Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag naar de dierenarts geweest omdat ik me zorgen maakte om De kleine, sinds een tijdje merkte ik dat ze een nat neusje had en wat rustiger was. (dit is overigens ook sinds ik de verwarming aan heb) Ik dacht dat het kwam omdat ik ander hooi had wat veel stof bevatten. Ander hooi gehaald maar na een week nog niet weg. Op naar de dierenarts dus...

Bij de dierenarts had ze natuurlijk geen nat neusje. Hij dacht dat het kwam door het wisselvallige weer + verwarming. Maar waar de dierenarts wel achterkwam was dat ze een oorontsteking heeft! De dierenarts kon niet zeggen om wat voor soort oorontsteking het ging, dit kon hij alleen zien dmv een röntgenfoto. Hij legde me het hele kaas achtige verhaal achter een oorontsteking uit, iets wat elke konijnenhouder wel weet maargoed. De dierenarts kon niet garanderen of de oorontsteking helemaal weg zou gaan, wat ik ook zou doen. Hij kon me medicatie voorschrijven, opereren, of laten zitten maar alle 3 de opties waren geen garantie tot genezing. Nou gaf de dierenarts een (mini)flesje reinigingsmiddel mee voor 2 dagen, om dit te proberen. Dit zou de kaas wat dunner maken, zodat het immuunsysteem kon vechten tegen de ontsteking en dan zou het kunnen zijn dat De kleine de rommel uit zijn oren zou schudden.

De kleine eet & drinkt overigens wel normaal.

Ik heb nu alle dierenarts in en rondom mijn woonplaats gehad, op deze (waar ik nu ben geweest) na. Ik heb kk dierenartsen & gewone gehad, maar ik heb de 'perfecte' nog niet gevonden.

Maar ik baar me toch zorgen, ik ben er al 1 kwijt geraakt aan een middenoorontsteking (toen bij een kk dierenarts geweest & antibiotica meegekregen) en dat wil ik niet nog een keer meemaken!! Kortom HOE help ik mijn Kleine ?

Geplaatst:

Metacam meegekregen, 6 druppels per dag. De dierenarts zag nu alleen dat ze hele kleine haakjes had, maar nog niet waar ik me zorgen of hoefde te maken. Mja heb zo'n vermoede van wel aangezien De kleine nogal kleinzerig is en haar haakjes erg snel terug komen..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .