Ga naar inhoud

Cisaral en Carprofen houdbaar na openen


Beestenbende

Aanbevolen berichten

Eind september was er een topic over de houdbaarheid van Cisaral na openen gestart. Omdat ik dat spul zelf ook in huis heb, heb ik het topic gevolgd, maar eigenlijk wist niemand precies het juiste antwoord. Ik ben toen op zoek gegaan naar het e-mailadres van de fabrikant en ben vervolgens compleet vergeten een mail naar hun te schrijven. Tot vandaag.

Vanochtend heb ik dus in een e-mail aan de fabrikant gevraagd naar de houdbaarheid van Cisaral en Carprofen en had zojuist een antwoord terug. Omdat ik dus weet, dat er zoveel onduidelijkheid over heerst (logisch, als je zoiets niet in de bijsluiter zet), dacht ik, dat het misschien wel handig zou zijn om het antwoord hier ook even te vermelden.

Het antwoord:

De houdbaarheid van de door u aangegeven producten is na opening van de flacon

30 dagen (4 weken).

Met vriendelijke groet,

Hans Miltenburg

GetInline.aspx?messageid=d2a52291-0617-11e1-ac2e-00215ad80c50&attindex=0&cp=-1&attdepth=0&imgsrc=cid%3aimage001.jpg%4001CC9A2B.C707CC30&shared=1&hm__login=petra-kim-de-wildt&hm__domain=hotmail.com&ip=10.211.20.8&d=d4798&mf=0&hm__ts=Thu%2c 03 Nov 2011 12%3a56%3a33 GMT&st=petra-kim-de-wildt&hm__ha=01_29a051f48cad92c65daef7316d85110b07ed27501718b8d548dbf85cfeed3106&oneredir=1 Wilgenweg 7, 3421 TV Oudewater postbus 110, 3420 DC Oudewater

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niet op de doosjes en niet in de bijsluiters. Niet op die van mij in ieder geval en ook niet op die van degenen, die op het topic van eind september gereageerd hadden.

Ik heb eerst heel goed gekeken en daarna pas gemaild, anders was het zonde geweest van mijn en hun tijd.

aangepast door Beestenbende
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Elvje

Daar heb ik dus ook last van! Cisaral geopend begin juli en Carprofen half juni. Door dat andere topic had ik de hoop, dat het nog goed zo zijn, maar helaas.

Ik dacht, ik ga het toch even navragen bij de fabrikant voordat Lani één van de twee nodig mocht hebben en ik haar dalijk nog zieker zou maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, nou raak ik weer in de war!

Het lijkt mij toch, dat de fabrikant het het beste zal weten, daarom heb ik het aan hun gevraagd. De ene dierenarts zegt 6 maanden, de andere zegt 30 dagen en weer een ander zegt 3 maanden.

De fabrikant zegt, na 30 dagen weggooien, terwijl er hier dus nu 3 achter elkaar zeggen, dat je het, volgens hun dierenartsen, gewoon tot 6 maanden gebruiken kunt. Ik dacht wat duidelijkheid te scheppen met mijn info, maar ben er eigenlijk nog meer verward door geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, nou raak ik weer in de war!

Het lijkt mij toch, dat de fabrikant het het beste zal weten, daarom heb ik het aan hun gevraagd. De ene dierenarts zegt 6 maanden, de andere zegt 30 dagen en weer een ander zegt 3 maanden.

De fabrikant zegt, na 30 dagen weggooien, terwijl er hier dus nu 3 achter elkaar zeggen, dat je het, volgens hun dierenartsen, gewoon tot 6 maanden gebruiken kunt. Ik dacht wat duidelijkheid te scheppen met mijn info, maar ben er eigenlijk nog meer verward door geraakt.

Ik snap het nu ook niet meer want ik wil ook geen medicatie gebruiken die eigenlijk niet meer gebruikt mag worden.......mij werd ook gezegd door de da 30 dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ elnienkjo

Dat begrijp ik, maar bij medicijnen voor mensen verwacht ik ook, dat de bijsluiter (dus de fabrikant) en de apotheker hetzelfde zeggen. Als er verschil is, ga ik toch uit van de info van de fabrikant.

@ rabbitmams_miriam

Ik ben blij, dat ik niet de enige ben, die nu goed in de war is. Jouw dierenarts zei inderdaad 30 dagen, dus dat komt overeen met wat de fabrikant zegt. Maar er zijn dus nog geen konijnen dood gegaan aan Cisaral of Carprofen, die al 4 maanden open stonden. Maar heeft het nut om iets te geven, wat dus waarschijnlijk al een verminderde werking heeft (wat Snoef en elnienkjo ook zeggen)?

Dit schiet niet op!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast de dubbele agenda zal een fabrikant zich ook in willen dekken lijkt me.. Net als met de vaccinaties. Bijsluiter zegt dat ze vier weken werken. Niet dat het na die vier weken patsboem gedaan is met de werking, maar als jouw konijn na acht weken dan toch ziek wordt kun je de fabrikant niks kwalijk nemen want ze hebben het gezegt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fabrikant zal inderdaad 4 weken zeggen omdat dan de werking nog gegarandeerd is. Ik gebruik zelf ook nog wel eens medicijnen die wat ouder zijn, (geen jaren uiteraard).

Wel let ik erop dat de vloeistof nog helder is en meestal is het niet heel veel ouder dan een half jaar. Het enige is dat de werking iets minder zou kunnen zijn, maar als je 's avonds laat in nood zit of in het weekend, heb ik liever iets wat ietsje minder werkt en toch je konijn erdoor kan trekken, dan dat ik halsoverkop voor een vermogen achter medicijnen aan moet.

Antibiotica vertrouw ik niet als het ouder is, dat is van zichzelf al troebel en daarbij een dusdanig middel dat ik die wel gewoon goed wil hebben omdat je konijn anders resistent kan worden, en dat wil je niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DA zegt ook 6 maanden..... dus ik zet altijd de datum van openen op de verpakking en na 6 maanden gooi ik alle geopende flesjes weg (tenzij ze eerder over de houdbaarheidsdatum heen zijn). Uit ervaring weet ik dat het na een paar maanden nog prima werkt.

Wat betreft antibioticia, een flesje van 10 ml gaat gewoon helemaal leeg voor één kuur dus daar valt niets te bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .