alissabieberr Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 Hallo,We hebben een nestje van 5 mooie konijntjes, 2 grijze, 1 zwarte, 1 wit/zwart gevlekt en 1 wit/grijs gevlekt. Bij het zwarte konijntje is een oogje niet open gegaan. Ze zijn nu 15 dagen oud. We hebben geprobeerd met boorwater om het open te krijgen en er kwam veel wittig spul uit. Volgens ons ontbreekt het oogje, wat moeten we nu doen?groetjes,Alissa
NaOomkuuHh Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 tussen de 10 en 14 dagen kunnen de oogjes open gaan. als ze dan nog niet open zijn moet je ze open maken, anders kunnen ze gaan ontsteken. misschien is dit gebeurt?? ik zou naar de DA gaan, want zelf aan het oogje frotten is ook niet goed denk ik. als ze geen oogje heeft, dan heeft ze toch ook geen ooglid?? weet ik niet, hoor. maar dat lijkt me ;p
alissabieberr Geplaatst: 26 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2011 Dank je voor je reactie, op een andere site hadden we gelezen dat je met boorwater kon proberen om het oogje voorzichtig nat te maken zodat de verkleving oplost. Het konijntje heeft wel oogleden maar volgens ons geen oogbol.....
BorLot Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 Nou dan zou ik toch maar snel naar de dierenarts gaan als ik jou was.... En dit topic hoort denk ik of bij gezondheid of bij hulp bij onverwachte nestjes. Alleen als het een oeps nest was.
brenniiej Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 ja inderdaad ik zou ook naar de dierenarts gaan!!
NaOomkuuHh Geplaatst: 29 oktober 2011 Geplaatst: 29 oktober 2011 heb je al iets gedaan, naar de DA geweest etc. ??
Aanbevolen berichten