Ga naar inhoud

Boos op dierenarts


jitana

Aanbevolen berichten

Oeh, ik ben boos! Mijn dierenarts heeft nu al de vierde keer iets gedaan waar ik me in erger. Nu is het genoeg ik zoek een andere.

Het eerste gaat om mijn konijn Appelsien (hij was oranje). Appelsien was een FH ex-ram van 9 maanden die op een morgen lusteloos was. Ik er mee naar de DA maar daar konden ze op het eerste zicht niets vinden. Hij had alleen koorts, waar ze hem een inspuiting voor gegeven hebben. Hij had waarschijnlijk een soort griepje dat wij mensen ook wel eens hebben. Na een dag of 2 zal het wel beter zijn. Een uur later was hij dood.

Mijn konijn Lana was een maand of 4 als ze ineens mankend binnenkwam. De vervoersbox in naar de dierenarts. mijn DA heeft 3 x per dag vrije raadpleging dus dat is wel handig. Ze had haar poot waarschijnlijk verzeerd met ergens af te springen. Ik heb nog gevraagd of hij niet ontwricht was maar dat was het niet. Een spuit tegen de ontsteking en als het niet beter was na het weekend terugkomen. Dan gingen ze onder narcose foto's nemen om te zien wat er aan de hand was, maar dat ging niet nodig zijn. Wat dacht je, ik kon maandag terug naar de DA want er was geen beterschap. Wat blijkt uit de foto's: een ontwrichte heup. En omdat er een aantel dagen overgegaan zijn kunnen ze de heup niet meer zetten.

Nadat Appelsien gestorven was, zijn we een kleintje gaan bijhalen. Nu had ik de 2e dag gevoeld at hij een wondje had. Je kent het verhaal ondertussen, terug naar de DA. Het wondje was niets maar nu voelde ze wel een bult in zijn nek. Je voelt hem al aankomen. Ik dus geoppert dat hij pas geent is want ik heb hem pas 2 dagen. Toch een staal nemen, ocharme hij piepte nogal. Na labo-onderzoek bleek dus inderdaad reactie na enten.

En nu het laatste geval en dit doet nu wel de deur toe. Vorige week met mijn konijn naar de DA. Lana was met haar poot langs de ren van de andere geweest waar die met zijn snuit doorstak. Natuurlijk gebeurd dit op een feestdag. Het was zo'n flapje dat los hong. De DA heeft het gelijmd omdat het een moeilijke plaats is om te naaien. Wat dacht je, nu sta ik vanmorgen op, is dat flapje terug helemaal losgekomen.

Als ik het hier zo neerschrijf, had ik al lang naar een ander moeten gaan. En het is niet dat ik voor het gemak een DA om de hoek kies. Ik moet er 25 min voor rijden, maar hij staat hier op de lijst, dus dacht ik het zal wel een goede zijn. En als ik hier de prijzen vergelijk, heb ik nog een dure ook (voor een castratie van een voedster vragen ze 190 euro)

Amai een hele boterham, maar moest het even kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach dat is vervelend zeg!:(

Sterkte met het verlies van Appelsien.

Kan je hier verder geen raad/tips geven, ga bijna nooit naar de DA (gelukkig:yes:)

Maar toen Appelsien zo ziek was... dieren laten nooit zien dat er iets met ze is. Dus toen Appelsien zo lusteloos was, was hij waarschijnlijk echt heel ziek. Soms weet een DA ook niet wat er is, dan is het gewoon heel moeilijk.

Je weet niet wat Appelsien onder de leden had, misschien was hij al een poosje ziek en had hij het sowieso niet overleefd. Weet niet wat een uur uitmaakt op dat gebied. Anyway, toch heel vervelend!:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad niet mis, ik begrijp wel dat je boos bent. Maar dan inderdaad van waarom niet eerder naar een ander. Het is geen verwijt hoor, maar dat is wel de eerste vraag die in je opkomt. Ik weet niet waar die 190 euro vandaan komt? Vaak hangt het van het gewicht van een voedster af. Narcosemiddel is nogal prijzig en dat bepaald vaak de prijs van een operatie. Bij mijn dierenarts is het verdeeld in gewichtscategoriën. Maar 190 ben ik nog nooit kwijt geweest aan een castratie van een voedster. Maar nu waren die voedsters ook niet zwaarder dan 2 kg. Dus ik weet niet wat het kost als ik een voedster van 6 kg bv laat helpen.

Ik heb het ook een keer meegemaakt dat ik boos weg ben gegaan. Ik had mijn konijn weggebracht omdat ik het vermoeden had dat hij haakjes had. (naar een andere dierenarts dan dat ik altijd ga omdat de mijne er op dat moment niet was.

M'n zusje had hem 's morgens gebracht, ik had afgesproken dat ze zouden kijken of het nodig was, en als dat zo was zouden ze hem die dag meteen helpen.

Dus ik krijg later een berichtje van m'n zusje dat ze daar weer weg is, MET konijn. Hij had wel haakjes maar ze konden hem niet helpen omdat er geen tijd was... ja maar dat was niet de afpraak. Dus gebeld, en hij mocht weer terug.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik kwam hem aan het einde van de middag halen. Zat ie in een veel te klein hokje gepropt en de hele dag geen water of eten gekregen!! Ik vroeg nog heeft ie al gegeten, nee nog niet want hij is pas net goed wakker. Ik had zo'n enorme medelijden met m'n beessie! Ik ga er nooit meer heen als die ene arts er is. Duidelijk geen verstand van konijnen en hun maag en darmstelsel.

Gelukkig gaat het weer goed met hem, maar ik vond het toch zo zielig. Dit was een nieuwe arts in die praktijk, want normaal had ik daar wel goede ervaringen. Maar zij wist er helaas niet alles vanaf...

Hoe is het nu eigenlijk afgelopen met het konijn met die ontwrichtte heup?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heeft er eigenlijk geen last van. De uitleg was dat een konijn een goed ontwikkelde spiermassa heeft en dat die het gewricht eigenlijk opvangt. Die loopt, springt, kruipt overal op, ze gaat zelfs met haar poten helemaal achteruit liggen. Het kan zijn dat ze er op latere leeftijd wel last van krijgt en dan kan ik haar laten opereren. Dan verwijderen ze een stuk bot.

En ik weet ook wel dat de DA niet overal iets kan doen. En daarom dat ik er ook telkens terug naar toe ging denk ik. Bij elk geval is er wel een verklaring maar moet dat nu allemaal bij mij voorvallen. Effe zielig doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .