michaela23 Geplaatst: 29 oktober 2011 Geplaatst: 29 oktober 2011 Ik ga maandag met Zwartje naar de DA. Ik wil toch even zeker weten wat er aan de hand is.Ik merkte sinds vandaag dat het net lijkt of haar achterhand soms een beetje stijf is. Ook laat ze haar plasjes weer lopen, ze is niet meer zindelijk. Dit was ze een paar maanden geleden ook al, maar toen was het ook weer zo weg. Maar ik vertrouw het niet. Vanochtend leek het even alsof ze helemaal niet goed kon huppen, maar dat was gelukkig niet zo. Misschien dat ze heel eventjes stijf was, ik weet niet, maar ze hupt nu gewoon rond. Maar niet zoals het zou moeten. Ik merkte deze week al wat plasjes op, maar wilde eerst kijken of het weer weg ging. Ook vond ik vandaag een trosje blindedarm keutels. Deze week vond ik er ook 1, maar dit heeft ze niet eerder gehad.Ik hoop niet dat het iets ernstigs is, en dat ze geholpen kan worden.Ze eet verder heel goed, komt ook bedelen voor gedroogde appelstukjes, bietst ook peterselie uit de zak, dus dat zit wel goed. Gelukkig maar.Zwartje is nu ongeveer 7 jaar oud. Hopelijk mag ik nog heel lang van haar genieten. Maar goed, we gaan maandag eerst naar de DA. Ik hoop dat ik maandag terecht kan, moet eerst nog een afspraak maken.
Mice Geplaatst: 29 oktober 2011 Geplaatst: 29 oktober 2011 Nou, ik hoop dat er niets ernstigs aan de hand is!Kan ze zich nog goed wassen? Misschien heeft ze iets aan haar rug?Goed dat je naar de DA gaat, veel sterkte daar!
michaela23 Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2011 Volgens mij kan ze zich goed wassen, ik heb haar dat vandaag nog zien doen, en het ging gewoon goed.
Mice Geplaatst: 30 oktober 2011 Geplaatst: 30 oktober 2011 Hm.. Ik ben benieuwd wat de DA dan gaat zeggen, ik heb echt geen idee.Wanta ls ze zich goed kan wassen, betekent dat dat er dus waarschijnlijk geen verlamming is aan de achterhand, omdat ze zich dan niet goed meer kunnen wassen.
Wabbit Geplaatst: 30 oktober 2011 Geplaatst: 30 oktober 2011 Nou laten we hopen dat het niets ernstig is. Kodi werd ook stijver naarmate hij ouder werd. Als hij net uit zijn 'slaap' ging lopen ging het allemaal maar moeizaam.Was hij even aan het hupsen dan ging het wel weer. Hij lag ook graag in de zon zijn stramme spiertjes op te warmen.Hij is er uiteindelijk nog een dikke 10 jaar mee geworden....dus hopelijk kun je nog lang genieten van je nijn.
michaela23 Geplaatst: 30 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2011 Ik merk wel dat ze sinds gisteravond moeite heeft met het in en uit hupsen uit de kooi. En had haar daarstraks even opgepakt, en haar kontje was wel nat, maar dat kan ook zijn van de stress van het oppakken. En er zat een beetje plakpoep aan haar kontje. Maar haar achterpoten zijn mooi droog. Vind het zo sneu om te zien, vooral sneu voor haar. Ik hoop dat het snel over gaat. En ik hoop ook dat Zwartje nog lang bij ons mag blijven.
JOEPENKOOS Geplaatst: 30 oktober 2011 Geplaatst: 30 oktober 2011 Suc6 morgen bij de DA,hoop voor je dat het niks ernstig is en dat het teverhelpen is.
michaela23 Geplaatst: 30 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2011 Dank je Kirsten. Ik hoop ook dat het niks ernstigs is. Ging een hele tijd weer goed met haar.
Rian Geplaatst: 30 oktober 2011 Geplaatst: 30 oktober 2011 Succes morgen! Een knuffel voor Zwartje. Je weet natuurlijk nooit wat er kan zijn, misschien is het helemaal niks maar misschien ben je ook wel goed op tijd wanneer het toch iets ernstigs zou zijn, EC ofzo wil je echt niet horen maar stel je voor... Goed dat je even naar de DA gaat :yes:
Fluf en Tinus Geplaatst: 30 oktober 2011 Geplaatst: 30 oktober 2011 Altijd sneu als je nijn niet helemaal lekker is. Succes morgen bij de DA en laat even weten wat de uitkomst is. Zwartje moet natuurlijk gewoon nog heel lang bij je blijven en dat gaat vast lukken met jouw goede zorgen!
