C-Lot Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 Het konijn van me broer (hij kan hem zelf niet houden ivm druk werk en allergie, Floris staat bij me ouders) is al zeker 2 mnd aan het klungelen met z'n ontlasting. Het is al lang geleden dat hij enkel mooie harde keuteltjes heeft. Hij blijft maar diarree en zeer zachte keuteltjes neerleggen. Ook plast hij er veel bij, met als gevolg; beginnende sore hocks.We zijn hier al mee naar de DA gegaan waar het volgende is gebeurt: haakjes van de kiezen geslepen, AB, pijnstilling, Panacur ontwormingsmiddel. Zelf heb ik me ouders gedwongen SS voer aan te schaffen, maar dat is ook al zeker 2,5 mnd geleden. Ook heeft hij volop hooi in z'n hok voor de hele dag. Dagelijks krijgt hij vers hooi.Al met al, met mijn eigen kennis en tips van de DA blijft hij maar dunne poep houden. Volgens de DA moet het nu wel voorbij zijn... Mijn kennis begint ook op te houden wat ik zelf nog voor het beestje kan doen.Wie kan mij/ons verder helpen?????
Beestenbende Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 Ik heb er verder ook weinig verstand van, dus ik roep ook maar wat. Maar als al een aantal dingen zijn uitgesloten, dan denk ik toch al snel, dat Floris misschien iets aan zijn darmen mankeert. Geen ontsteking, geen wormen, geen haakjes meer, ander voer, altijd vers hooi. Ik denk dan aan teveel groenten (maar je zegt in je topic niet, dat hij groente krijgt) of toch een darmaandoening.Maar zoals gezegd, heb ik er niet veel verstand van en ik kan er dus mijlenver naast zitten.Ik hoop, dat iemand hier je op de goede weg kan brengen, zodat Floris zich gauw weer beter voelt.
JoBoris76 Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 Heb je al eens probiotica geprobeerd? En weet je zeker dat het diarree is en geen bd-keutels? Veel mensen verwarren die nl. met diarree. Misschien ook eens proberen een paar dagen geen brokjes geven en alleen hooi? Hoeveel brokjes worden er gegeven want als je konijn te veel krijgt laten ze de bd-keutels ook vaak liggen.
Aanbevolen berichten