Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik kom net met mijn konijntje snoet bij de da vandaan. Toch wil ik jullie mening of even km verhaal kwijt. Snoet is 8 jaar. Is te vondeling gevonden en km vriend heeft haar als kado aan mij gegeven. 8 jaar geleden. Al wat met haar meegemaakt, toeval gehad terwijl (andere da) haar opgegeven had ze toch weet op mijn schoot bij gekomen is en nog jaren gezond geweest is. Nu is ze op zegt de da. Eet bijna niet , poept niet plast wel maar dit nu al twee dagen. Wel actief niet stilletjes . Maar dus wel op.. Prikjes gehad tegen pijn en gas en mag het nog 2 dagen aankijken of het weer op gang komt. Ze loopt nu lekker rond probeer haar wat yoghurt te geven . Maar doe ik hier goed aan pijn laten ze niet merken toch? Ik hoop dat alles weer op gang komt en nog lang bij ons is, maar wil niet dat ze nu die pijn heeft omdat ik wil dat ze blijft. Misschien heeft iemand nog tips. Het is een schattig konijntje maar daar moet ze wel eerst de kooi voor uit zijn . En dat wil ze op moment niet, ze piept en knort dan de hele kooi doie.Liefs maddie

Geplaatst:

Als je konijn erg veel pijn hebt moet je met je verstand denken en niet met je hart...

Dat is erg moeilijk en dat weet ik.

Misschien kan je voor een second opinion naar een andere dierenarts en kijken wat die dan zegt...

Als het dan echt zo is dat het niet meer gaat voor je konijn, zal je toch echt de moeilijke keus moeten maken...

Geplaatst:

Ik sluit me bij Debbyke aan.

Maar ik wil er aan toevoegen dat je absoluut geen yoghurt mag geven, melkproducten en andere dierlijke producten kunnen konijnen echt niet verdragen.

Als je konijn niet meer eet, moet je dwangvoeren. Dit doe je met dwangvoer of eventueel biks fijnmaken en oplossen in water, bijv. SS.

Geplaatst:

8 jaar is niet heel jong voor een konijn, zeker niet voor een wat grotere (weet niet hoe groot je konijn is)

Als het klaar is, is het klaar. Maar ik vind heet vreemd dat de eerste DA je konijn opgeeft, terwlijk ze nog zo lang bij je is.

Ik denk dat ze zelf wel aangeeft wanneer ze niet meer wil... Is er niets fysiek met haar mis? Heeft ze niets onder de leden verder?

trouwens, onze konijnen zijn naamgenoten, alleen zit er bij mij ''tje'' achter:yes:

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reactie. Ze heeft verder niets . Poept alleen niet en eet amper. Drinken volgens mij helemaal niet in orderregel zeer weinig ik heb buiten haar fles om een bakje water neer gezet. Ze is gewoon levendig en dat is dus zo moeilijk. Gewoon lekker agressief in haar kooi en er buiten een schatje zoals gewoonlijk. Ze is nu wel iets agressiever in haar kooi. Ik wil best nog naar tien andere da gaan maar waarvoor, net zolang tot er een zegt wat ik wil horen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .