Ga naar inhoud

vieze kont verder alles normaal


champie

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heef sinds een tijdje een ontzettende vieze kont.

Geprobeerd om schoon te maken maar is echt onmogelijk daar word ze echt wilt van.

Wat zou het kunnen zijn?? Ze eet veel hooi en krijgt 1 maal daag een hand vol biks (SS).

Ze is verder ook normaal actief en heeft ook gewone keutels.

Het val me wel op dat als ze haar behoefte doet dan ze op en neer gaat.

Wie kan mij helpen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me toch wat meer aan de hand als ik je verhaal zo lees maar ik ben geen dierenarts :$.

Het kontje toch proberen schoon te maken desnoods met hulp van een tweede persoon. Ik heb toen het kontje schoongekregen dor het nijntje met de achterpoten in een laagje lauw warm water te zetten waardoor het kontje ook onder water kwam en dan rustig losmaken met je handen. Een 2e persoon is handig als je nijntje wild doet, zo kan eentje haar vasthouden en de ander haar schoonmaken.

Je kunt proberen haar alleen hooi te geven en kijken of het minder wordt maar als er geen verbetering optreedt niet te lang wachten om advies bij een da te vragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was een maand geleden ongeveer bij de dierenarts en dan zul je het net zien natuurlijk was der kontje niet zo vies zeiden ze.

En ze konden verder niks vinden.Hebben haar toen ook getemperatuurd en dat was goed.Hoefde me geen zorgen te maken.Omdat ze nog actief is.Maar ja goed kan het volgens mij ook niet zijn.

Ik heb haar inderdaad in een bakje met water gezet maar ook dan gaat ze als een dolle tekeer echt niet te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was een maand geleden ongeveer bij de dierenarts en dan zul je het net zien natuurlijk was der kontje niet zo vies zeiden ze.

En ze konden verder niks vinden.Hebben haar toen ook getemperatuurd en dat was goed.Hoefde me geen zorgen te maken.Omdat ze nog actief is.Maar ja goed kan het volgens mij ook niet zijn.

Ik heb haar inderdaad in een bakje met water gezet maar ook dan gaat ze als een dolle tekeer echt niet te houden.

Geloof me had ik hier ook. Ik hield ze tegen me aan en een 2e persoon stond altijd naast me voor hulp want konijntjes vinden die houding gewoon niet leuk, maar het kontje moet wel schoon (Als ik klaar was was ikzelf ook altijd drijfnat :mdr:

maar had ik er voor over, nu is alles weer goed bij mijn nijntjes)

Dan kun je ook kijken of daar verder geen problemen zich aan het ontwikkelen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt me niet, maar ja als ze veel plakpoep hebben is het minderen toch even ene optie om te kijken of het dan beter gaat. Is ook niet zo dat ze dan nooit meer biks mogen maar het probleem moet nu even getraceerd worden want plakpoep is niet goed.

En wat betreft dat wassen iedere dag, nee is voor jou en het konijntje geen pretje maar zal toch schoon moeten. Zo gauw je de oorzaak gevonden hebt kun je aan de oplossing daarvan beginnen en is het wassen misschien heel snel niet meer nodig.

Zou jammer zijn als ze straks ook nog irritatie door de plakpoep gaat krijgen want dan ben je verder van huis......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad.Ik hoop dat ik de oorzaak ook snel ga vinden.

Maar is opeens minderen van de biks niet zielig??

En hoe kun je zien dat het daar geirriteerd is??

Zou haar morgen nog es proberen te wassen in een bakje met water.

En hopen dat het dan schoon gaat worden.En dan inderdaad maar minderen met de biks.

Ik ga denk ik zowiezo even woensdag naar de dierenwinkel daar staat dan zo'n dierenarts kan nooit kwaad.

En wormen zou dat kunnen??Wat zijn daar de symptonen van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de huid eronder rood is of zelfs open, dan is het niet goed. Iest minder biks is niet zielig, als ze maar onbeperkt hooi kunnen eten.

Ik weet niet precies wat de symptomen zijn van wormen , volgens mij kun je dat aan de keutels zien, vaak rare vorm en ze vermageren vaak ondanks dat ze goed eten, maar ik ben geen da :$ en ik heb daar gelukkig nog geen ervaringen mee gehad.

Nou gewoon op je gemak je nijntje morgen wassen, probeer ervoor te zorgen dat je niet alleen bent. Zou er paniek bij je konijntje uitbreken dat er iemand haar goed vast kan houden en de ander het voorzichtig schoonmaakt.

Laat even weten hoe het gegaan is . Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb net toch maar even een kuur gekocht voor de wormen kan nooit kwaad.

Ik heb het een heel eind schoon gekregen ziet er redelijk uit nu.

De dierenarts dacht dat ze te dik was en de blinde darm keutels niet bij kan.

Ik heb het alleen gevraagd heb het konijn niet meegenomen.

Nu maar even kijken.En inderdaad gewoon op hooi en water zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .