ShinLi Geplaatst: 24 oktober 2011 Geplaatst: 24 oktober 2011 (aangepast) Heb hier een tijd geleden al gepost over dat ik het niet helemaal vertrouwde bij Jopelien. Haar neus was steeds vies, en kwam ook wat uitvloeiing uit. Heb dit bij de DA twee keer aangegeven, laatste keer bij de inenting, beide keren maakte ze (de DA) zich hier niet erg druk om. En zei dat ik het maar even moest aankijken en terug komen als het erger werd. Maar toch blijft het neusje vies, maar niet echt erger ofzo. En nu beginnen de neuzen van Freya en Gwyn ook wat viezer te worden. Na gevoelt te hebben zijn ze ook wat nat hier en daar. Beide dames hebben hier nog nooit eerder last van gehad en zitten nu al twee jaar buiten. Van Jopelien weet ik het niet want ik heb haar pas sinds Mei (ze is 5/6 jaar oud). Bij Gwyn hoorde ik zonet ook haar ademhaling, had een beetje piepend geluid. Hoorde het alleen als ik dicht op haar zat hoor. Maar toch.Zou ik gewoon nog een keer met de DA gaan overleggen, of misschien naar een andere DA gaan wat die ervan zegt? Mijn huidige DA is tot op een zekere hoogte wel Konijnkundig, maar begin toch hier en daar mijn twijfels te krigjen. Of moet ik toch gewoon preventief iets gaan doen met medicatie en hierop aandringen bij de DA? Ik wil gewoon niet dat straks ineens alle drie of vier (Baldr lijkt nog nergens last van te hebben) iets ernstiger onder de leden te hebben. Of dat ik ineens in de winter met vier zieke konijnen zit!Ik weet het gewoon niet... en heb hier verder ook geen ervaring mee wat 'vieze neuzen' verder kan uitmaken bij de konijnen. Of dit ook een vorm van Snot kan zijn, of in snot kan overgaan... Ze eten alle vier verder goed, eten hun hooi en drinken ook goed. Dus daar ligt dus geen vorm van bezorgdheid bij mij. Daarom weet ik dus even niet wat de beste 'course of action is'. 24 oktober 2011 aangepast door ShinLi
Catelootje! Geplaatst: 24 oktober 2011 Geplaatst: 24 oktober 2011 Ik snap dat je bezorgd bent. Ik zou naar een andere dierenarts gaan die hier op de lijst staat. Snot kan heel hardnekkig zijn en een snelle ingreep is aan te raden. Wie weet dat een andere dierenarts wel de ernst inziet en je medicatie meegeeft.
ShinLi Geplaatst: 24 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2011 Ja en dan nog eens bedenken welke DA ik morgen dan kan/ga bellen. Ik weet dat de Waterpoort in Sneek wel een goede DA moet zijn, maar verder nooit zoveel overgehoord. En de enigste DA's die op de KK DA lijst staan zijn in Leeuwarden. Das toch wel weer ff best ver rijden, daarom bel ik ook eerst om te kijken wat ze ervan vinden. Om zomaar ff 60km op en neer rijden voor niks ga ik er ook niet op wagen. Wat vinden anderen trouwens? Wil wel wat meer opties/meningen horen hoor!
ShinLi Geplaatst: 25 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2011 Nog meer mensen met ervaring/meningen wat ik hier nu mee aanmoet?
rabbitmams_miriam Geplaatst: 25 oktober 2011 Geplaatst: 25 oktober 2011 Ik heb er helaas ervaring mee. Ik zou je aanraden om een kweek te laten maken van de uitvloeiingen uit de neus, dan weet je snel genoeg wat het is en kan er gericht een behandeling gestart worden. Ik heb het ook gehad en mijn nijntje is weer 100% klachtenvrij, dus inderdaad een andere dierenarts zoeken die je wel serieus neemt!Niet ermee blijven lopen want als het inderdaad snot is en het wordt chronisch ben je verder van huis. En ik weet uit ervaring als je de dierenarts belt hier in leeuwarden, die willen het konijntje zien voordat ze een advies kunnen geven, dus dat zal waarschijnlijk hun antwoord worden. Welke dierenarts had je in leeuwarden op het oog als ik vragen mag?
ShinLi Geplaatst: 25 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2011 Nou er staan hier twee in het konijnkundige dierenarts topic. Bij welke dierenarts zit jij? ik ga het liefst naar een DA waar jij of een ander lid ook gewoon goede ervaring mee heeft. Ik zou het helemaal niet erg vinden om naar Leeuwarden te rijden hoor, ik wil gewoon weten of ik dan ook echt terecht komt bij een DA die mij serieus neemt en met me wil werken om het probleem te achterhalen. Mijn eigen DA is hier dus niet erg 'gehaaid' op als ik het zo mag zeggen . Na op de websites te hebben gekeken sprak Dier&Arts mij het meeste aan, dat wel.
ShinLi Geplaatst: 25 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2011 Nou afspraak staat voor morgenmiddag bij een DA in Leeuwarden na goed advies van Miriam ^^. Ben benieuwd wat eruit komt rollen. Ze nam me in ieder geval al heel serieus aan de telefoon .
Dollie Geplaatst: 25 oktober 2011 Geplaatst: 25 oktober 2011 Succes! Ik geloof dat ik naar dezelfde DA ga.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 25 oktober 2011 Geplaatst: 25 oktober 2011 Nou ben benieuwd wat er uit komt .:yes:
Suuzi Geplaatst: 25 oktober 2011 Geplaatst: 25 oktober 2011 Ik heb niet echt verstand van snot en dergelijke, maar wat ik je wil mee geven is dat een bacteriekweek wellicht zinvol kan zijn. Het kost wat (bij mijn DA 60 euro) , maar dan weet je welke anti-biotica het beestje doeltreffend bestrijden.
ShinLi Geplaatst: 25 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2011 Heb nu een afspraak gemaakt bij de sterkliniek op locatie Goutum. Voor mij ook wel makkelijk rijden, hoef ik niet de hele stad door ^^. Ik zat inderdaad al te denken over een kweek, zal dit zeker voorstellen als ze dit zelf al niet doen. We zien wel, voordeel van BB-lid zijn is dat je zelf ook al wat kennis hebt en er wat assertiever mee om kan gaan bij een dierenarts in plaats van alleen maar ja en amen te zeggen XD
Dollie Geplaatst: 25 oktober 2011 Geplaatst: 25 oktober 2011 Ik ga naar dezelfde kliniek maar dan de Jelsumerstraat. :yes:
ShinLi Geplaatst: 25 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2011 Ja inderdaad, maar de dierenarts die veel over konijnen wist was morgen dus op de Goutum locatie. Maak ik verder geen probleem over, ik moet toch naar Leeuwarden rijden, dus waar ik dan heen moet maakt niet zoveel uit. Maar naar de Jelsumerstraat zou ik de halve stad door moeten. Zal morgen nadat ik thuis ben wel even een update doen over hoe het allemaal is gegaan!
rabbitmams_miriam Geplaatst: 25 oktober 2011 Geplaatst: 25 oktober 2011 Welke dierenarts heb je morgen dan als ik vragen mag?
ShinLi Geplaatst: 25 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2011 Ik ben echt zo slecht in namen onthouden XD, ik zal het je morgen wel vertellen na de tijd. Word ook eens tijd dat ik zulke dingen ga opschrijven .Volgens mij was het wel iemand die jij had genoemd.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 25 oktober 2011 Geplaatst: 25 oktober 2011 Dan zit je wel goed :mdr:. En ik ga ook altijd voorbereid ernaar toe hoor, in het begin keken ze wel eens verbaasd dat ik al veel wist :whistle2:, zijn er nu een beetje aan gewend , ben er te vaak geweest de laatste maanden helaas .Nou ben benieuwd morgen .....
ShinLi Geplaatst: 26 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2011 Nou het was het ritje wel waard hoor. Zowieso omdat Baldr het altijd zo spannend vind bij de DA zit hij het liefst bij mijn schouder op. Bijna de enigste keren dat ik hem even lekker kan knuffelen XD.Maar ja , de dierenarts kon zich ook vinden in mijn bezorgdheid, ook omdat Jopelien nu al redelijk lang dat vieze neusje had en het dus niet overging vanzelf. Jopelien, Gwyn en Freya gaan aan de antibiotica, 2x daags, Gwyn en Freya eerst voor 5 dagen, Jopelien in ieder geval 7 dagen omdat zij het wat ernstiger heeft. Hun longen klonken verder wel goed, daar dus blij mee! Daarnaast hebben alle vier konijnen nog via een prikje wormmedicijnen gehad. Hun ogen, mond en oren zijn ook even nagekeken, en de vieze neusjes en dat er wel een paar grammetjes gewicht bij mocht (wat hopelijk straks beter gaat na dat wormenmiddel) zijn ze verder in goede gezondheid! Nu het twee-daagse gevecht om bij drie konijnen de medicijnen erin te krijgen de komende paar dagen. Oh joy, kijk er nu al naar uit....... XD
rabbitmams_miriam Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 Nou mooi dat je tevreden bent over je dierenarts bezoekje.Tja dat 2x daags gevecht is voor een goede zaak moet je maar denken . Let maar op je wordt er steeds handiger in en d enijntjes vluchten al als je eraan komt hihi, maar komt goed.Ben blij dat ze wel actie ondernemen want het op zijn beloop laten was geen goede optie geweest.
ShinLi Geplaatst: 27 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2011 Nou het viel erg mee de eerste keer toedienen ^^. Gwyn en Freya zijn het helemaal niet gewend (volgens mij nog nooit medicatie hoeven toedienen) en ze zijn wat groter dan Jopelien, maar op wat strubbelingen na had ik het er ook zo in. Nou pak ik ze ook meteen aan hoor, eenmaal vast kunnen ze geen kant meer uit. Met Jopie had ik alle andere manieren al geprobeerd. Maar uiteindelijk vastpakken en spuitje in bek werkt toch het beste en snelste. Lekker twee ss brokjes na als beloning dat ze het zo goed hebben gedaan! Op naar vanavond voor de 2de keer toedienen. Als het zo blijft gaan wordt het een makkie deze komende 5/7 dagen.....
rabbitmams_miriam Geplaatst: 27 oktober 2011 Geplaatst: 27 oktober 2011 Ja wacht maar tot ze het in de gaten krijgen, dan smeren ze hem hoor , nu waren ze nog niet op hun hoede :whistle2:Gewoon direkt actie en dan overompel je ze steeds weer en meestal gaf ik ook wat lekkers erna en dat was half leed van de stress , zoals jij nu doet met die brokjes.
ShinLi Geplaatst: 28 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2011 Ik sluit nu het hok, zodat ze in de omheining zitten, dan kan ik ze zo in een hoekje drukken en oppakken. Maar ze hebben het nu al door wanneer het 'spuitje' tijd is XD. Vanmorge moest ik onverwachts werken, de hele dag van 7 tot na 5'en, dus heb mooi gezegt dat ik ff een half uurtje naar huis ging in de ochtend pauze omdat ik mn nijnen medicijnen moest toedienen. Krijg je wel wat rare blikken hoor XD. En Gwyn heeft me in mijn bovenbeen gebeten, leuk hoor.... Maar het is weer gelukt beide keren vandaag. Al hun oren waren wel heel erg warm, kan dit van de AB komen? (Baldr z'n oren trouwens ook, en hij krijgt geen AB).
rabbitmams_miriam Geplaatst: 28 oktober 2011 Geplaatst: 28 oktober 2011 Heb ik laatst ook gedaan. Had een opleiding op het werk en in de pauze naar huis racen, konijntje dwangvoeren en medicatie geven en weer terug naar het werk. Was 2 dagen vliegen maar had ik er voor over. Gelukkig keken ze niet raar, anders hadden ze een behoorlijke discussie gekregen hoor :whistle2:. Geen idee waarom ze warme oren hebben. Ligt er hier vaak aan hoe warm het in het hok is.
ShinLi Geplaatst: 31 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2011 Even een update, dit is de vijfde en laatse dag AB voor Gwyn en Freya, Jopie heeft nog twee dagen te gaan. Maar het neusje lijkt nu al schoner. Neusjes van Gwyn en Freya vertonen helemaal geen tekenen van uitvloeiing meer, dus daar ben ik blij mee. Jopelien is even kijken hoe het gaat deze laatste paar dagen. Anders moest ik volgens de dierenarts nog even een paar dagen langer geven. Alleen de AB is op dag zeven ook schoon op XD. Dus dat wordt ff bekijken hoe het morgen lijkt en anders moet ik er nog even wat bijhalen. Verder eten ze nog goed hun brokjes en hooi en drinken goed water. En Baldr vind alles bijster bijzonder en interessant, en als ik even niet kijk haalt hij zo de pippetjes met AB van mn stoeltje en zit erop om te kauwen (lijkt wel of hij ook wat wil ). Dus het is nu zo als ik eraan kom, vliegt Baldr nog steeds naar me toe, en de drie voedster vliegen van me weg . Trekt hopelijk wel weer bij in de komende paar weken . Ik geef ze wel altijd even een brokje als beloning na de AB. Heb ook SS junior bestelt wat vandaag of donderdag binnenkomt zodat ze ook nog wat kunnen aankomen .
rabbitmams_miriam Geplaatst: 31 oktober 2011 Geplaatst: 31 oktober 2011 Mooi dat het stukken beter gaat :mdr: en ze trekken echt wel weer bij hoor. Als je daarna ipv met medicatie met wat lekkers aankomt zijn ze het zo vergeten hihi let maar op.Ik heb de junior hier ook gehaald toen dieuwertje ziek was, en ze vond het lekker. Meng nu nog een beetje door het voer heen want ze moet nog wat meer bijkomen.
ShinLi Geplaatst: 1 november 2011 Auteur Geplaatst: 1 november 2011 Dag 6.... En Jopelien haar neus ziet er weer viezer uit dat gister. Beetje jammer, blijkt deze AB toch niet (goed) aan te slaan. Heb Enrofloxoral drops meegekregen. Deze zijn ook bijna op. Zal toch even met de dierenarts bellen, plan B doen. Denk dan toch dat een kweekje maken de beste optie is als er nu niet snel verbetering in komt met deze AB. Je zou zeggen dat na 5 dagen het toch wel eens beter moet worden toch? Ook wat blindedarm keutels gespot in het hok... maar jah geen idee van wie die zijn. Jammer dat ze er geen naamkaartje bijzetten XD.
Aanbevolen berichten