michaela23 Geplaatst: 30 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2011 Dank je wel Rian en Janet. Ik zal haar de knuffel geven, die lieve meid. Misschien is het idd niks, maar goed, ik denk haast van wel. Of het is gewoon van ouderdom, ik weet het niet. Ik hoop dat de DA erachter komt, en ik hoop gewoon dat ze gauw de oude wordt. En ik laat het morgen zeker weten wat de DA zei. En ze moet gewoon nog heel lang bij mij blijven, dat heb ik haar ook verteld daarstraks. :he:
wupsie Geplaatst: 31 oktober 2011 Geplaatst: 31 oktober 2011 Succes vanmiddag meid. misschien inderdaad gewoon ouderdom, misschien dat ze wat last krijgt van de gewrichtjes? Want je zegt dat ze na een poosjes weer soepeler wordt? in het geval van verzwakte spieren zou dat niet het geval zijn lijkt mij... maar goed maar even afwachten wat deDA zegt.
michaela23 Geplaatst: 31 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2011 Dank je wel Lilian. Ik ben erg zenuwachtig nu, maar dat heb ik altijd als het om mijn beestjes gaat. Ben altijd een beetje bang dat het iets ernstigs is ofzo. Maar goed, we horen het straks wel.
Polomeisje Geplaatst: 31 oktober 2011 Geplaatst: 31 oktober 2011 Ik zou ook aan ouderdom denken, maar wel goed dat je naar de DA gaat.Heb een Hollandertje gehad die met 7 jaar ook echt een oud mannetje was. Wat stram en stijfjes.Hoe laat heb je de afspraak?
Gnarfje Geplaatst: 31 oktober 2011 Geplaatst: 31 oktober 2011 Gelukkig is het bijna 2 uur. Nu maar hopen dat de DA alleen maar hoeft te zeggen dat Zwartje een beetje ouder begint te worden. Ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen hoor. Dikke knuffel voor jou en Zwartje
Cleo en Jackson Geplaatst: 31 oktober 2011 Geplaatst: 31 oktober 2011 Hoe is t gegaan bij de da meis?
michaela23 Geplaatst: 31 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2011 Goedenavond iedereen. Ik ben nog niet zo lang thuis, ben direct na het DA bezoek naar mijn stage gegaan. En heb zojuist Zwartje haar AB gegeven.De DA heeft goed gevoeld in haar (onder)buik, en voelde niks raars. Hij voelde dat ze ook normale keutels in haar lijfje had, maar ze heeft ook wat last van diarree. En ze heeft ook wel normale keutels, maar die zijn erg klein. Ze had een beetje ondertemperatuur. De DA zelf dacht aan blaasontsteking, ook omdat ze nat is bij haar kontje. En het niet zo goed kunnen huppen kan idd van ouderdom zijn, of van die blaasontsteking. Hij heeft mij een AB voorgeschreven, die ik 7 tot 10 dagen moet geven, 2 x 0.5 ml per dag. Ik vroeg of ze niet last kan hebben van coccidiose, maar dat dacht hij niet. Die AB is trouwens voor meerdere dingen zei die, zoals Cocc. en blaasontsteking. Hij heeft de blaas ook gevoeld, en hij zei dat die klein aan voelde, en hij voelde ook geen stenen in de blaas. Hij zei ook dat ik niet teveel biks moet geven en veel hooi, maar ik zei dat ik dat al doe, ze krijgen niet veel biks, klein beetje maar. Want hij dacht dat die diarree van de voeding kan komen.Maar goed, toen ik dus in de bus zat, viel het mij pas in dat als men zeker wilt weten of een konijn blaasontsteking heeft, ze daar toch plas voor nodig hebben, toch? Of ben ik nu gek. Ik was zo bezorgd om haar, dat het mij in de bus pas in viel.Deze DA staat in de lijst hier op BB, maar is een andere dan die Dierenziekenhuis, waar ik normaal heen ga. Maar is deze nu wel goed bezig? En konijnkundig? Wat vinden jullie? Waarom ik dat vraag, omdat ik gewoon twijfel, en ik wil het beste voor haar. Geld maakt niet zoveel uit, als zij maar beter wordt.
Saf Geplaatst: 31 oktober 2011 Geplaatst: 31 oktober 2011 om zekerte zijn moest je inderdaad bij mijn weten een urinesample onderzoeken
michaela23 Geplaatst: 31 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2011 Hmmmm zie je wel. Ik denk dat ik morgen maar naar mijn vaste bel, ik snap ook niet van mezelf waarom ik niet gewoon daarnaartoe was gegaan. Ik ben naar de andere gegaan, omdat deze eerder kon, en bij het Dierenziekenhuis pas veel later terecht kon.
JOEPENKOOS Geplaatst: 31 oktober 2011 Geplaatst: 31 oktober 2011 C-Lot dacht ook dat haar konijn blaasontsteking had en die moest ook idd een urinesample inleveren.Maar als je het niet vertrouwd, ga je gewoon even naar je eigen DA anders blijf je met dat gevoel van onzekerheid zitten.
Fluf en Tinus Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 Hoe gaat het nu? Ben je al bij je vaste DA geweest? Beterschap maar weer voor Zwartje en een knuffel voor jullie allebei!
Aanbevolen berichten