Ga naar inhoud

Wat tedoen?Wat tedoen?


JOEPENKOOS

Aanbevolen berichten

Voordat ik in alle haast naar de da vertrek,wat denken jullie?

Zoals sommige wel gelezen hebben ben ik een groep van 10 aan het koppelen(http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?55061-The-Final-Chapter...Fase-3!!)

Nou check ik ze elke ochtend op wondjes en wat vergeet domme ik..om ook bij de ogen even na tekijken.

Dus dan kan je het al raden 1 van de konijnen heeft een wondje bij de ogen.

In dit geval dus Klaas..hij heeft zaterdag dus een optater van Joep gehad(daarna ook geen ruzie meer) en ik denk ook dat het toen gebeurt is.

Hij heeft 2 scheurtjes net iets boven z'n ooglid zitten(echt mm erboven),het is niet doorgescheurt dat het hele oog bloot ligt en z'n oog is ook niet beschadigd,het ziet er ook netjes uit en dus totaal niet bloederig ofzo,het is een klein beetje roder dan z'n eigen huid,Klaas eet gewoon en keutelt ook prima,hij springt ook vrolijk rond.

Dus wat nu?Zal ik naar de DA gaan?of zal ik het gewoon even aan kijken?

Het is wel zo dat als ik Klaas uit de groep haal,dat het mogelijk is dat die uit de groep verstoten wordt en dat zal ik erg jammer vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het van het weekend is gebeurd, weet ik niet of ze er nog veel aan kunnen doen? Ik zou de dierenarts even bellen als ik Jou was. Misschien kan je ook een foto mailen naar ze? Dan kunnen zij beoordelen of het nodig is. Scheelt je misschien een hoop rompslomp en dan hoeft ie niet meteen uit de groep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een foto?

Sorry zag je reactie nog niet:$

Nee heb geen foto is echt onmogelijk om er 1 te maken...heb het al geprobeerd.

Omdat Klaas een beetje en soort van geknepen oog altijd al heeft(net of die een dikke wenkbrauw erboven heeft)

Moet ik alles helemaal uitstrekken om een foto temaken en dat wil ik hem niet aan doen.

heb het al wel schoon gemaakt me koud gekookt water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het dicht? Dan zou ik het gewoon laten, maar wel in de gaten houden of er niet een nieuwe opstoot komt en opletten of het niet ontstoken raakt (rood, warm, dik).

Als het open is, is het zaak om het goed schoon te houden en hoe je doe je dat bij een konijn in een groep van 10? Lijkt me best lastig..

Maar als het open is moet je ook beoordelen of het vanzelf weer aan elkaar groeit of dat er misschien hechtingen nodig zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel het niet verkeerd hoor. Maar als je naar de da zou gaan, trekt die het oog toch ook uit elkaar om goed te kunnen kijken? Plus dat hij dan uit de groep gehaald wordt wat misschien niet eens nodig is.

haha,is niet erg hoor.

Maar ik ben een leek daarin dat liever de DA die weet hoe ze moet kijken dan ik die het misschien te hard of verkeerd doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het dicht? Dan zou ik het gewoon laten, maar wel in de gaten houden of er niet een nieuwe opstoot komt en opletten of het niet ontstoken raakt (rood, warm, dik).

Als het open is, is het zaak om het goed schoon te houden en hoe je doe je dat bij een konijn in een groep van 10? Lijkt me best lastig..

Maar als het open is moet je ook beoordelen of het vanzelf weer aan elkaar groeit of dat er misschien hechtingen nodig zijn..

Het is gewoon een mooie schone wond.

Stel je voor dat wij een wond hebben er heeft een korst op gezeten en die is eraf omdat het geheeld is..daaronder zit nieuwe huid.

Zo ziet het eruit.

En ik kan Klaas gewoon optillen.

Dus ga gewoon in de ren staan til hem even op maak z'n oog schoon en hij dwarrelt weer verder rond.

Maar zoals je hier vaak leest als die echt pijn heeft eraan..dan zal die toch niet eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom zou ik het ook jammer vinden als ik klaars eruit moest halen,ze doen het zo goed met z'n 10en.

Maar heb hier thuis ook even naar het oogje laten kijken en we zijn er erover eens,dat we het even aankijken en goed schoonhouden.

Blijft het mooi helen laten we het zo(aangezien het nu ookal 4 dagen geleden is),gaat het toch de andere kant op gaan we ermee zo snel mogelijk naar de DA

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik sluit me aan bij de rest: in het oog houden en als het niet heel rood ziet/ontsteekt/ opzwelt, het zo laten

als het vuil is goed ontsmetten of uitspoelen en mss kan je voor het te laten genezen calendulazalf gebruiken moest je dat hebben (wel niet in oogje wrijven), wondjes helen daardoor wel mooi.

Het zou zonde zijn om die mooie groep uit elkaar te halen. het ziet er zo vredig uit op de foto :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .