Pelletje Geplaatst: 4 november 2011 Delen Geplaatst: 4 november 2011 Wanneer is een konijn te dik? Ons konijn is naar ons idee aardig aan de mollige kant terwijl ik haar brokjes altijd afweeg.. Ze zit wel altijd gigantisch te gunnen en als we haar niks geven gaat ze aan dingen knagen wat niet mag, kasten, tafels, stoelen.. Dan zitten er nog brokjes in haar bakje maar doet ze alsof de hongersnood is begonnen.. Ze krijgt zo nu en dan wat extra's maar door dit gedrag ben je geneigd om t meer te doen maar dat is niet goed.. Hoe kun je een konijn wegen? (wij hebben haar nog nooit op hoeven te pakken en dat willen wij ook niet gaan doen! Ze doet alles zelf, gaat zelf in haar hokje, komt zelf lekker bij me knuffelen enz.)Ook zou ik graag willen weten wanneer de nagels geknipt moeten worden, naar mijn idee zijn ze aan de lange kant maar ik zou niet weten hoe ik dat moet knippen, of moet je daarvoor naar de DA? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jrjsieben Geplaatst: 5 november 2011 Delen Geplaatst: 5 november 2011 Als je haar ribben en haar ruggegraat helemaal niet meer kan voelen dan zal ze te dik zijnIk lok ze hier op mijn digitale personen weegschaal en zo weeg ik zeAls ze het eenmaal gewend zijn gaan ze er vanzelf al op zitten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 5 november 2011 Delen Geplaatst: 5 november 2011 Ik begrijp wel dat ze genoeg bewegingsruimte heeft? Maar... ehm.. hoe breng ik dat nou.... ik kijk regelmatig naar de onderkant van m'n konijnen om te kijken of het er nog goed schoon en droog uit ziet daar. En als je haar nooit oppakt, kan je dat toch niet controleren? Ik bedoel het niet rottig hoor, maar je schrijft dat je haar niet wil oppakken. Maar je zal toch een keer moeten denk ik? Het is niet verkeerd om konijnen te leren om af en toe opgepakt te worden hoor. Dan kan je zelf ook een betere visuele controle houden en dan vind zij het op den duur ook niet meer zo eng. Voor de nagels knippen houden velen altijd een stelregel aan, dat als ze tussen de haartjes uitkomen worden ze te lang. Ik weet niet wat voor kleur nagels je konijn heeft? Bij witte nagels is het "leven" goed te zien en kan je goed zien tot hoever je kan knippen. Maar bij donkere nagels wordt dat een probleem. Je kan dan eventueel met een zaklamp erdoorheen schijnen om zo het bloedvaatje te zien. Maar daarbij is het handig als je hulp hebt, en je konijn gewend is om vastgehouden te worden.Ik weet ook niet wat voor ras/type je konijn is? Want bij langharige konijnen gaat die stelregel niet op omdat die haren langer zijn dan de nagels, en bij bv rexen, zijn die haren juist heel kort. Ik heb er ook 1, en als ik zijn nagels zou knippen tot de haargrens, zal ie me dat niet in dank afnemen en een flink trauma oplopen. Want dan knip ik zeker in het leven en dat moet je zien te voorkomen. Het gebeurd wel eens een enkele keer, het is niet zo'n ramp, het droogt ook vaak vrij snel op, maar het doet volgens mij wel pijn. Dus dat is niet de bedoeling. En als je het niet vertrouwd kan je het ook nog bij de dierenarts laten doen en sommige dierenwinkels doen het ook nog wel. Maar ook bij de dierenarts heb ik eens meegemaakt dat ze in het leven knipte... dus dat is ook geen garantie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten