Ga naar inhoud

Eendje had het bijna niet gehaald


Safira Ribbe

Aanbevolen berichten

Eergister was onze lieve schat op de kast aan het liggen, toen ze zich uitrekte, kwam haar pootje niet meer terug in de normale stand en is ze op de grond gevallen, toen rende ze rond en sleepte haar pootje achter zich aan.

Toen na een paar minuten was het weer helemaal over??

Ik kwam toen thuis van mijn werk op dat moment en mijn man zei dat ze ook niets meer at, geen poepjes meer en plassen ook niet.

We zijn direct naar de dierenarts gereden en die heeft haar een injectie met primperan gegeven. Dit is om de maag te ledigen omdat hij zei dat haar darmen normaal aanvoelden maar inmiddels was haar buik helemaal dik.

We zijn naar huis gestuurd met primperan druppels en volgend de DA zou het de volgende dag beter worden. Ze was zo slap als een vaatdoek en haar ogen vielen steeds dicht.

Gelukkig hebben we de DA niet geloofd en we hebben haar de hele nacht warm gehouden, gemasseerd, water gegeven, lichte dwangvoeding. Ook een licht verdund laxeermiddel op basis van kruiden en enkele druppels natuurlijke olie. Mijn man is tot 06u wakker gebleven en toen ik wakker werd om 0630u was ik blij dat ze nog leefde. De volgende dag ananassap gegeven. En toen kwamen na een tijdje de eerste poepjes weer tevoorschijn!

Langzaam begon ze weer te eten!!!!!!!!!! Ook was er een raar poepje met een stukje darmvlies leek het wel, hier zat gas in als een soort ballonnetje.

Maandag ga ik in de winkel van Bunnybin medicijnen bestellen om altijd in huis te hebben, ik wist niet dat het zo snel slecht kon gaan met een verstopping!!

En nu is ze blijer dan ooit.

Is het een fout van de DA om primperan te geven en geen laxeermiddel en middel tegen gas? Of heeft het mede haar leven gered?

Kan gas/ verstopping ook een tijdelijke verlamming veroorzaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die verlamming weet ik niet. Maar die Primperan was zeker niet verkeerd!! Ik gebruik het ook als m'n konijn gas heeft. En die massage is ook heel goed geweest, zolang je het voorzichtig doet, want je kan makkelijk iets beschadigen. Maar zo te lezen hebben jullie het heel goed gedaan. Het kost je inderdaad een nachtrust maar je hebt wel je konijn erdoorheen gekregen.

Kan het misschien zijn dat de gas ontstaan is na de val? Want dat is een stressmoment geweest en dan kan gas heel snel de kop op steken. Afgelopen donderdag had ik het nog hier. Konijntje was eerst niks mee aan de hand, ze at nog gewoon en liep rond. En toen ik naar bed wilde gaan ga ik ze hun eten. Maar ze wilde niks eten, ging steeds verliggen enzo. Was duidelijk dat ze buikpijn had. Het kwam zomaar opzetten, heb haar medicijnen gegeven, buik gemasseerd, nog meer medicijnen. (onder andere equate, dat helpt de gasbellen kleiner te maken zodat ze makkelijker doorgevoerd kunnen worden) En na een paar uur was ze weer de oude.

Maar als je ook equate kan bestellen is dat heel handig om in huis te hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het bij mensen zo kan zijn dat als je pijn hebt in een bepaalde streek van je buik, je met je been gaat trekken omdat een bepaalde houding minder pijn doet. Ik kan me goed indenken dat dit bij konijnen ook het geval kan zijn geweest, maar ik ben geen arts.

Je weet zeker dat je konijn geen EC heeft of een hersenbloeding heeft gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .