Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik maak me een beetje zorgen, omdat mijn tweetal (kleine hangoren, net half jaar, van Aniek) nogal vaak hun blindedarmkeutels laat liggen.

Ik heb dit in het begin (ik heb ze nu ongeveer een maand) ook gehad, maar ik dacht dat dit kwam door stress van de verhuizing en te veel voer.

Nu krijgen ze 's ochtends en 's avonds een half bakje care+ met z'n tweeën, onbeperkt hooi en tussendoor andijvie, witlof en ong eens per dag een stukje wortel. Ze zijn momenteel wel behoorlijk aan het verharen, kan het daaraan liggen? Ze eten goed hooi en drinken goed, enz. Wat kan dit zijn, en wat moet ik er tegen doen?

Bedankt, Laura ,Boefje en Bella

Geplaatst:

Zet je konijnen even een paar dagen op hooi en water.

Gaat dit prima geef ze dan were brokje,gaat het dan nog prima begin langzaam met de groente optebouwen.

Begin met 1 groente ten grote van een postzegel gaat het goed dan geef je haar iets meer en dit doe je met elke nieuwe groente wat je geeft.

Komen de BDK weer terug moet je dus de groente weer minder.

Kan dus namelijk zo zijn dat ze teveel van alles krijgt en zo hun BDK niet opeten.

Geplaatst:

Het kan ook zijn dat ze niet tegen de Care+ kunnen. Hierin zitten nogal veel eiwitten. Weeg je de brokjes ook af want ook als ze teveel krijgen laten ze hun bd-keutels liggen. En het laten liggen van de bd-keutels kan ook komen doordat ze wormpjes hebben maar ik zou eerst de brokjes minderen en wat JOEPENKOOS adviseert.

Geplaatst:

Ik denk dat het ook best wel te maken heeft met wat stress.

Toen wij hier onze 4 konijnen in de ren lieten (per koppel, dus niet allevier samen) werden ook overal keutels gelegd voor territorium afbakening, en daar lagen ook trosjes BD keutels bij. Normaal gesproken eten ze allevier hun BD keutels netjes op, nooit problemen mee gehad.

Hebben jullie dat al eens meegemaakt, dat ze ze niet opaten bij verandering van leefomgeving of uitbreiding van leefgebied? Misschien is het toch iets wat erbij hoort?

Geplaatst:

Tja, we hebben net gisteren het hok verschoont, valt dat ook onder nieuw territorium? Verder zitten ze er al een maand.

Ik ga denk ik over op een water en hooi dieet, wel even kijken wie al die witlof nu gaat opeten :mdr:

Geplaatst:
Tja, we hebben net gisteren het hok verschoont, valt dat ook onder nieuw territorium? Verder zitten ze er al een maand.

Ik ga denk ik over op een water en hooi dieet, wel even kijken wie al die witlof nu gaat opeten :mdr:

Als je goed schoonmaakt, haal je hun geur eruit. Dit heeft met teritorium te maken. Maar normaal bakenen ze hun territorium af met urine en keutels, niet met bdk's.

Mijn konijnen lieten ineens hun bdk's liggen. Het bleek dat mijn ram ineens gevoelig was geworden voor een bepaalde groente soort..

Geplaatst:

Vanmorgen hebben ze wat andijvie en hooi (kruidenhooi met paardebloem) gehad. (en natuurlijk water). Maar er liggen er alweer een aantal. Ik hoop dat het water-hooi dieet gaat werken, ze krijgen alleen 's ochtends en 's avonds een beetje groente anders krijg ik ze het hok niet in.

Geplaatst:
Vanmorgen hebben ze wat andijvie en hooi (kruidenhooi met paardebloem) gehad. (en natuurlijk water). Maar er liggen er alweer een aantal. Ik hoop dat het water-hooi dieet gaat werken, ze krijgen alleen 's ochtends en 's avonds een beetje groente anders krijg ik ze het hok niet in.

Ik zou echt neutraal hooi en water gebruiken. Dus geen kruidenhooi, alphen hooi, bergweide hooi en ook niet een klein beetje groente. Konijnen kunnen net als mensen en andere dieren overal op reageren!

Geplaatst:
Hoe lang moet ik dan ongeveer wachten om te kijken of het minder wordt? Drie dagen of zo?

Kan ik dat Palancur kopen bij de DA? En kun je het zien als ze wormen hebben?

Bij mij duurde het 2 weken.

Panacure is te koop bij de DA. De DA kan de ontlasting op wormen controleren.

Geplaatst:

Oké, ik had namelijk kruidenhooi omdat ze in het begin geen hooi aten, want ik had nogal oud hooi. Toen heb ik gelijk iets lekkers gekocht zodat ze het wel zouden eten. Ik zal zsm normaal hooi kopen, en geen groente meer doen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .