Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Morgen moet Funky naar de dierenarts en worden zijn snijtanden verwijderd. Onlangs waren haar ondertanden afgebroken en bleek de stand van de tanden niet goed te zijn. De ondertanden moesten eerst wat teruggroeien zodat de dierenarts er makkelijker bij kan. Morgen is het dus zo ver.

Nu vraag ik mij af of ik nog rekening moet houden met bepaalde dingen. Ik heb wel al SS juniorbrokken omdat die kleiner zijn (Funk is pas 4 maanden). Het groenvoer snijden we nu ook al klein sinds de tanden afgebroken waren dus dat blijven we ook doen.

Het is een buitenkonijn. Ik vraag mij af of ik haar nog een dag/paar dagen binnen moet houden. Of kan ze gelijk weer naar buiten wanneer ze goed uit de narcose blijkt te zijn en het goed doet?

Ook ben ik benieuwd naar ervaringen met konijnen zonder snijtanden. Kunnen ze bijv. bepaalde dingen niet meer eten en hoe lang duurt het voordat ze weer een beetje hersteld zijn?

Geplaatst:

Wat rot dat haar tanden er uit moeten.. Maar het zal een hele opluchting voor haar zijn. Ik zou haar de eerste nacht wel binnen houden: konijnen hebben na een narcose soms moeite om hun temperatuur op peil te houden. Je kunt ze daarom beter warm houden.

Ik blijf mij er telkens over verbazen hoe snel een konijn van deze ingreep hersteld. Hopelijk voelt jouw dame zich ook snel weer goed. Het enige waar je verder nog rekening mee moet houden is dat ze niet kan knagen. Een wilgentak oid zal dus niet echt leuk voor dr zijn. Verder heb je alles volgens mij wel zo ver.. Succes!

Geplaatst:

Het had inderdaad ook mijn voorkeur om haar een nachtje binnen te houden. Maar de dierenartsassistente zei dat dit niet nodig was tenzij het opeens hard zou gaan vriezen. Ik ga bij Dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht en ik lees regelmatig dat zij goed aangeschreven staan onder de BB'ers. Vandaar dat ik begon te twijfelen. IK zal het morgen nog even aan de arts vragen wat hij er van vind.

Ik vermoed dat ze best wel redelijk door de operatie komt, al is narcose altijd spannend. Het is best een taai en vrolijk ding :mdr:

OOK met de gebroken ondertanden (echt tot aan het tandvlees) at ze gelijk alsof er niets aan de hand was. Al kon ze alleen grote stukken niet zo makkelijk meer pakken.

Voor de zekerheid een paar vrije dagen genomen dus dan kan ik haar lekker goed vertroetelen en in de gaten houden. Zit toch niet met een gerust hart op mijn werk als ik weet dat een van mijn beesten niet in orde is.

Vind het zielig dat ze niet meer kan knagen maar dat doet ze nu ook niet veel. IN ieder geval 1 sloper minder :$

Geplaatst:

Ik heb dan geen konijn zonder tanden, maar wel eentje die door een gebroken tand een tand is kwijt geraakt. (Wonder boven wonder slijt de boel nog goed af)

Ik merk dat hij zich wel makkelijk heeft aangepast en zo'n alternatief voor dingen heeft. Hij knabbelt nog wel op wilgentakken (op de dunnere takjes), op een 'tandloze' manier. Hij neemt de tak gewoon in zijn bek en kauwt er op met z'n kiezen.

Wilde ik toch nog even meegeven dat het op zich nog wel kan als ze de truc ontdekt ;) Echt op knabbelen met de tanden wil natuurlijk niet zo goed zonder tanden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .