Aurelia Geplaatst: 24 oktober 2011 Geplaatst: 24 oktober 2011 Socrates wil een vriendinnetje. Dat mag, maar dan moet hij wel gecastreerd worden. Vandaag gebeld naar de dierenarts, woensdag tussen 8.30 en 09.00 moet ik hem brengen. 2 uur van te voren niks eten, dus even de wekker zetten zodat ik zijn voer dan weg kan doen. Ik zie er tegenop moet ik eerlijk zeggen. Ik vind het aan de ene kant zo zielig maar aan de andere kant is dit wel het beste voor hem. Anders kan ik echt geen vriendinnetje voor hem krijgen en hij wil dat graag.De dierenarts heeft ook gevraagd of ze een bloedtest mogen doen.Een bloedscreening kan op de ochtend van de operatie worden uitgevoerd. De bloedafname vindt danplaats direct aansluitend op de opname, na het uitvoeren van de bloedscreening wordt een keus gemaaktvoor het beste anaesthesieprotocol. Bij sterk afwijkende waarden nemen wij altijd eerst telefonischcontact met u op. De waarden van het bloedonderzoek worden in het patiëntendossier in onze computeropgeslagen en geven ons voor de toekomst ook bruikbare informatie.De kosten van een bloedscreening bedragen € 63,50Is dit belangrijk om te doen? Ik wil wel het beste doen voor mijn beestje maar ik wil ook niet onnodig geld uitgeven.Na de castratie ga ik contact opnemen met konijnenopvang Goofy om te kijken voor een vriendinnetje. Ik weet dat ik nog 2 weken minimaal moet wachten. Ik heb nu de hele tijd de neiging om hem te blijven knuffelen omdat hij zijn mannelijkheid gaat verliezen. Lieve Socrates toch.
Dollie Geplaatst: 24 oktober 2011 Geplaatst: 24 oktober 2011 Bij het 'twee uur van te voren niet eten' gaan wat alarmbellen rinkelen.. Een konijn mag nooit vasten. Een konijn kan ook niet overgeven dus het maakt niet uit of z'n maag vol is of niet. Ik zou nog eens goednavragen wat de reden is dat hij dan niet meer mag eten..Socrates is nog jong toch? Ik kreeg bij mijn jonge voedster ook de keuze of ik een bloedonderzoek wilde laten doen. Heb het niet gedaan. Als er ook maar enige twijfel is over de gezondheid van het dier zou ik het wel laten doen.
Aurelia Geplaatst: 24 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2011 Over dat vasten is me verteld, wel dat het niet lang mocht maar wel 2 uur van te voren. Staat ook in de mail die ik heb gekregen:Zij mogen dan ook eten tot 2 uur voor de operatie, daarna moet u zowel het krachtvoer als het hooi en stro weghalen. Het drinkwater mag gewoon blijven staan.
Cleo en Jackson Geplaatst: 24 oktober 2011 Geplaatst: 24 oktober 2011 Ik heb wel een onderzoek laten doen bij mijn voedster, vind fijn de gezonde waarden te kennen. voor als er ooit wat zou zijn. en om te weten of de ingreep plaats kon vinden.ik was 45,- hieraan kwijt.
Gast Geplaatst: 24 oktober 2011 Geplaatst: 24 oktober 2011 Bij mij gaan de alarmbellen inderdaad ook meteen rinkelen. Een konijn mag absoluut niet vasten.
Aurelia Geplaatst: 24 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2011 Uhm ok, ik ga dan toch even de dierenarts nog even bellen. Houd jullie op de hoogte!
Aurelia Geplaatst: 24 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2011 Net even de dierenarts gebeld. Ze zat me heel raar aan te kijken. Vasten moet inderdaad niet. Heb haar gevraagd of ze dan meteen hun informatiebrief willen aanpassen.
Elvje Geplaatst: 24 oktober 2011 Geplaatst: 24 oktober 2011 Ik sluit me bij de anderen aan, hoeveel ervaring heeft je dierenarts met konijnen? Ik kreeg juist complimenten dat hij nog lekker had gegeten voor de castratie, scheelde mij ook een hoop stress als hij niet direct zou eten.
Cleo en Jackson Geplaatst: 24 oktober 2011 Geplaatst: 24 oktober 2011 Dat is zeker slordig van de DA.Maar idd Cleo kreeg nog bij de DA extra eten zodat ze zeker wisten dat ze goed at, maar Cleo at dan ook bij de Da gewoon haar biksjes en hooi op! haha! Dus die ging lekker vol de operatie in!
Aurelia Geplaatst: 24 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2011 Bij de DA hebben ze een speciale geneeskunde-unit voor konijnen dus dan zou je zeggen dat ze er wel wat verstand van hebben. Nouja, ik zal hem dus gewoon laten eten. En toch maar een bloedonderzoek laten doen, gewoon voor de zekerheid. Het kan geen kwaad.
Aurelia Geplaatst: 26 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2011 Vanmorgen de castratie gehad. Hij is nu weer helemaal uit de narcose al is hij nog wel wat uit z'n doen. Echter weer een vraagje: de DA zei tegen mij dat als Socrates aan het eind van de dag nog niet heeft gegeten ik dan hun moest bellen. Echter, op het formulier dat ik heb meegekregen staat pas de volgende ochtend, dus morgenvroeg. Wat moet ik nu doen? Socrates heeft nog steeds niet gegeten, heb hem van alles al aangeboden maar hij ligt gewoon in z'n kooi en eet niet. Volgens m'n vriend moet ik me geen zorgen maken maar ik weet niet wat ik moet doen.
jrjsieben Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 (aangepast) heeft hij pijnstilling gehadRammen zijn meestal wel gauw weer opgeknapt Van hoelaat is hij thuis 26 oktober 2011 aangepast door jrjsieben
Aurelia Geplaatst: 26 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2011 Hij heeft geen pijnstilling gehad, ik kon hem om 14.00 ophalen dus vanaf 14.30 was hij weer thuis. Hij is al wel weer aardig actief, heeft al wat lopen springen maar zit nu al de hele tijd in zijn kooi op een handdoek te liggen (DA had stro afgeraden ivm wond)
jrjsieben Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 Heeft hij geen spuit gehad met pijnstilling bij de da ?
Aurelia Geplaatst: 26 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2011 Volgens mij niet want de assistente vroeg dat nog aan de DA voor de rekening (ik moet daar extra voor betalen zeg maar) maar hij zei dat hij niks heeft gehad
Elvje Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 Ik weet niet op welke tijden je ram eet? Ik heb Milo van alles voorgehouden om hem te laten eten, maar keek bij een beetje raar aan... alsof ik niet wist dat het voor een ander tijdstip was Z'n gewone maaltijd op z'n gewone tijdstip at hij op alsof er niets aan de hand was.Neemt hij ook niets waar hij dol op is? Paardenbloemblad en gras wordt hier gegeten als ze niets anders willen.
jrjsieben Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 Dus hij heeft vanaf half 3 niks meer gegeten ?Ik zou het aankijken Je kan van je biks dwangvoer maken Hij zal vanzelf wel weer gaan etenMaar als hij pijn heeft dan gaat hij niet etenBel even met je da
Aurelia Geplaatst: 26 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2011 Ik las net dat het binnen 24 uur moet gaan eten, dat betekent dat meneer sowieso voor morgenochtend moet gaan eten. Normaal krijgt hij elke ochtend zijn bakje eten (vanmorgen heeft hij nog wat gehad) en tussendoor eet hij ook nog een paar keer, zo eet hij langzaam het bakje leeg. 's Avonds krijgt hij dan nog vaak fruit. Ik heb hem nu naast brokjes en hooi, ook wat fruit en een konijnensnoepje gegeven die er meestal snel ingaat. Maja, anders kijk ik het nog wel even aan. Ik merk gewoon dat meneer uit zijn doen is maar dat kan ik me ook wel weer voorstellen.
Aurelia Geplaatst: 26 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2011 Hij heeft bij de dierenarts ook niets gegeten, dus vanaf vanochtend heeft hij niet meer gegeten
Aurelia Geplaatst: 27 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2011 Hij wil helemaal niks. Hij heeft inmiddels een half plakje komkommer op en een klein stukje appel. Meer eet hij simpelweg niet. Ook niet vanochtend toen ik hem zijn brokvoer gaf. Drinken gaat ook nog niet echt lekker. Ik zit nu op school, gelukkig maar 5 minuten van huis. Mijn vriend is nu thuis en houdt hem in de gaten. Telefoon staat aan. Zodra ik weer kan ga ik naar huis en eventueel de dierenarts bellen. Het voelt niet goed
Cleo en Jackson Geplaatst: 27 oktober 2011 Geplaatst: 27 oktober 2011 Een konijn moet eten om de darmen op gang te houden.Als het dier niets eet zou k toch even contact opnemen met de da, en waarschijnlijk gaan bijvoeren met een spuitje(critical care of biks opgelost in lauw water) vraag ook om pijnstilling(zou k doen) een konijn met pijn eet vaak niet. sterkte voor je ventje!
Elvje Geplaatst: 27 oktober 2011 Geplaatst: 27 oktober 2011 Als hij nu nog steeds niet heeft gegeten, zou ik inderdaad zo snel mogelijk actie ondernemen, dit duurt nu wel erg lang.Voor de rest sluit ik me helemaal bij Cleo en Jackson aan.
Aanbevolen berichten