus als er niks anders gevonden wordt moet het haast wel van een nageltje komen.
Wortel76 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Oren zijn ook heeel gevoelig. Als tijdens het spelen er maar een kras op komt, dan bloed dat echt enorm.Zelf al 2 keer meegemaakt. Bloed heel heftig, maar wel heel kort. Bloed zat echt overal (schudden met de oren)
Sherrifke Geplaatst: 10 december 2011 Auteur Geplaatst: 10 december 2011 Gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt Wortel, maar ik zal het in mijn achterhoofd houden als het volgende bloedbad zich aandient Ik zie het al gebeuren, mijn ramen helemaal besmeurd met druipend bloed..
JOEPENKOOS Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Vervelend weer...hoop voor je en de nijns ook dat het de nagels zijn.De oren heb ik hier ook al meegemaakt..laatst nog met de koppeling van 10(dat bloed idd heel erg hevig)
bunny ranch chanty Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Ik hou het tot dus ver ook op een nagel, die kunnen heel snel heftig bloeden, en ook zo weer stoppen met bloeden.Zodat jij er weinig van ziet.
Sherrifke Geplaatst: 10 december 2011 Auteur Geplaatst: 10 december 2011 Ik ben opgelucht!! Ik hou het sowieso nog even in de gaten. Maar het klinkt ook het meest logisch..Ze maken me er wel een potje van.. stelletje bloedvergieters
El Cid Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Misschien een "duim"nageltje? Dat valt niet zo op in de vacht, als je een konijn hebt dat zich niet makkelijk laat nakijken...Wel eng hoor, al dat bloed zo aan te treffen. Stelletje griezels.
ceedeerom Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 Oren zijn ook heeel gevoelig. Als tijdens het spelen er maar een kras op komt, dan bloed dat echt enorm.Zelf al 2 keer meegemaakt. Bloed heel heftig, maar wel heel kort. Bloed zat echt overal (schudden met de oren)yep yep, ook al gezien, was vreselijk!
WiepPip Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 het hoeft niet persee bloed te zijn.. Ik heb een toilet voor mijn konijnen en als ik dat schoonmaak zit daar ok van dat vieze rooie spul in dat is gewoon een menksel van strooi,poep,plas,water..
Sherrifke Geplaatst: 11 december 2011 Auteur Geplaatst: 11 december 2011 Ik snap wat je bedoeld WiepPip, maar mijn ervaring met bloed en rode gekleurde plas is helaas groot genoeg om het verschil te herkennen. Dit is geen plas, dit is bloed. Maar vooralsnog, vandaag niks meer gezien of gevonden en beide nijnsels zijn in hun sas.
Rian Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 (aangepast) Kan het niet zijn dat ze samen een muis vermoord hebben ofzoiets? Het is natuurlijk absoluut niet logisch, maar toch... bij een bloedende nagel zie je overal druppels liggen, en niet zo'n plas. Tenminste, zo was het toen Pooke eens een nageltje stuk had. Ik moet denken aan een keer bij mijn ouders thuis, op de slaapkamer ook zo'n vlek bloed, op de muren overal bloedspetters...echt net een horrorfilm, totdat we er ook veertjes bij zagen. Slaapkamerraam stond open... bleek dat de kat van de buren daar een (flinke) vogel had zitten slachten. Die klom wel vaker door het open slaapkamerraam naar binnen. Hun kippen hebben ook wel eens een muis met z'n allen verscheurd in de ren. Dus... wie weet doen konijnen dat ook als ze een beestje vangen waar ze niet van gediend zijn? 11 december 2011 aangepast door Rian
Sherrifke Geplaatst: 11 december 2011 Auteur Geplaatst: 11 december 2011 Ik vrees dat het bijna niet mogelijk is dat er muizen op deze hoogte komen.. ( supermouse )Maar de omvang kan ik alleen verklaren dat ze er in gezeten hebben en in rondgelopen hebben.. Anders zou ik het ook echt niet weten.Misschien moet ik de keuteltjes eens goed in de gaten houden.. als er staartjes uit komen.. dan is supermouse nicht mehr..
Polomeisje Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Ik heb ook eens zo'n bloedbende aangetroffen. Leek hier wel op. Toen had 1 van de nijnen d'r pootje kapot gestampt. Ook wel sore hocks genoemd.Ik las alleen dat je pootjes al nagekeken had, dus dat zal het wel niet geweest zijn.
Joseeke Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Ik las de titel van je topic & ik dacht "nee, niet weer!"Gelukkig is het ook niet zo en zijn Sem & Fritz helemaal in orde Ik kan me voorstellen dat je je rotgeschrokken bent.Hopelijk kom je snel achter de oorzaak.
Aanbevolen berichten