ShinLi Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Ik vertrouw het voor geen meter met Freya. Vandaag weer haar poten ingesmeerd met pawwax voor haar sorehocks, en nu zag ik dat haar poepgaatje opgezwollen en rodig was, en ook haar plasgaatje. Er zitten nog steeds 'korstjes' omheen. Dit al eerder bij de DA aangekaart, maar maakte ze zich 'geen zorgen over'. Ik dus wel, zoiets klopt toch gewoon niet? Ik zit nog te twijfelen of ik naar mijn DA in Bolsward ga (die al vaker niet heeft behandeld bij de 'verkoudheid), of toch meteen naar de DA in Leeuwarden. Die dus wel meteen AB had meegeven tegen het snot/verkoudheid symptomen van gwyn,freya en jopie. Eigenlijk ben ik mn vertrouwen een beetje kwijt in de DA van Bolsward..... toch apart dat ik met twijfel naar de DA ga met mijn konijnen. Is best frustrerend. Maar waar zou dit op kunnen wijzen? Ik vind het toch niet echt een fijn idee dat Freya dit heeft, het ziet er ook gewoon niet fijn uit, en ruikt zelfs een beetje.... Hopelijk wijst morgen een bezoek bij de DA meer uit....
michaela23 Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Wat vervelend zeg. Als ik jou was, zou ik naar de DA in Leeuwarden gaan, en niet die in Bolsward. Ook omdat je eerdere ervaringen met die DA in Bolsward niet positief waren. Zo bespaar je weer een extra rit en geld. Verder zou ik niet weten waar het op kan wijzen. Veel succes iig morgen.
Dollie Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Is het ook kalig, vies? (Van urine?) Ik denk dat ik ook zou kiezen voor Leeuwarden.
AnneGrootendorst Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Ik kan je helaas niet helpen met wat het zou kunnen zijn. Wel zou ik naar een da gaan waar je vertrouwen in hebt, dan weet je ook zeker dat je advies krijgt waar je van op aan kan. Anders loop je het risico dat je twee keer naar de DA moet omdat je niet zeker weet of het advies wel goed is.. Veel succes in ieder geval!
ShinLi Geplaatst: 4 december 2011 Auteur Geplaatst: 4 december 2011 Ja daar hebben jullie wel gelijk in. Leeuwarden is even wat verder rijden, maar uiteindelijk wordt Freya dan misschien wel beter onderzocht en evt. meteen actie ondernomen. @Dollie: je bedoelt echt dat het haar weg is van onderen? Dat niet, het is echt dat het wat opgezwollen en rood is, en beide rond plas en poepgaatje die korstje zitten, en het stinkt ook een beetje. Ik hoop echt niet dat het op baarmoederkanker of syfilis duidt, want de symptomen komen daar wel wat mee overeen. Maar ik wil mezelf ook niet banger maken dan nodig is :/. Ik laat de DA wel uitmaken wat het kan zijn. Dankjewel voor jullie snelle adviezen. Altijd fijn zo'n forum om in ieder geval de twijfel wat weg te nemen en steun te vinden.
ShinLi Geplaatst: 4 december 2011 Auteur Geplaatst: 4 december 2011 Na wat rond gezocht te hebben ben ik toch bang dat het om syfilis gaat. De foto's komen overeen met hoe het er bij Freya uitziet. Daarnaast heeft ze nu ook een korstje bij haar neus, nog een symptoom van syfilis. Ik ga morgen eerst met de DA in Bolsward bellen, kijken wat er wordt gezegt. Als het om syfilis gaat moet ze waarschijnlijk wekelijks een penicilline injectie krijgen een paar weken lang. En waarschijnlijk ook de konijnen die in contact staan (dat zijn er dus drie). Dus dan is een ritje naar Bolsward beter te doen dan naar Leeuwarden.http://www.ossehoofd.nl/images/8Konijn%20syphilus%20voor.jpg (Freya heeft Ć©Ć©n vergelijkbare korst bij haar neus zitten)http://www.uwdieronzezorg.be/acms/acmsdata/foto/101/WEBSITE/Foto_320.jpg?rnd=748 (en zo ziet het er bij freya ook uit, nog wat ernstiger trouwens)Dit zullen ze waarschijnlijk al sinds kleins af aan bij zich dragen. Krijg ik toch nog op m'n donder dat ik dierenwinkel konijnen heb aangeschaft.
Dollie Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Klinkt idd als syfillis. Als het echt kaal was/werd zou je kunnen denken aan urinebrand, maar gezien er ook korstjes zitten en ook op haar neus.. Aldoor heen en weer rijden naar Leeuwarden met drie konijnen is idd geen pretje dus hopelijk kunnen ze jei nde buurt ook helpen.
ShinLi Geplaatst: 4 december 2011 Auteur Geplaatst: 4 december 2011 Baldr hoeft dan niet behandeld te worden toch? Rammen zijn de dragers, maar vertonen geen symptomen? Tenminste dit is wat ik kon ontdekken hier en daar. Misschien waren die vieze neusjes van laatst bij de dames ook wel een symptoom, want ook hier had Baldr nergens last van. Ik kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik hier niet eerder aan heb gedacht. En dan kan ik er al helemaal niet bij dat beide DA's dit ook niet hebben bedacht. Nou jah, hopelijk na dit 'avontuur' kan ik weer lekker genieten van de konijnen. Ik laat jullie morgen weten hoe het met de DA is gegaan.
Dollie Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Volgens mij is dat niet waar hoor. Ik heb in elk geval kortgeleden nog een ram in pension gehad die syf heeft gehad. (Niet op dat moment meer uiteraard..)
rabbitmams_miriam Geplaatst: 5 december 2011 Geplaatst: 5 december 2011 Na wat rond gezocht te hebben ben ik toch bang dat het om syfilis gaat. De foto's komen overeen met hoe het er bij Freya uitziet. Daarnaast heeft ze nu ook een korstje bij haar neus, nog een symptoom van syfilis. Ik ga morgen eerst met de DA in Bolsward bellen, kijken wat er wordt gezegt. Als het om syfilis gaat moet ze waarschijnlijk wekelijks een penicilline injectie krijgen een paar weken lang. En waarschijnlijk ook de konijnen die in contact staan (dat zijn er dus drie). Dus dan is een ritje naar Bolsward beter te doen dan naar Leeuwarden.http://www.ossehoofd.nl/images/8Konijn syphilus voor.jpg (Freya heeft Ć©Ć©n vergelijkbare korst bij haar neus zitten)http://www.uwdieronzezorg.be/acms/acmsdata/foto/101/WEBSITE/Foto_320.jpg?rnd=748 (en zo ziet het er bij freya ook uit, nog wat ernstiger trouwens)Dit zullen ze waarschijnlijk al sinds kleins af aan bij zich dragen. Krijg ik toch nog op m'n donder dat ik dierenwinkel konijnen heb aangeschaft.Ik heb het ook bij een nijnjte van mij gehad, 3 weken lang 1 injectie en probleem was over . :mdr: na de eerste injectie zag ik al verbetering.
ShinLi Geplaatst: 5 december 2011 Auteur Geplaatst: 5 december 2011 Vanmiddag half 3 kan ik terecht, mooi buiten het normale spreekuur ^^. Alle vier moeten mee, dus weer met de hele bende naar de DA. ben wel blij om te horen dat jij snel verbetering zag miriam. Maar toch baal ik nog steeds als een stekker :/.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 5 december 2011 Geplaatst: 5 december 2011 Ja dat had ik ook want die van mij was al behoorlijk ziek en dit kwam er nog eens bij. Ga je toch naar je eigen da of maak je de trip naar leeuwarden?
ShinLi Geplaatst: 5 december 2011 Auteur Geplaatst: 5 december 2011 Nee ga naar bolsward, is toch wat beter te doen met een keer per week een injectie halen. Leeuwarden is dik twee keer zo ver rijden. Maar de DA nam me meteen serieus toen ik belde vanochtend, ze zijn al gewend dat ik weet wat mn nijnen kunnen mankeren XD.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 5 december 2011 Geplaatst: 5 december 2011 haha ik ben ook altijd helemaal voorbereid, zo heb ik een controle of ze wel de juiste behandeling aanraden. Ze zijn ook altijd verbaasd dat ik zo op de hoogte ben van alles
ShinLi Geplaatst: 5 december 2011 Auteur Geplaatst: 5 december 2011 Nou net weer terug van de dierenarts! Daar hebben ze de eerste injectied gehad. Het moet om de dag, woensdag, vrijdag en dan volgende week nog 3 keer! Omdat dit niet te doen is kwa op en neer rijden ga ik zelf de injecties doen. DA heeft het me voorgedaan en heb het zelf al bij jopie en baldr gedaan, dit ging goed ^^. Ik vind het niet eng dus nu scheelt het weer met op en neer rijden. Hopelijk zie ik snel verbetering. Hou jullie op de hoogte!
ShinLi Geplaatst: 12 december 2011 Auteur Geplaatst: 12 december 2011 Na 4 penicilline injecties gaat het al veel beter met Freya (en de andere drie). De korstjes bij haar neus zijn al helemaal weg, en ook van onderen is het opgezwollen en roodheid weg! Alle neusjes van de nijnen zijn nu ook schoon, dus ben blij dat er zoveel verbetering in zit. Nog twee injecties te gaan en dan zit het er weer op. Heb er niet echt veel moeite mee om de injecties te geven, alleen bij Jopelien is het wat moeilijk omdat haar huid zo strak staat XD. Ook het hok heb ik vandaag weer even extra goed schoongemaakt voor de zekerheid.
AnneGrootendorst Geplaatst: 12 december 2011 Geplaatst: 12 december 2011 Fijn om te zien dat het weer beter gaat met de konijnen! Hopelijk zijn ze er snel helemaal vanaf. Knap trouwens dat je ze zelf ent, ik zou dat niet kunnen..
ShinLi Geplaatst: 12 december 2011 Auteur Geplaatst: 12 december 2011 M'n moeder helpt wel elke keer hoor. Want ik doe het in de keuken op het aanrecht, moeder houdt ze wat in toom en ik geef de injectie. Om de beurten halen we ze op . Beter zelf doen dan om de dag naar de DA in Bolsward rijden (40km op en neer ), zou ook niet lukken vanwege werk van mn moeder en mezelf, dus de keuze was snel gemaakt. Het is niet zo moeilijk, je moet gewoon even weten hoe en waar je moet prikken.
Aanbevolen berichten