Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi

Azia is weeral ziek sinds dinsdag, ze zou lucht in haar maagje hebben, heeft nu verschillende medicaties te nemen, en heeft sinds woe avond geen korrels meer geeten, vandaar dwangvoeding.

het prob is dat ze sinds gister avond veel hooi eet en af en toe zonnebloempitten en gerts, ook lust ze paardebloemblaadjes en selder, maar haar korrels wil ze niet nemen. geef ik haar met het spuitje eten dan begint ze aan haar hooi te knabbelen, draait haar hoofd weg of spuwt alles terug, heeft iemand tips om haar dwangvoeding te geven want ze blijft ook ni stil zitten en maak mij toch wat zorgen.

grtz

Geplaatst:

Als ze hooi eet zou ik haar niet gaan pesten met dwangvoeding. Misschien heeft ze last van haar kiesjes? Heb je dat al eens na laten kijken? Krijgt ze verder geen groenten zoals andijvie of witlof?

Geplaatst:

Er word vaak geadviseerd om een konijn met maag-darm problemen op alleen water en hooi te zetten. Dus ik zou haar gewoon lekker veel hooi laten eten, onbeperkt. Wel zou ik inderdaad de kiezen op haakjes laten controleren.

Dwangvoeding wordt hier alleen gegeven indien het konijn al een paar uur helemaal niet meer zelfstandig eet. Na 24 uur niet eten komen de darmen namelijk stil te liggen en dat kan overlijden tot gevolg hebben.

Geplaatst:

Op de foto's en echo was te zien dat ze iets aan maag en darmen had. ze krijgt ook antibiotica, pijnstillers, primperam (maag), rodikolan(voor de darmflora). En ontworming ga ik binnekort ook beginnen

ze heeft ondertussen al witloof, peterselie, selder, rozenbottel, hooi, eikenblaadjes, zonnebloempitjes, appel, snoepjes (ni altijd), paardenbloemblaadjes uit de tuin gekregen, alles eet ze heel goed op, ze doet net alsof ze nooit geen eten krijgt, alleen haar korrels laat ze liggen. Heb ookal gedacht dat het mss te veel medicatie of mss te zwaar is waardoor ze haar korrels ni eet.

Heb ookal gezien dat ze goed begint te keutelen, ze zijn wel veel kleinder als anders, maar tis toch al een begin, plassen doet ze ook. ze is ookal een stuk beter dan in de week, gaat nog wel liggen enz, maar ze begint ook met wassen enz.

Woe krijgt ze normaal haar inentingen, als ze beter is, dan kan ik dat eens vragen van haar kiezen. haar voor tandjes hebbe ze al gecontroleerd en die waren inorde

Geplaatst:

Welke biks geef je? De ene biks variant is makkelijker te verteren als de andere. Misschien kun je SS geven? Deze schijnt licht verteerbaar te zijn.

En misschien geef je wel te veel kruiden en groenvoer..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .