STIIEN Geplaatst: 30 november 2011 Geplaatst: 30 november 2011 Hallo,Ik heb 3 konijnen, heb ze 2 maanden geleden ofzo gekoppeld, alles in orde, direct van de eerste keer gelukt. Ze vechten nooit, liggen altijd samen, eten samen,...Maar nu heb ik 2 weken geleden hun hok met stro helemaal uitgekuisd vond ik op de bodem wat bloed, ik vond dit heel raar want aan mijn konijnen hing geen bloed, ze hadden ook niet gevochten. We hadden wel net muizenvergif gelegd in het tuinhuis wat ongeveer 4 metervan de konijnenren staat dus misschien is er een muis die dat vervgif heeft opgegeten naar de konijnenren gegaan en daar misschien wat bloed achtergelaten. Vorige week juist van het zelfde.Nu vandaag weer. Ik vind dit echt heel raar, het was op het verdiepje van hun hok waar geen stro licht maar waar ze vaak wel keuteltjes achterlaten. Nu lagen er juist 2 kleine plasjes met rood-bruin bloed. Het ligt er nog maar net want ik ben vanmiddag nog gaan kijken en toen lag dat er nog niet. Ik heb alledrie de konijnen opgepakt en nakeken vanonder, niemand had er bloed hangen. Geen druppeltje...weten jullie wat er aan de hand is ? ze eten allemaal goed, keutelen veel, drinken goed, zijn speels, actief,... stel dat 1 van de konijnen toch bloed zou plassen, wat zou het probleem dan zijn ? groetjes Stien
STIIEN Geplaatst: 30 november 2011 Auteur Geplaatst: 30 november 2011 Ik heb het eens opgezocht op internet en ik denk dat het geen kwaad kan, de rode urine kan veroorzaakt worden door een teveel aan urinepigment. Wat dan weer veroorzaakt wordt door beginnende herfstkou, wortel, antibiotica (nemen ze niet)dus ik ben gerustgesteld. het gaat vanzelf weer over stond er: http://www.konijnen.nl/ziekten/rode_urine.htm"Een rode kleur van de urine wordt soms gezien bij konijnen. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door plantpigmenten, en het heeft geen invloed op de gezondheid van het dier."oef :-)
AnneGrootendorst Geplaatst: 30 november 2011 Geplaatst: 30 november 2011 Lijkt me idd gewoon urine die er donker uitziet. Houdt ze echter wel goed in de gaten zodat je bij twijfel of veranderingen alsnog naar de DA kunt gaan.
Niek Geplaatst: 30 november 2011 Geplaatst: 30 november 2011 Dacht ook meteen aan de urine.Ik dacht ook meteen aan urine. Maar veel mensen zien de donkerrode urine voor bloed aan, dus is even schrikken als je niet weet wat het is, maar het kan dus geen kwaad.
wilma2196 Geplaatst: 30 november 2011 Geplaatst: 30 november 2011 laat in ieder geval een testje doen als je twijfelt neem met een spuitje wat urine op en echt na laten kijken want mijn nijntje plaste alleen nog maar bloed en had poliepen in haar nietjes zitten
STIIEN Geplaatst: 30 november 2011 Auteur Geplaatst: 30 november 2011 oké dankjewel voor jullie reacties :-), Als het echt nog een lange tijd aanhoud kan ik misschien wel eens bellen naar de DA om te vragen of ik eens een staaltje moet binnenbrengen. Maar voorlopig denk ik dat het gewoon donkere urine is zoals de anderen zeggen.
Aanbevolen berichten