Ga naar inhoud

revaliderend konijn


famthart

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Wij zijn dol op onze Ukkie een hangoor van 2,5 jaar oud.

Toen hij twee weken geleden minder ging eten waren we ook erg bezorgd.

Ukkie woont buiten in de tuin en twee keer in de week ging mijn dochter een wandeling met Ukkie maken (aan een riempje door de woonwijk) Ukkie vindt dat geweldig!

Na twee dagen minder eten zijn we naar de dierenarts gegaan en hebben laxerende middelen gekregen omdat er een bobbel in zijn buik zat en darmstimulerend middel. Dit mocht niet baten, de bobbel werd niet minder en hij at ook niet meer. Vervolgens hebben we afgelopen donderdag een foto laten maken en daar bleek dat de bobbel zó groot is dat Ukkie dit nooit in zijn eentje ging oplossen. De vraag was nog steeds (haarbal? darmen? kanker?) De optie was opereren en anders zou hij waarschijnlijk overlijden.

De volgende dag is Ukkie geopereerd. Binnen in zijn buik aan de darmwand zat een MEGA abces! van 6 bij 4 cm.

De arts kon het abces zonder veel schade verwijderen. Het was nog helemaal intact.

De dierenarts heeft hem tot de avond gehouden en 's avonds konden we hem ophalen. Met antibiotica, pijnstilling. De volgende dag zijn we terug geweest om te laten zien hoe het ging, weer antibiotica en pijnstilling gekregen. Nu zit hij binnen in een hok (op de koudste kamer) en heeft de eerste dag 3cm wortel gegeten wat hooi, een appelschil en drie spuitjes recovery food in zijn bekkie.

De tweede dag idem, maar iets meer wortel. Zijn brokjes en water raakt hij nog niet aan.

Hij begint wel weer te keutelen. De keutels zijn nog te klein, maar het is een begin. Daarnaast wast hij zich veelvuldig en we hebben hem al even buiten laten lopen. Hij oogt vrolijk en beweegt hetzelfde als voordat hij ziek werd.

Nu komen eindelijk mijn vragen waar ik jullie hulp bij wil.....:yes:

We willen dat Uk zo snel mogelijk weer de oude wordt. Mijn gedachte was om hem overdag lekker in zijn buitenhok te zetten en 's nachts weer binnen in een koude kamer.

Wat kan ik nog doen om 'm te laten eten? Moet ik 'm nog recovery food blijven geven want daar heeft hij natuurlijk een vol gevoel van en dat bevorderd het zelf eten weer niet.

We willen absoluut dat het goed gaat, want het is zo'n geweldig beessie!!! Graag jullie raad en adviezen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, kleine tip mijnerzijds. In wortel en appel zitten vrij veel suikers, misschien is het beter om daar nog heel even mee te wachten en bv andijvie of witlof te geven, dat zijn veilige groentes waar geen suikers in zitten. Ik weet niet of hij daar ook aan gewend is?

Als hij uit zichzelf niet genoeg eet zou ik hem nog wat recovery blijven bijgeven maar als hij zelf voldoende eet lijkt het mij niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .