Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij hebben 2 Tan konijntjes van 8 maanden oud. Ze wegen zo'n 2 kilo.

In september is het mannetje gecastreerd en sinds een week of 2 zitten broer en zus weer samen.

De koppeling ging heel makkelijk.

Toen ze nog apart zaten hebben ze een ontwormingskuur gehad omdat ze toen ook al vrij veel dronken (ruim een fles per konijn per dag, 300ml). Dit heeft niets geholpen, maar volgens de dierenarts hoefden we er ons niet druk om te maken omdat er wel meer konijnen zijn die veel drinken.

Sinds ze samen zitten is dit nog veel meer geworden.

Samen drinken ze bijna 4 flessen van 300ml per dag leeg.

Kan het zijn dat ze maar snel veel gaan drinken als we een nieuwe fles ophangen omdat ze bang zijn dat anders de ander alles opmaakt?

Ze vallen ook altijd meteen aan op het voer en eten meteen de hele bak leeg.

Ze gedragen zich duidelijk alsof ze bang zijn dat de ander meer krijgt dan hij/zij.

Door dat ze zo veel drinken plassen ze ook erg veel en niet altijd meer op het toilet.

Wat zouden we hier aan kunnen doen?

Geplaatst:

Ze krijgen 2 keer per dag zo'n 60 gram. (precies weet ik het niet. Aan het begin wogen we het nog af, maar nu gaat het een beetje op gevoel)

Verder krijgen ze regelmatig hooi. Groenten eigenlijk alleen als wij iets eten dat zij ook mogen. Niet dagelijks dus, maar wel regelmatig.

Geplaatst:

Zitten ze binnen? Ik merkte namelijk dat mijn konijnen toen ze nog binnen woonden ook meer gingen drinken als de verwarming weer aan stond.

Het verschilt trouwens inderdaad erg per konijn hoeveel ze drinken. Ik heb een koppel dat soms anderhalve liter op een dag drinkt samen, maar ook een koppel dat nog niet eens de helft drinkt.

Geplaatst:

We hebben ze toevallig vorig weekend nog gewogen. Hij is 1740 gram en zij 1890 gram.

Ze krijgen trouwens SS voer. (door de darmproblemen van ons vorige konijn durven we niets anders meer te kopen ;) )

Ik zal morgen eens wegen hoeveel voer we ze nu precies geven.

Ze wonen buiten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .