Miyumi Geplaatst: 19 november 2011 Delen Geplaatst: 19 november 2011 Hallo,Sinds een paar maanden ( 3-5 schat ik ) begon ons konijn een stuk meer te drinken.met als gevolg dat ze meer ging plassen, wat natuurlijk logish is.Maar nu is het probleem dat ze sinds een paar dagen allemaal plak poep aan haar achterste heeft zitten.Het zit aardig vast en het lukt haar zelf niet zo heel goed meer.Mijn moeder en ik hebben gisteren al geprobeert het grootste deel eraf te halen.Maar de volgende dag zat het er alweer.En het probleem is dus dat elke keer als ons konijn uit de kooi is er allemaal kleine plasjes liggen, kan dit komen doordat de plak poep het een beetje tegenhoud? In haar potje plast ze wel gewoon, en die is de laatste tijd er snel vol.Ook zit het aan haar poten en stinkt het vreselijk.Verder eet ze normaal en is ze kwa humeur vrolijk en net zo als atlijd 'normaal' voor haar doen.Ik heb al voorgesteld naar de dokter te gaan, maar weet niet of dit nodig is, mijn ouders zijn nu bezig het allemaal met een was handje weg te halen ( wat aardig moeizaam gaat want ze wil niet opgepakt worden )Hoop zo genoeg geinformeerd te hebben.Bedankt voor het lezen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miyumi Geplaatst: 19 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2011 Terugkomend op het schoonmaken,Volgens mijn ouders was het rond haar ontlasters rood, alsof het een smet plek was zei mijn moeder. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pucks Geplaatst: 19 november 2011 Delen Geplaatst: 19 november 2011 Ik zou haar urine even laten controleren bij de DA. Wat krijg je konijn te eten? Misschien kan je haar een paar dagen alleen hooi en water geven om te kijken of zo haar plakpoep minder wordt? Als ze een smetplek bij haar achterste heeft zou ik zowiezo even naar de DA gaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miyumi Geplaatst: 19 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2011 Ze krijgt 1 eierdopje met brokjes ( 20 gram ) verdeeld over de hele dag.Zullen haar dan maar een paar dagen op hooi en water laten leven.en gaan zeker even bij de DA langs.Bedankt voor de reactie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mijnJohanna Geplaatst: 19 november 2011 Delen Geplaatst: 19 november 2011 Hoeveel weegt je konijn? Wat voor brokjes geef je dan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miyumi Geplaatst: 19 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2011 Ze weegt tussen de 1,5 en 2 kilo, en gewoon bix, alleen bix geen extra dingetjes erdoor.en ze heeft altijd vers hooi. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jrjsieben Geplaatst: 19 november 2011 Delen Geplaatst: 19 november 2011 Heeft ze misschien groenten gehadDaar kunnen sommige ook niet tegenMisschien kan ze niet zo goed tegen deze biksIk weet niet welke het isMisschien een idee om haar op SS te zetten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miyumi Geplaatst: 22 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2011 Hallo,De DA zei dat het mogelijk brandplas ( volgensmij heet het zo ) is.Ze heeft nu een zalfje gekregen dat er 2 keer per dag op gesmeerd wordt.Het zag er na de 1e keer al een stuk beter uit.Bedankt voor al jullie reacties. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elnienkjo Geplaatst: 22 november 2011 Delen Geplaatst: 22 november 2011 Urinebrand is vaak het gevolg van iets anders en je hebt kans dat wanneer de oorzaak niet wordt aangepakt ze urinebrand blijft krijgen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jrjsieben Geplaatst: 22 november 2011 Delen Geplaatst: 22 november 2011 Ik denk dat er misschien teveel calcium in je biks zitDaar krijgen ze vaak ook problemen vanUrinebrand moet je niet te licht overdenkenIk zou zeker de oorzaak zoeken en die wegnemen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miyumi Geplaatst: 10 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2012 sorry voor de late reactie, was dit topic onderhand alweer vergeten even tussen door, het konijn maakt het goed, de dierenarts zei dat we mischien het hooi konden veranderen.Ze heeft nu weide hooi met kamille erin, waarvan zo ook erg rustig wordt.Dit heeft haar zeker van haar problemen afgeholpen.Bedankt nog voor al jullie reacties, zeer gewaardeerd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jrjsieben Geplaatst: 10 januari 2012 Delen Geplaatst: 10 januari 2012 Fijn dat het beter gaat Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten