Nicky_the Geplaatst: 5 december 2011 Geplaatst: 5 december 2011 Een hele tijd terug plaatste ik een paar topics over mijn ram die zijn bdk's liet liggen. Ik kan deze topics niet meer terug vinden, vandaar dat ik even een nieuw topic aanmaak. Wellicht zijn er meer mensen die tegen dit probleem aanlopen en hebben zij wat aan mijn bevindingen..Nadat wij een aantal weken de bdk's moesten opruimen zijn wij gaan onderzoeken waar dit door kwam. In eerste instantie zijn wij alleen biks en hooi gaan geven. Dit ging goed. Daarna zijn wij 1 voor 1 de kruiden en groenten op gaan bouwen. Zo ontdekten wij dat mijn ram zijn bdk's liet liggen bij het eten van bepaalde kruiden en groenten. Vooral brandnetel was een boosdoener.Nu we dit wisten, gaven wij gewoon de producten die wel goed gingen.Plots hadden we weer weken achtereen bdk's die we op moesten ruimen. Ik snapte het niet: we hadden toch niets veranderd? We gingen weer terug naar de biks en hooi. Maar zelfs nu bleven de bdk's. We hielden dit een week vol, maar nog bdk's. Vervolgens lieten we de biks weg en nog altijd bdk's.Ik wist niet meer wat ik moest doen. Heb verschillende tips van het forum geprobeerd, maar niets hielp voor een lange periode.Totdat... Ik van hooi veranderde.. Mijn konijnen zijn kieskeurige eters en hun huidige hooi werd mij te duur (prijzen werden opgetrokken) en de kwaliteit was prut, waarom ik opzoek ging naar een ander hooi soort dat ze ook wilden eten. Na een lange zoektocht gingen we over op Vitakraft Alphenweide hooi en prompt.. Na een paar dagen waren er ineens geen bdk's meer op te ruimen!!!Ik zei nog tegen m'n vriend: let op, over een week staan we weer op te ruimen! Maar inmiddels krijgen ze het al langer als een week en zijn we nogsteeds geen bdk's tegen gekomen..Wellicht zaten er te veel brandnetels in de JR Farm bergweide hooi? We weten het niet, maar wij blijven voorlopig bij Vitakraft!(even afkloppen dat het nu goed gaat )
JoBoris76 Geplaatst: 5 december 2011 Geplaatst: 5 december 2011 Misschien heeft er in het andere hooi ook meer eiwit gezeten? Hooi is natuurlijk niet altijd hetzelfde van kwaliteit. Maar fijn dat je nu geen bd-keutels meer hoeft te ruimen.
Nicky_the Geplaatst: 5 december 2011 Auteur Geplaatst: 5 december 2011 Ik had zelf dus nooit verwacht dat het aan het hooi zou liggen, vandaar dat ik het even wilde melden Maar achteraf vind ik het ook wel logisch
Aanbevolen berichten