Yicke Geplaatst: 15 november 2011 Geplaatst: 15 november 2011 Aangezien ik de knop 'aanpassen' niet kan vinden en dus niet kan duidelijk maken in het oorspronkelijke topic dat er een update is, dan maar op deze manier.Ralph doet het prima. Zaterdag heeft hij zijn laatste antibiotica gehad en hij eet en keutelt als de beste. We merken wel dat hij rotverwend en zullen dus voorzichtig weer wat 'goede voedings'-discipline moeten gaan invoeren. Neen, 't is niet omdat hij geen zin heeft in zijn witloof dat er als bij toverslag meer peterselie zal liggen de komende dagen...Gisteren is de dierenarts een laatste keer langs geweest. Darmpjes prima OK. De enting voor myx is dan ook maar ineens bijgewerkt, ik was toch een beetje ongerust anders, met al die zieken en dode konijntjes hier in de streek (Vlaams Brabant - Leuven - vooral in Herent en Wilsele blijkbaar).Ralph heeft sedert begin 2009 enkele 'bultjes' in zijn linker zij. De vorige dierenarts (verbonden aan onze dierenkliniek) stelde ons altijd gerust, de stress van een onderzoek zou erger zijn dan de bultjes zelf, ze zitten los, zijn te bewegen, doen geen pijn. De nieuwe dierenarts (ook verbonden aan de dierenkliniek) was een pak paniekeriger vorige week en sprak meteen van kanker. Ik natuurlijk ook in paniek, vandaar dat er gisteren bloed ging afgenomen worden.Dat bloed afnemen ging niet goed, het wou niet vloeien, maar de dierenarts heeft wel een punctie van de knobbeltjes kunnen nemen. Op het eerste zicht ziet het er goed uit: het lijkt om vet en/of talg te gaan en had niet de consistentie van een tumor, aldus de nieuwe dierenarts. Ook heeft hij het verleden nagekeken en aangezien de bultjes er al zo lang zitten en niet veranderen, is de kans klein dat het kanker is, dan zou Ralphje er al niet meer geweest zijn. Dierenarts vond het wel nog altijd harde bultjes om vetbolletjes te zijn, maar gelet op het staal, is de kans groot dat het er is. Staaltje is nu naar het labo, einde van de week of begin volgende week krijgen we de resultaten.Duimt iedereen mee voor vetbolletjes?Sowieso heeft Ralph er duidelijk geen last van, dus behoudens kanker en risico's op uitzaaiingen, zal er niet in ons, voor de rest terug kerngezonde, konijn gesneden worden!Oh, en mag ik nog even stoeffen: onze brave man, zo veel gewoon de afgelopen weken, heeft braaf ettelijke keren in zijn oor laten prikken om bloed en nog braver in zijn flank voor een staaltje 'knobbel'! Geen gebok, braaf liggen kijken en zelfs na het einde van de staalname nog ettelijke minuten stil op zijn bakje blijven liggen. 'is't nu gedaan, bazinneke?' scheen hij te vragen.De schat... Er kon dan ook een extra bos peterselie af gisteren en een uurtje wangetjes strelen!
michaela23 Geplaatst: 15 november 2011 Geplaatst: 15 november 2011 Ik duim voor jullie mee. Kom op Ralph.
ChloëC Geplaatst: 15 november 2011 Geplaatst: 15 november 2011 Oh het lijkt me echt een schatje jullie Ralphje!Ik duim erg mee voor jullie, ik heb er een goed gevoel bij !( Als het kanker zou geweest zijn dan denk ik ook dat hij er niet meer zou geweest zijn aangezien hij ze al zo lang heeft...)Veel succes met de uitslag, ik ben benieuwd!
Yicke Geplaatst: 18 november 2011 Auteur Geplaatst: 18 november 2011 Resultaten zijn terug. Er zijn geen cellen te zien op het staal, dus het is ofwel een absces (dat er dan al 2 jaar zit, in 3 bultjes??) waar hij geen last van heeft of een ontstoken talkklier (ook al 2 jaar aanwezig en 3 afzonderlijke)... Alleszins niets kwaadaardigs en er moet verder niets aan gedaan worden zolang hij er geen last van heeft, wat dus niet het geval is.Gezond konijntje dus, onze man! (wij gelukkig!)
Aanbevolen berichten