bino&dido Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Van de week zag ik dat de haren naast Misty haar mond een beetje raar stonden. Vandaag besloot ik om haar maar eens verder onder de loep te nemen.Nu zag ik dat ze naast haar mond een kaal plekje heeft en dat er naast en onder haar mond allemaal haren met korstjes eraan zitten. Soort harde stukjes in de haren, de haren zitten wel gewoon vast. Ik mag er ook uitgebreid naar kijken, dus denk niet dat het zeer doet. Ze lijkt er niet veel last van te hebben, ze eet prima en keutelt ook gewoon goed. Af en toe heeft ze wel wat moeite om haar achterste mooi schoon te houden. Maar denk dat dat komt omdat ze buiten loopt en de modder gaat dan in haar haren vast zitten, dus dan help ik haar af en toe een handje. Ik vraag me af wat ik ermee zal doen. Het zag ook niet erg rood ofzo. Weet iemand misschien wat ze heeft?
bino&dido Geplaatst: 4 december 2011 Auteur Geplaatst: 4 december 2011 (aangepast) Ben er nu ook achter gekomen dat er 2 kale plekjes zijn. Sorry als de foto's niet helemaal duidelijk zijn, maar is nogal lastig haren opzij en een camera vasthouden:P 4 december 2011 aangepast door bino&dido
jrjsieben Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Ziet er niet mooi uitIk denk dat je er mee naar een da moetOm te kijken of het mijt is
bino&dido Geplaatst: 4 december 2011 Auteur Geplaatst: 4 december 2011 Op de foto's vind ik het er wel enger uitzien dan in het echt.. Zit idd te twijfelen of ik naar de dierenarts moet gaan, dacht vraag even hier of iemand het echt herkent..
NinaV Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Ik zou naar de dierenarts gaan. Ziet er op het eerste zicht wel uit zoals mijt. Je mag daar niet te lang mee wachten denk ik. eerst zijn dat oppervlakkige wondjes met korstje, maar dat wordt steeds dieper zei mijn dierenartsIk heb er ook eens ééntje gehad met mijt, en die heeft toen een inspuiting gekregen en dat was vrij snel weg, het waren toen ook nog maar kleine wondjes.
bino&dido Geplaatst: 4 december 2011 Auteur Geplaatst: 4 december 2011 Ja, ik zal even kijken.. word dan morgenavond of di pas.. Maar heb ook wat foto's opgezocht van mijt en het lijkt er idd wel op. Moet nu mijn andere konijnen ook nog gaan nakijken, want schijnt ook zeer besmettelijk te zijn. Weet eigenlijk niet of zij dan ook mee moeten naar de dierenarts..
bino&dido Geplaatst: 4 december 2011 Auteur Geplaatst: 4 december 2011 Net Bino & Dido nagekeken maar die mankeren niets.. Helemaal hun lijfje gevoeld maar zijn geen korstjes of kale plekjes te vinden.. Vind het nu wel echt sneu voor Misty.. Nu zal ze toch nog even moeten wachten voordat ze naar de dierenarts kan. Lees overal dat ze dan echt een prikje moeten krijgen, dus valt niet zelf op te lossen.
Nicky_the Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Ik denk ook aan mijt of aan een allergie, maar een konijn met een huid allergie komt naar mijn weten niet veel voor..
bino&dido Geplaatst: 4 december 2011 Auteur Geplaatst: 4 december 2011 Weet iemand of ik dan ook mijn andere konijnen mee moet nemen naar de dierenarts??
Nicky_the Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Ik zou ze wel allemaal mee nemen, maar dan zou ik die andere 2 wel in een apparte vervoerbox mee nemen. Dan kunnen ze voor de zekerheid ook hun huid onder de mic bekijken, mocht het wel mijt zijn.
Dollie Geplaatst: 5 december 2011 Geplaatst: 5 december 2011 In principe moeten ze allemaal behandeld worden als het mijt is. Ik zou ze allemaal mee nemen. Maar waarom niet in zelfde reismand? Ze zitten toch al bij elkaar..
Nicky_the Geplaatst: 5 december 2011 Geplaatst: 5 december 2011 In principe moeten ze allemaal behandeld worden als het mijt is. Ik zou ze allemaal mee nemen. Maar waarom niet in zelfde reismand? Ze zitten toch al bij elkaar..Omdat ze in dezelfde reismand echt tegen elkaar aan zitten en in dat grote verblijf van Bino niet..
Cleo en Jackson Geplaatst: 5 december 2011 Geplaatst: 5 december 2011 Kzou ook zo snel mogelijk naar de da gaan. Ivm besmetting van de anderen, als het mijt is. En om uitsluitsel te hebben van een deskundige(de da) wat het is.
bino&dido Geplaatst: 5 december 2011 Auteur Geplaatst: 5 december 2011 Ben net terug.. Ze heeft geen mijt..Heb een zalf gekregen want volgens de dierenarts is het een huiduitslag. Waarschijnlijk kan ze ergens niet tegen ofzo.. Mijt zit meestal bovenop de rug, hij heeft wel een monster genomen, maar kon geen mijt vinden.Hydrocortiderm heb ik gekregen (nouja gekregen) en moet ik er nu DRIE KEER per dag opsmeren.. Pff gaat nog een hele opgave worden.
jrjsieben Geplaatst: 5 december 2011 Geplaatst: 5 december 2011 Wat zou het kunnen zijn waar ze niet tegen kan ?Nou fijn dat het geen mijt is :yes:Dan had je er drie moeten behandelen
Nicky_the Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 (aangepast) Hydrocoriderm is een hormonen zalf. Het maakt de huid ook dunner.. Smeer het dus wel met handschoenen en gebruik het niet te lang..Nu is het zaak om uit te zoeken waar ze allergisch voor is.. Ik kan uit ervaring zeggen: dat is een lastige en zeer geduldige zaak..Heeft de da nog tips gegeven over waar je konijn allergisch voor kan zijn en/of hoe je erachter komt of het daarvoor is?Als je er hulp bij wilt: wat krijgt ze te eten en waar ligt ze meestal (of waar kan ze met haar snoetje tegenaan gekomen zijn). Ik zelf denk eigenlijk dat het niet iets is van buiten af, maar dat het iets met voeding is. Vooral dat ze haar kontje niet goed schoon kan houden in combinatie met de foto's zegt mij dat de allergie met voeding te maken heeft.. 6 december 2011 aangepast door Nicky_the
bino&dido Geplaatst: 6 december 2011 Auteur Geplaatst: 6 december 2011 (aangepast) Vind het nu echt wel zielig, heb haar vanmorgen voor de 2de keer ingesmeerd. Maar ze had er nu duidelijk minder zin in, ze had er ook erg aan zitten krabbelen. Vandaag ben ik thuis aan het werk en probeer ik haar een beetje in de gaten te houden. Ze is erg bezig met haar plekjes, likken en wassen. Hoop dat ze niet al de zalf er weer afhaald.Normaal krijgen ze altijd hope farms super trio, maar omdat ik veel proefzakjes over had van HF Balance had ik een klein beetje van dat voer door de super trio gedaan. En ik had nog een baal hooi liggen wat al wat langer lag, maar weet niet of dit kwaad kan. Ben er gelijk mee gestopt en hoop dat het nu dan beter zal worden. 6 december 2011 aangepast door bino&dido
jrjsieben Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 ik gaf ook als snoepjes die HF balance en hier liet mijn ram zijn bd keutels liggenBen er ook mee gestoptIk vindt hooi van een goede kwaliteit erg belangrijkAls ze het hooi niet lekker vinden dan krijg je alleen maar problemen denk ik
bino&dido Geplaatst: 6 december 2011 Auteur Geplaatst: 6 december 2011 Ze vonden het hooi opzich wel lekker, maar 25 kilo is gewoon te veel..
Daniellespring Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 Ben net terug.. Ze heeft geen mijt..Heb een zalf gekregen want volgens de dierenarts is het een huiduitslag. Waarschijnlijk kan ze ergens niet tegen ofzo.. Mijt zit meestal bovenop de rug, hij heeft wel een monster genomen, maar kon geen mijt vinden.Hydrocortiderm heb ik gekregen (nouja gekregen) en moet ik er nu DRIE KEER per dag opsmeren.. Pff gaat nog een hele opgave worden.Heeft de DA ook zijn tanden en kiezen bekeken ???(voortanden kan je zo zien, achterste kiezen moet met een speciaal apparaatje bekeken worden). Als konijnen haken op de kiezen hebben kunnen ze gaan kwijlen. Door veel kwijl kunnen ze kale plekjes onder het bekkie krijgen en een soort van uitslag.
Nicky_the Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 HF Balance is toch gemengd voer? Mijn ram laat daar ook zijn bdk's van liggen, maar dit heeft denk ik meer met de eiwitten te maken.Jeuk is een teken van genezing. Hopelijk laat ze het genezen... Kun je er anders niet iets omheen doen zodat ze er niet meer aan komt?
Nicky_the Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 Heeft de DA ook zijn tanden en kiezen bekeken ???(voortanden kan je zo zien, achterste kiezen moet met een speciaal apparaatje bekeken worden). Als konijnen haken op de kiezen hebben kunnen ze gaan kwijlen. Door veel kwijl kunnen ze kale plekjes onder het bekkie krijgen en een soort van uitslag.Dan krijgen ze toch geen schilvers/korsten?
Daniellespring Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 Dan krijgen ze toch geen schilvers/korsten?jawel dat zou heel goed kunnen, omdat het gaat jeuken en ze gaan krabben, schilvers komen doordat de huid extreem droog is. Het kan bovendien nooit kwaad als je toch bij de dierenarts bent om de kiezen te laten controleren.
Nicky_the Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 jawel dat zou heel goed kunnen, omdat het gaat jeuken en ze gaan krabben, schilvers komen doordat de huid extreem droog is. Het kan bovendien nooit kwaad als je toch bij de dierenarts bent om de kiezen te laten controleren.Nee, ok. Maar ze is net terug van de da
Aanbevolen berichten