Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Zojuist ontving ik dit bericht van onze dierenarts, zelf woon ik in Wateringen:

Waarom hebben wij ervoor gekozen om iedereen een mailing te sturen, ongeacht of we weten of men al dan niet een konijn heeft? Op dit moment is er een ware uitbraak van myxomatose hier in de omgeving en er sterven dagelijks zeer veel konijnen hieraan. Myxomatose is een ziekte waarvoor we 2x per jaar vaccineren. Alle insecten kunnen deze ziekte overbrengen wat betekend dat ook een binnenkonijn gewoon besmet kan worden.

De myxomatose-vaccinatie lijkt op een griepprik; het beschermt niet 100%, maar uw konijn wordt er wel veel minder ziek van. Ondertussen hebben wij al een aantal konijnen bij ons in de kliniek gehad die niet gevaccineerd waren en ondanks onze ondersteunende behandeling toch gestorven zijn! Als ze gevaccineerd zijn is dit risico veel minder groot!

Middels deze mailing willen we iedereen, ook de mensen waarvan we niet weten dat ze konijnen hebben, waarschuwen voor deze levensgevaarlijke konijnenziekte! Wij adviseren u zeer dringend om uw konijn(en) te laten vaccineren om ze te beschermen!!

Ook mensen zonder konijn zouden we willen vragen om familie en kennissen met konijn te waarschuwen voor deze ziekte en ze te adviseren contact op te nemen met hun dierenarts voor vaccinatie van het konijn!

Nogmaals mijn excuses, maar ik hoop dat u begrijpt dat de nood hoog is.

Met vriendelijke groet,

Marco te Loo (dierenarts)

Dierenkliniek Wateringse Veld

Dierenkliniek Nootdorp

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .