Kruimeltje Geplaatst: 24 november 2011 Geplaatst: 24 november 2011 Ik was net bij de Ikea in hengelo en daar liep een konijn rond over de parkeerplaats, ik kon het niet over me hart vekrijgen en met moeite hem van de weg kunnen plukken. Beestje was al helemaal blind. Toen de dierenbescherming gebeld. Gelukkig kwamen die het konijn vrij snel halen en bevestigde dat het myxomathose was. Het konijn zou dus een spuitje krijgen. Nu ben ik zo bang!!! Heb zelf 5 konijnen allemaal NOG niet ingeent. Ik heb dat zieke konijn aangeraakt en tegen me jas gehouden. De mevrouw van de dierenbescherming heeft me handen jas en schoenen ontsmet. Maar kan ik dit nog overdragen aan me konijnen? Heb me jas broek in een tas gedaan en me schoenen weg gegooit, ben direcht onder de douche gegaan en heb me konijnen niet aangeraakt. Kan ik het overdragen alsnog? Over het enten geen discusie ik weet dat ik dit eerder had moeten doen en ga morgen direcht enten!!!Maar ik ben zo bang dat mijn konijnen dit nu ook krijgen!
Nicky_the Geplaatst: 24 november 2011 Geplaatst: 24 november 2011 (aangepast) Je kan het overdragen door je handen, kleding, haren etc. Maar als je je kleding uit hebt gedaan op een veilige plek en jezelf daarna goed gedouched hebt, zou dit niet meer mogen kunnen.Maar.. Dan moet je het wel echt goed gedaan hebben!Ik zou je konijnen niet nu gelijk enten. ALS jij het wel overdraagt, dan zijn ze ziek van jou waardoor de enting mogelijk een dodelijke afloop kan hebben. Bovendien werkt die enting niet binnen 2 minuten of met terug werkende kracht 24 november 2011 aangepast door Nicky_the
Kruimeltje Geplaatst: 24 november 2011 Auteur Geplaatst: 24 november 2011 Mijn handen zijn ontsmet, mijn kleren zitten inmiddels in de wasmaschine. Mijn haren zijn gewassen, ik heb mezelf gewassen met badschuim weet dat dat niet ontsmettend is maar toch iets. Mijn kleren heb ik buiten uitgedaan, direcht in een zak naar de washmashine. Ik weet dat de enting niet direcht werkt en ook niet met terugwerkende kracht, maar enten nooit stond al wel in mijn planning! Maar nog niet gebeurd.Kan ik nu wel mijn konijnen aanraken of in hun buurt komen?
Nicky_the Geplaatst: 24 november 2011 Geplaatst: 24 november 2011 Was je je kleding wel op 60 graden en een volledige wasmachine beurt (dus niet waterbesparend ed)?Je weet zelf het beste wat je gedaan hebt, dus kan je zelf het beste beoordelen of je bij je nijnen kunt komen
Kruimeltje Geplaatst: 24 november 2011 Auteur Geplaatst: 24 november 2011 nou niet dus anders vroeg ik het niet ik weet niet in hoeverre het besmettelijk is. Me moeder heeft me kleding wel warm gewassen! Zijn gaat ook vanavond voor de zekerheid mijn konijnen voeren en bel morgen de da voor meer info en een afspraak voor het enten.
Fluf en Tinus Geplaatst: 26 november 2011 Geplaatst: 26 november 2011 Er heeft enige tijd tussen het aanraken van het zieke konijn en het naar huis gaan gezeten, waardoor waarschijnlijk het virus al niet meer leefde. Met alle voorzorgsmaatregelen die je genomen hebt lijkt het me niet dat je je nog erg veel zorgen hoeft te maken, want de meeste virussen leven in de buitenlucht niet lang zonder "gastheer". Volgens mij kun je dus weer gewoon bij je nijnen komen zonder bang te hoeven zijn. O ja, natuurlijk nog complimenten dat je je over het zieke konijntje hebt ontfermd en hem uit z'n lijden hebt laten verlossen.
Aniek Geplaatst: 26 november 2011 Geplaatst: 26 november 2011 Volgens mij moet het inderdaad nu niet zo snel gebeuren als het wel gebeurd zal dat een andere reden hebben.Inderdaad goed werk voor de hupsel, kan je aangeven welke plaats het is waar de myxomatose zit?
Kruimeltje Geplaatst: 27 november 2011 Auteur Geplaatst: 27 november 2011 Bedankt voor de reactie´s! Heb mijn konijnen die hele avond niet meer aangeraakt. Denk dat het idd ook wel goed zit.Er is een uitbraak in Borne zeggen ze, maar ik was in hengelo waar dit diertje over een weg liep. Was alleen maar parkeerplaatsen en wegen nergens groen! Zo appart.
ShinLi Geplaatst: 1 december 2011 Geplaatst: 1 december 2011 Zal wel een konijn zijn wat is gedumpt nadat ie is ziek geworden. Zo jammer. Paar weken geleden ben ik een paar dagen in Limburg geweest. Op een parkeerplaats waar we even hadden gerust naast de snelweg zag ik ook een konijn hupsen toen we net wegreden. Ik snap zoiets niet hé. Maar in ieder geval goed dat je het konijn verder lijden hebt bespaart. Dit is het meeste wat je nog voor de nijn kon doen!
Nicky_the Geplaatst: 1 december 2011 Geplaatst: 1 december 2011 Bedankt voor de reactie´s! Heb mijn konijnen die hele avond niet meer aangeraakt. Denk dat het idd ook wel goed zit.Er is een uitbraak in Borne zeggen ze, maar ik was in hengelo waar dit diertje over een weg liep. Was alleen maar parkeerplaatsen en wegen nergens groen! Zo appart.Als het konijn zo tam is geweest, is het logisch dat hij weg van het groen gaat. Hij is niet gewend om zelfstandig opzoek naar eten te gaan en is ook nog eens ziek. Hij is gewend om bij mensen te zijn.Je zal gemengde gevoelens hebben..
AnneGrootendorst Geplaatst: 1 december 2011 Geplaatst: 1 december 2011 Heftig verhaal zeg! Ik kan je helaas niet informeren over het virus. Wil je alleen zeggen dat ik het goed van je vindt dat je dat arme konijntje geholpen hebt! Dat hij of zij maar zacht mag rusten..
Polomeisje Geplaatst: 2 december 2011 Geplaatst: 2 december 2011 Getsie, wat komt dat dichtbij, brrr... :((Ik woon in Borne...)Er is daar vorig jaar sowieso nog een kitten gedumpt, had mijn buurmeisje gevonden. (Is nu de poes van de buren.)Kennelijk toch een anonieme dumpplaats, hoewel het er meestal best druk is.
Aanbevolen berichten