Ga naar inhoud

Vlooien ?! En nu inenten of niet?


Safira Ribbe

Aanbevolen berichten

Ik heb pas geleden ook 1 vlooi gevonden bij m'n binnenkonijn. Ik dacht ook van dat ik alle 8 moest gaan behandelen. Maar ik heb verder helemaal niks meer gevonden. Kon je zien of het een kattenvlooi was? Want 9 van de 10 keer zijn het die vlooien. En bij mijn weten brengt alleen de "konijnenvlooi" de ziektes over.

Ik heb mijn konijnen dan ook niet behandeld tegen vlooien. En ze waren al geënt dus ik kan daar niet over oordelen voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn wel ingeend in het voorjaar hoor, maar ik dacht dat het ieder halfjaar moest?

Dan ga ik ze allemaal behandelen :). Bedankt voor de reacties :)

Vlooien zie je niet zo snel. Als je er 1 ziet, zijn er meer. Vooral de eitjes zijn moeilijk te zien.

Ik zou idd even alle konijnen stronghold geven, maar wel op het gewicht van het individuele konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor elke vlo die je ziet zijn er ongeveer nog 10 vlooien. Ik had laatst ook een vlo bij mijn konijn. Nou heb ik ook katten enzo honden en andere knagers. Ik behandel ze wel allemaal gewoon preventief. Ook omdat ik een kat en een hond met vlooien allergie heb.

Ik heb trouwens wel succes met insecten spray (tegen luizen en vlooien) van beaphar. Dan moet je je knager 1x per week prayen. Gewoon op de huid. Ik heb sinsdien geen vlo meer gezien bij me konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor elke vlo die je ziet zijn er ongeveer nog 10 vlooien. Ik had laatst ook een vlo bij mijn konijn. Nou heb ik ook katten enzo honden en andere knagers. Ik behandel ze wel allemaal gewoon preventief. Ook omdat ik een kat en een hond met vlooien allergie heb.

Ik heb trouwens wel succes met insecten spray (tegen luizen en vlooien) van beaphar. Dan moet je je knager 1x per week prayen. Gewoon op de huid. Ik heb sinsdien geen vlo meer gezien bij me konijn.

Preventief behandelen met chemische middelen zou ik niet doen. Het is wel landbouwgif wat je op je dieren sprayt!! Hetzelfde gif waar de bijen aan overlijden..

Dan zou ik preventief met CDvet gaan werken, dat is een natuurlijk middel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDvet heeft een hele lijn natuurlijke middeltjes. Van ontworming tot ontvlooing, tot oordruppels etc. En voor alle dieren. Bij konijnen let ik wel op wat erin zit omdat ze van 'knaagdieren' uit gaan. Maar ik zou dan de honden en de kat prefentief met CDvet behandelen en de konijnen met rust laten.

Ik behandel de honden vanaf komende zomer preventief met CDvet en de kat krijgt een skudo apparaatje aan haar halsband (werkt ook tegen vlooien, maar zit gewoon een jaar aan haar halsbandje).

Als je naar superpet.nl gaat en daar in de zoekfunctie 'CDvet' of 'skudo' typt, dan vind je ze.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .