lolaloveemma Geplaatst: 11 november 2011 Geplaatst: 11 november 2011 Ik heb mijn konijntjes nu vanaf het laatste weekend van de herfstvakantie, ze komen bij Aniek vandaan en zijn net ene half jaar.Nu merk ik dat, als ze bijv. hun pootjes tegen mijn been zetten, ik de nageltjes echt voel prikken. En ik vroeg me af, wanneer moet ik ze laten knippen? Hoelang moeten ze dan zijn? Ze staan op steen dus het zou goed moeten slijten toch?
lolaloveemma Geplaatst: 13 november 2011 Auteur Geplaatst: 13 november 2011 Kan iemand mij helpen? Bedankt!
Elvje Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Meestal wordt aangehouden dat ze niet langer moeten zijn dan de haargrens.Maar als ze bij Aniek vandaan komen, denk ik niet dat ze nu al te lang zijn. Ik heb er zelf ook één bij wie ik de nageltjes beter voelde als ze pootjes op me neer zette.
lolaloveemma Geplaatst: 13 november 2011 Auteur Geplaatst: 13 november 2011 Ik weet niet of ze langer zijn dan de haargrens, maar je kunt ze wel zien als je de haartjes een beetje opzij doet (bij allebei)
TakkieUtopiaKerst Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 misschien alleen even bij punten?
lolaloveemma Geplaatst: 13 november 2011 Auteur Geplaatst: 13 november 2011 Hoe moet dat dan? Met een gewoon nagelschaartje? Of moet ik het de dierenarts laten doen?Ik ben nogal bang dat ik het fout doen en in het leven knip zegmaar...
TakkieUtopiaKerst Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 je hebt wel speciale schaartjes , maar ik pak meestal de schaar. ze kunnen wel splijten en dat moet je niet hebben.
ShinLi Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Als je alleen de puntje eraf knipt heb je bijna geen kans om in het leven te knippen. Ik weet dat het nogal lastig kan zijn om de nageltjes van jonge/kleine konijnen te knippen. Deed het ook altijd op stage, ff de nageltjes punten zodat het hele scherpe eraf was. Ik gebruik zelf zo'n speciaal nagelschaartje voor huisdieren, dit vind ik makkelijker dan een nagelschaartje voor mensen, omdat deze scharen altijd recht zijn. De schaar voor huisdieren is wat cirkelvormig zodat je het makkelijk om het nageltje kunt zetten en goed ziet hoever je het afknipt. Het is gewoon een kwestie van proberen, begin gewoon met een heel klein puntje af te knippen.
lolaloveemma Geplaatst: 13 november 2011 Auteur Geplaatst: 13 november 2011 sorry, onnodig, had niet goed gelezen.
Aanbevolen berichten