rewaantje Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 hallomijn exram bruno is sinds vanmiddag erg afwezig.Normaal als je hem optilt spartelt hij erg tegen maar vanmiddag deed hij dat niet. (ik weet dat konijnen hier een hekel aan hebben)we weten niet hoe oud hij is want ik heb hem vorig jaar uit het asiel gehaald om vriendjes te worden met mijn voedster kia.Ik denk dat ik morgen maar naar de da ga want ik vertrouw het niet echt. (mijn da is op zaterdag ook aanwezig)hebben jullie een idee wat het kan zijn ??alvast bedankt voor de reacties
Domino Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Eet en drinkt ie nog, en poepen en plassen?? Zit hij stilletjes in een hoekje?
rewaantje Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Geplaatst: 11 november 2011 drinken doet hij wel eten weet ik niet want ze staan in een andere kamer.Ik heb vanmiddag wel gezien dat hij poept en plast. (dus hij eet nog wel denk ik dan)Ja hij zit stilletjes in een hoekje.
Domino Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Het is wel belangrijk om te weten of hij nog eet. Vaak als ze stilletjes in een hoekje zitten voelen ze zich niet goed. Dit kan buikpijn zijn en als dat zo is dan is er wel haast bij geboden om te handelen.
rewaantje Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Geplaatst: 11 november 2011 helaas ben ik vanavond niet thuis i.v.m. werk dus ik zodra ik morgenvroeg weer thuis ben ga ik gelijk met hem naar de dierenarts
Domino Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Ja ik hoop voor je dat het meevalt!! M'n zusje is deze week helaas ook een konijntje verloren aan buikproblemen.
rewaantje Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Geplaatst: 11 november 2011 ja ik hoop het ook.Het is zo'n leuk stelletje samen.ik hou je op de hoogte hoe het morgen is afgelopen bij de da
JoBoris76 Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Eigenlijk zou je nu al naar de DA moeten gaan als het nog niet beter gaat. Als je konijn 12 uur niet eet moet je het al gaan dwangvoeren om te voorkomen dat de darmpjes stil gaan liggen.
Domino Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 hoe gaat het Nu? Ik hoop dat het goed gaat!
rewaantje Geplaatst: 13 november 2011 Auteur Geplaatst: 13 november 2011 sorry voor de late reactie (heb ook nog een jonge hond rondlopen die de nodige aandacht vraagt)Ik ben gisterochtend met bruno naar de da geweest en hij had een wondje in zijn mond onder het tongetje. (waarschijnlijk iets verkeerd te pakken gehad want hij is blind)De dierenarts heeft pijnstillers gegeven en meegegeven voor thuis en het gaat erg goed met hem want met de pijnstillers eet hij en drinkt hij weer ook zie ik hem weer een beetje bewegen.De da heeft alles nagekeken en vooral naar zijn darmpjes geluisterd maar die werkten goed.bedankt voor jullie steun en advies
Domino Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Bedankt voor je reactie!Heeft de dierenarts toevallig ook naar de tanden gekeken? En dan vooral naar de kiezen? Want een wondje aan de tong betekend vaak dat er haakjes op de kiezen zitten die niet goed afslijten. En dat zorgt dan voor hele scherpe puntjes. Een dierenarts kan meestal met een hulpmiddel een heel eind in het mondje kijken maar de achterste kiezen kunnen ze alleen onder narcose zien. Maar als ie nu wel een haakje heeft zal het niet vanzelf weggaan en zal je dat wel moeten laten wegslijpen. Ik hoop voor je dat ie wat verkeerds te pakken heeft gehad, maar ik ben bang dat het een haakje zal zijn. (hopelijk heb ik het mis)
rewaantje Geplaatst: 14 november 2011 Auteur Geplaatst: 14 november 2011 de da heeft ook de tanden en kiezen nagekeken en hij heeft geen haakjes.Volgens de da slijten zijn tanden zoals het hoort.Ik zei tegen de da dat hij erg druk is met de wilgentunnels en takken.Dus misschien heeft hij zich hieraan opengehaald
Aanbevolen berichten