LunaMonster Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Dag Forumgebruikers,Het is al een tijd geleden dat ik iets heb gepost. Mijn vorige konijntje, Luna, is vorig jaar zomer overleden...bleek na wekenlang dwangvoeding en bij vier dierenartsen in het land te zijn langs gegaan een tumor in haar hoofdje te hebben...kwam zelf pas tot de conclusie toen haar oogje uit begon te puilen:(heb haar moeten laten inslapen. De dierenartsen konden niks vinden, vonden haar kerngezond maar ik wist dat het niet klopte, ze at niet, één dierenarts zei zelfs dat ze verwend was.. Achteraf gezien denk ik dat ze door die tumor misschien niet meer wist hoe te eten. Op het laatst constateerde ik ook dat vreemde dingetjes ging vertonen, alsof ze niet wist wat ze deed, tegen stoelen aan liep etc. Dus voor konijnenbaasjes..mocht je konijntje niet verklaarbare symtomen hebben, denk dan ook aan een tumor! Ik ben er tijdenlang kapot van geweest. Maar uiteindelijk toch een nieuw konijntje genomen, Pluk, eveneens een schatje;-) Kerngezond en happy, terrorist in mijn huis;-) Waant zich af en toe een poes, zit in de vensterbank, klimt op tafels, kasten, via lades wel 2 meter hoog!:bounce:VRAAG: Nu heeft ze sinds een paar weken een kaal plekje in haar nekje, achter haar oortjes. Ze heeft er geen last van, jeukt niet, eet ook als anders, ontlasting altijd prima. Nu wil ik eigenlijk niet naar de dierenarts (heb na Luna wat minder vertrouwen in gekregen, Luna heeft toen zo veel stress gehad terwijl ze geen idee hadden) Gezien ik haar nog niet 1x heb zien jeuken denk ik niet dat het parasieten zijn. Ze verhaart ook niet meer dan anders, het plekje verplaatst volgens mij ook enigszins, zitten kleine nieuwe? haartjes. Geen schilfers en niet geirriteerd. Nu heb ik ergens gelezen dat het vitamine tekort kan zijn. Maar dit begrijp ik niet, ze is niet dik maar eet wel veel, krijgt haar 50 gram vitakraft bix, een schaal groentes en altijd veel en vers hooi per dag. Heeft iemand van jullie misschien een idee wat het kan zijn?En weet iemand een huis tuin en keuken middeltje wat ik er eventueel op kan smeren?Bij voorbaat dank!ook van Plukkie;-) :bunny3:
JOEPENKOOS Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Kun je geen foto ervan maken?En heeft ze misschien een inenting gehad?
LunaMonster Geplaatst: 7 december 2011 Auteur Geplaatst: 7 december 2011 Dag,Nee, ze heeft geen inenting gehad. Kan het ook mijt zijn als ik verder niks zie en het huidje helemaal rustig, wit is? Ik heb een foto van een week geleden, alleen niet zo duidelijk...en ze is nu in een hyper bui...dus een duidelijker foto even niet mogelijk. Het plekje is trouwens niet groter, eerder kleiner geworden zie ik nu. Weet alleen niet hoe ik een foto moet toevoegen...ik zal hem even als profielfoto wijzigenBedankt trouwens voor de al zo vlotte reacties!
Nicky_the Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 (aangepast) Is ze aan het verharen? Sommige konijnen verharen op die manier, zo ook de mijne -> zie mijn profiel.Het kan ook een reactie van de verwarming zijn, sommige huisdieren hebben dat. Dan kunnen ze zelfs geheel kaal worden. 7 december 2011 aangepast door Nicky_the
Nicky_the Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Of heeft je konijn misschien druppels in zijn nek gehad?
Gast Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Ik zie dit bij mijn konijn Jet ook. Het is me twee weken terug voor het eerst echt opgevallen, en toen had ik er geen verklaring voor. Ik dacht inderdaad ook aan mijt, maar het huidje ziet er rustig en zonder schilfers uit. Twee weken later lijkt de plek wel wat groter, maar het is geen complete kale plek. Ik moet het haar wel opzij duwen om te zien dat daar nauwelijks haar zit. Het is ons inmiddels opgevallen dat Chevy (haar vriendje) haar extreem veel wast op de oortjes en in haar nekje. Ik denk dat dit de verklaring is voor de kale plek van Jet, en ik overweeg om Chevy daarvoor te behandelen met Bach.Wat dus ik eigenlijk wil zeggen: Zit jouw konijn samen met een ander konijn en zou dit een verklaring kunnen zijn voor de kale plek van Pluk?
Gast Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 @Nicky_The: Kun je misschien onderbouwen waarom je aan een reactie op de verwarming denkt? Wat veranderd er waardoor dieren zo'n kale plek krijgen?
Nicky_the Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 @Nicky_The: Kun je misschien onderbouwen waarom je aan een reactie op de verwarming denkt? Wat veranderd er waardoor dieren zo'n kale plek krijgen?Nou, ik denk eerder een verharing, maar er zijn wel degelijk huisdieren die kaal worden zodra de verwarming aangezet wordt. Het is puur een reactie op de warmte van de verwarming.
NinaV Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Ik weet niet wat het zou kunnen zijn, maar als het mijt was dan zou het rood zien en schilfertjes hebben en dan zou dat nog later echt een wondje worden. Dus ik denk niet dat het dat is. Hopelijk vind je wel de juiste verklaring
JOEPENKOOS Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Aangezien het er gewoon normaal uitziet(behalve dan dat de haren weg zijn) zal ik het gewoon goed in de gaten houden.Als het alsnog rood wordt of schilfertjes vormen,dan gewoon even naar de da gaan.
LunaMonster Geplaatst: 7 december 2011 Auteur Geplaatst: 7 december 2011 Ontzettend bedankt voor al jullie reacties!Nee, ze heeft geen maatje, nauw ja, ik ben haar maatje;-) Weet dat het ergens nog beter zou zijn om twee konijntjes te hebben maar ik heb bewust gekozen voor ééntje. Ik ben wegens studie en thuiswerk regelmatig thuis, ze krijgt veel aandacht, loopt altijd los als ik thuis ben en is, lijkt iig, een heel gelukkig konijntje. Zit nu gezellig mee te springen op het toetsenbord:bounce:erg handig;-)En nee, ze is ook niet aan het verharen, eventjes geleden wel een beetje maar niet met plukken. Kale plekje zit trouwens wel echt tussen haar lange haren in haar nek. Moet het ook opzij schuiven om het te kunnen zien, ontdekte het bij het borstelen. Ik heb een gaskachel, nu heb ik het niet echt warm in huis, en daar zou ik dan toch niet echt iets aan kunnen doen?Oh, en ze heeft ook geen druppeltjes in haar nek gehad;-) En Bach..wat is dat voor spul? Is dat iets homeopatisch? En denken jullie dat ik dat goed zou zijn er op te smeren..als haargroeistimulatiemiddel;-) Ze heeft dan wel grijze haartjes maar is toch nog echt te vroeg om kaal te worden zei ik tegen haar;-D.Nogmaals erg bedankt voor de reacties, ook van Pluk;-) Ik houd het sowieso in de gaten, nu ziet het er dus al iets beter uit als vorige week, maar mocht het veranderen, of niet over gaan dan zal ik haar toch even mee nemen naar de dierenarts.Mvg,baasje monsterPluk
x_Marr Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Die andere foto in je profiel is duidelijker, en ik zie dat je een deels langharig konijn hebt.. mijn konijnen hebben het ook kaler achter de oren. Verder ook nergens last van. Ik denk dat het is om misschien wat extra warmte kwijt te kunnen? Denk de meest logische plek want als de oren er op gelegd worden gaat er geen warmte verloren.
Gast Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Ontzettend bedankt voor al jullie reacties!Nee, ze heeft geen maatje, nauw ja, ik ben haar maatje;-) Weet dat het ergens nog beter zou zijn om twee konijntjes te hebben maar ik heb bewust gekozen voor ééntje. Ik ben wegens studie en thuiswerk regelmatig thuis, ze krijgt veel aandacht, loopt altijd los als ik thuis ben en is, lijkt iig, een heel gelukkig konijntje. Zit nu gezellig mee te springen op het toetsenbord:bounce:erg handig;-)En nee, ze is ook niet aan het verharen, eventjes geleden wel een beetje maar niet met plukken. Kale plekje zit trouwens wel echt tussen haar lange haren in haar nek. Moet het ook opzij schuiven om het te kunnen zien, ontdekte het bij het borstelen. Ik heb een gaskachel, nu heb ik het niet echt warm in huis, en daar zou ik dan toch niet echt iets aan kunnen doen?Oh, en ze heeft ook geen druppeltjes in haar nek gehad;-) En Bach..wat is dat voor spul? Is dat iets homeopatisch? En denken jullie dat ik dat goed zou zijn er op te smeren..als haargroeistimulatiemiddel;-) Ze heeft dan wel grijze haartjes maar is toch nog echt te vroeg om kaal te worden zei ik tegen haar;-D.Nogmaals erg bedankt voor de reacties, ook van Pluk;-) Ik houd het sowieso in de gaten, nu ziet het er dus al iets beter uit als vorige week, maar mocht het veranderen, of niet over gaan dan zal ik haar toch even mee nemen naar de dierenarts.Mvg,baasje monsterPlukBach is een homeopatisch geneesmiddel inderdaad, maar wordt over het algemeen niet echt gebruikt bij ziektes, en wordt ook niet of nauwelijks uitwendig gebruikt. Het zijn druppeltjes die het gedrag van je dier weer in balans brengen.Omdat bij Jet de oorzaak bij Chevy lijkt te liggen, ga ik hem behandelen met bach in de hoop dat hij Jet wat meer met rust laat en het overmatig wassen afneemt.In Pluk's geval zal Bach geen zin hebben, tenzij hij zichzelf kaalplukt. Maar dat lijkt me erg onlogisch op die plek.
Aanbevolen berichten