champie Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 Ik heb mijn konijn nu een klein weekje op dieet hooi en water.Maar kont blijft steeds vies worden.Duurt dat lang voordat die dieet aan slaat??Kan ik haar kontje wassen met babyschampoo??Vind het echt een gedoe niet voor mij maar voor haar ze vind het niet fijn.Ze heeft wel erg goede keutels.Ik denk dat haar blinde darm keutels blijven plakken omdat ze zo dik is.
BorLot Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 Je zegt het zelf al: ze is te dik. Dus wat doe je dan? Juist, minder biks geven. Geen snoepjes meer geven. Geen wortel of fruit. Dus simpelweg afvallen:)
Miffy1 Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 Je zegt dat ze nu een week op hooi en water zit, als je konijn echt te dik is zal ze nog wel wat langer op dieet moeten blijven. Ik neem aan dat het net als bij mensen is, te veel afvallen in een korte tijd is ook niet goed. Je zal nog even wat geduld moeten hebben, als je de vieze vacht niet kunt wegknippen zou ik haar wel af en toe wassen ookal vind ze het niet leuk.
champie Geplaatst: 3 november 2011 Auteur Geplaatst: 3 november 2011 Het is zo'n gevecht dat wasse. vind ze echt niet leuk.Vanmiddag ook weer gedaan.Hoe kan ik haar het beste laten drogen??Dat knippen durf ik niet zo ben bang dat ik iets raak.Ik hoop dat ze er binnenkort vanaf ai want is echt niet leuk zo.Iemand tips voor het wassen drogen?
rabbitmams_miriam Geplaatst: 3 november 2011 Geplaatst: 3 november 2011 Als ikmijn konijntjes kontje wel eens moest wassen heb ik het eerst goed gedroogd met een handdoek, rustig wrijven dan natuurlijk :mdr: en daarna op katoenen doeken gezet tot hij redelijk goed droog was. En daarna pas weer in zijn hok buiten gezet. En dat ging altijd goed.Geloof me met die wasbeurten was ik zelf ook altijd kletsnat en we waren meestal met ons twee-en want op zon`moment heb je soms handen tekort :whistle2:
Aanbevolen berichten