Ga naar inhoud

vieze kont verder alles normaal


champie

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heef sinds een tijdje een ontzettende vieze kont.

Geprobeerd om schoon te maken maar is echt onmogelijk daar word ze echt wilt van.

Wat zou het kunnen zijn?? Ze eet veel hooi en krijgt 1 maal daag een hand vol biks (SS).

Ze is verder ook normaal actief en heeft ook gewone keutels.

Het val me wel op dat als ze haar behoefte doet dan ze op en neer gaat.

Wie kan mij helpen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me toch wat meer aan de hand als ik je verhaal zo lees maar ik ben geen dierenarts :$.

Het kontje toch proberen schoon te maken desnoods met hulp van een tweede persoon. Ik heb toen het kontje schoongekregen dor het nijntje met de achterpoten in een laagje lauw warm water te zetten waardoor het kontje ook onder water kwam en dan rustig losmaken met je handen. Een 2e persoon is handig als je nijntje wild doet, zo kan eentje haar vasthouden en de ander haar schoonmaken.

Je kunt proberen haar alleen hooi te geven en kijken of het minder wordt maar als er geen verbetering optreedt niet te lang wachten om advies bij een da te vragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was een maand geleden ongeveer bij de dierenarts en dan zul je het net zien natuurlijk was der kontje niet zo vies zeiden ze.

En ze konden verder niks vinden.Hebben haar toen ook getemperatuurd en dat was goed.Hoefde me geen zorgen te maken.Omdat ze nog actief is.Maar ja goed kan het volgens mij ook niet zijn.

Ik heb haar inderdaad in een bakje met water gezet maar ook dan gaat ze als een dolle tekeer echt niet te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was een maand geleden ongeveer bij de dierenarts en dan zul je het net zien natuurlijk was der kontje niet zo vies zeiden ze.

En ze konden verder niks vinden.Hebben haar toen ook getemperatuurd en dat was goed.Hoefde me geen zorgen te maken.Omdat ze nog actief is.Maar ja goed kan het volgens mij ook niet zijn.