Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds gisteren heb ik een ongecastreerde ram in huis van 8 maanden. Het is een schatje dat ontzettend geniet van de enorme vrijheid die hij nu heeft. Hij komt uit een hokje van ongeveer 70x70 cm. Hij plast alleen wel als hij in de ren los loopt. Daar liggen allemaal kleedjes om te voorkomen dat hij uitglijdt op de gladde houten vloer. Ik zeg dan heel boos Nee! maar hij snapt er weinig van. Hij wordt maandag gecastreerd. Zal het daarna beter gaan? Moet ik doorgaan met nee zeggen, gaat hij dat snappen? Of moet hij gewoon nog wennen en komt zindelijk zijn van zelf??

Het is overigens wel een prachtig proces om mee te maken dat een konijntje uit zo'n krap hok ineens zoveel vrijheid krijgt dat hij nu zelfs kan rennen en vanmiddag zijn eerste sprong in de lucht maakte!! Zo mooi om te zien hoeveel hij geniet en konijn kan zijn! Daar doe je het toch allemaal voor.

Geplaatst:

Het kan met zijn hormonen te maken hebben, aangezien hij nog niet gecastreerd is. Dit kan minder worden na de castratie. Hij is niet zindelijk? Je kunt hem zindelijk maken. Er zijn zat wc'tjes te koop bij de dierenwinkel, maar bij de Action o.i.d. zijn heel vaak bv kattenbakken te koop die je ook kunt gebruiken. Dan moet je elke dag alle keutels en plasjes in het wc'tje leggen.;)

Geplaatst:

Het hoeft niet persee minder te worden na castratie. Konijnen lijken het ook gewoon erg fijn te vinden om op iets superabsoberends te plassen, zoals op kleedjes. Mijn ervaring is dat dat erg lastig af te leren, zelfs als ze verder prima zindelijk zijn.

Geplaatst:

Ik heb meneer een afwasteiltje gegeven met een krant onderin en een bergje hooi erop. Tot nu toe zijn de kleedjes droog... maar dat kan toeval zijn. Hij vind het in ieder geval erg leuk om erin te zitten. En schoon hooi krijgt hij in zijn ruif. Ik ben benieuwd hoe het na castratie zal gaan. Bedankt voor jullie reacties!

Geplaatst:
Het hoeft niet persee minder te worden na castratie. Konijnen lijken het ook gewoon erg fijn te vinden om op iets superabsoberends te plassen, zoals op kleedjes. Mijn ervaring is dat dat erg lastig af te leren, zelfs als ze verder prima zindelijk zijn.

Haha en mijn ervaring is dat het altijd nog goed is gekomen:)

maarja niet elk konijn is hetzelfde.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .