wilma2196 Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 ik heb een konijn van 5 maanden en zij plast bloed ik ben al een aantal keer naar de k.k dierenarts geweest voor antibiotica tegen urineweg infectie en pijnstillers ze is verder ook goed onderzocht en ze kunnen niets vinden zij staan eigenlijk ook met hun rug tegen de muur maar ze blijft maar bloed plassen ze eet en drinkt goed is er iemand die dit herkent graag hoor ik jullie reactie's gr. wilma
Beestenbende Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 Bloed plassen kan, volgens mij, ook te maken hebben met baarmoederproblemen. Is ze daar al eens op onderzocht?Dit topic had je trouwens beter kunnen plaatsen onder Gezondheid in het konijnengedeelte. Daar hoort het thuis en daar zul je ook veel eerder en veel meer antwoorden krijgen.Misschien kan een moderator hem even verplaatsen voor je.
wilma2196 Geplaatst: 7 november 2011 Auteur Geplaatst: 7 november 2011 ik ben al blij dat ik het bericht heb kunnen plaatsen want ik wist even niet hoe dit moest, maar alles is al na gekeken ook haar baarmoeder,niertjes en bloed onderzoek en of ze eventueel blaasgruis zou hebben maar alles is goed ik ben hier erg verdrietig over want als zij het niet weten vind ik dit niet zo fijn vooruitzicht
CamilaXD Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 dit is een erg probleem mijn konijn heeft dit ook gehad ze had gedekt en we dachten dat ze zwanger was ze ging een nestje maken en ze plasten bloed ik dacht dat dat erbij hoorde maar ze had een darmziekte!! ze is er aan doodgegaan:( laat snel de darmen en de maag cheken!
kikiricky Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 Wat akelig zeg. Ik hoop maar dat het niks ergs is.groetjes Rick en succes met je nijntje
JoBoris76 Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 Weet je zeker dat het echt bloed is? Urine van konijntjes kan verschillende kleuren krijgen door de voeding. Zo dacht ik dat mijn vorige nijntje Flappy* ook een keer bloed plaste maar dat kwam doordat hij een stukje winterpeen had gegeten.
Nicky_the Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 dit is een erg probleem mijn konijn heeft dit ook gehad ze had gedekt en we dachten dat ze zwanger was ze ging een nestje maken en ze plasten bloed ik dacht dat dat erbij hoorde maar ze had een darmziekte!! ze is er aan doodgegaan:( laat snel de darmen en de maag cheken!Bloed plassen door darm problemen lijkt mij erg onwaarschijnlijk! Dan zou er eerder bloed bij of in de ontlasting zitten.@ TS: probeer je konijn eens een tijdje op hooi te zetten. Als het dan verdwijnt, ligt het waarschijnlijk aan de voeding.
roosjerobijn Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 Hij /zij heeft niet toevallig wilgentakken gegeten?
wilma2196 Geplaatst: 8 november 2011 Auteur Geplaatst: 8 november 2011 hier hebben ze nog niet naar gekeken ik moet vanmiddag terug komen en zal dat gelijk bespreken dank je voor je antwoord
sanita600 Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Plast ze vaak bloed?Mijn konijntje heeft het vorig jaar ook gehad......bleek blaasgruis te zijn.Ze moest andere ab en heeft andere voeding gekregen.Daarna heeft ze er nooit meer last van gehad.Succes vanmiddag.
roosjerobijn Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Ja idd dat heb ik ook mijn mijn voester gehad! Dat is al wel 10 jaar geleden. Op de foto's was het blaasgruis heel goed te zien!Ze moest daarna ieder dag een tabletje vitamine C 50 mg en mocht maar een flessendop vol met bix. Toen had ik nog nooit van SS gehoord, maar het was wel over!
wilma2196 Geplaatst: 8 november 2011 Auteur Geplaatst: 8 november 2011 op blaasgruis is ze getest en dat is het niet en ze plast iedere dag bloed en het is echt bloed want haar urine is regelmatig gecontroleerd ik ga vanmiddag weer met haar naar de d.a dus nu eens kijken wat daar uitkomt ze is inmiddels 2 ons afgevallen en kijkt echt sip uit haar oogjes
Nicky_the Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Zijn er foto's gemaakt van de nieren, blaas en urine weg?
rabbitmams_miriam Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Jeetje wat een toestand, ik hoop dat ze snel de oorzaak vinden en dan kunnen beginnen met de behandeling. Niks aan als je nijntje iets mankeert en dat ze dan ook nog niet weten wat......Sterkte, ik zal duimen voor haar!!
wilma2196 Geplaatst: 8 november 2011 Auteur Geplaatst: 8 november 2011 er zijn foto's gemaakt en die waren allemaal goed ze krijg nu nog een antibiotica kuur en als dit niets oplevert hebben we besloten om haar baarmoeder te laten verwijderen gewoon uit voorzorg dus ik hoop dat alles goed gaat komen voor haar en lieve bb vriendjes bedankt voor jullie antwoorden en steun
roosjerobijn Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Hoop dat deze kuur aan zal slaan!!!
rabbitmams_miriam Geplaatst: 9 november 2011 Geplaatst: 9 november 2011 Ik hoop ook dat deze kuur aanslaat, zal heel hard duimen!!!
Nicky_the Geplaatst: 9 november 2011 Geplaatst: 9 november 2011 Heel veel beterschap toegewenst en laat je weten hoe het afgelopen is?
wilma2196 Geplaatst: 9 november 2011 Auteur Geplaatst: 9 november 2011 ik laat weten hoe het afloop maar tot nu toe is er niets veranderd
wilma2196 Geplaatst: 17 november 2011 Auteur Geplaatst: 17 november 2011 vandaag weer naar de d.a geweest ze plast nu nog maar alleen bloed ze krijgt over 10 dagen weer een echo als haar antibiotica kuur is afgelopen en zo als het er nu uit ziet denken zij aan nierstenen die eerst niet te zien waren jullie horen van mij
Aanbevolen berichten