Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Weer een berichtje want ik weet het even niet meer. Babs is nu ongeveer 2 weekjes niet zichzelf. In eerste instantie heb ik van de DA darmstimuleringsmiddel gekregen en pijnstilling omdat ze niet goed at. Dit hielp niet. Toen hebben ze haar kiezjes gevijld omdat er hele kleine haakjes opzaten. Hierna heb ik weer darmstimulering en pijnbestrijding gehad. Dat was vorige week, ze heeft toen 2,5 dag binnen gezeten, tot ik haar maar buiten heb gezet bij haar mannetje want die kunnen niet zonder elkaar eigenlijk. Ze eet wel wat, maar nog steeds niet goed. Ik heb toen nog antibiotica gehad. Dat geef ik nu dus ook. Maar nog steeds is ze niet zichzelf. en ze eet weinig. De DA heeft ook aan haar buikje gevoeld tijdens de narcose maar voelde niks raars. Zij zegt dat het volgende een rontgenfoto gaat zijn omdat ze nu ook niet meer weet wat er is. Hebben jullie misschien nog een idee? Ze eet wel peterselie en andijvie maar durf dit niet teveel te geven, of moet ik dat anders maar veel neerleggen zodat ze tenminste wel voldoende binnen krijgt? Ze eet ook wel wat hooi. Brokjes laat ze staan.. Af en toe eet ze wel een gedroogd wortelstukje als ik dat haar voorhoud. Ze is alleen minder actief, ik ken haar zo niet en ik maak me zorgen. Ze is ook afgevallen.

Moet ik haar anders weer binnen halen? Maar nu is het ineens zo koud en is die overgang weer zo groot. Pff, ik ga anders gewoon wederom naar de DA maar misschien hebben jullie hier een idee over.

Geplaatst:

Echt veel tips heb ik helaas niet voor je. Normaal zou je bij dit soort klachten an kiezen denken, maar daar is ze dus al aan geholpen.

Aangezien ze zich echt niet lekker voelt, zou ik haar wel naar binnen halen nu.

Hopelijk krijg je nog advies waar je wat aan hebt en beterschap voor Babs.

Geplaatst: (aangepast)

Ik zou haar inderdaad ook naar binnen halen. Zo kun je beter in de gaten houden wat ze door de dag heen eet want als ze buiten zit weet je dat gewoonweg niet. En zou ze te weinig binnen krijgen kun je haar altijd wat bijvoeren.

Ik had mijn nijntje eerst ook nog buiten zitten omdat ik het zielig vond,weg bij de andere 2, maar nu zit ze toch al een week binnen zodat ik kan bijhouden wat ze eet en evt bij kan voeren, en die overgang naar buiten, dat zie ik dan wel weer en anders komen de andere 2 gewoon naar binnen. Eerst zorgen dat ze weer op krachten komt.

Ben bang als je haar daar laat zitten dat ze erger zal verzwakken. Ze moet zelf weer voldoende gaan eten voordat je haar buiten zet.

Blijft natuurlijk altijd je eigen beslissing.........

aangepast door rabbitmams_miriam
Geplaatst:

bedankt voor de reacties! Ik heb nu besloten haar in het hokje te zetten (ik heb nog een oude kleine en een grote, allebei in de ren). Ik heb haar in het kleine hokje opgesloten met veel stro, andijvie, peterselie, hooi en preies uitgeteld aantal brokjes. Ik heb een handdoek over het hok gehangen. Zo zit ze wat meer beschut maar is ze toch niet ineens van de vrieskou in de 20 graden. En haar mannetje loopt dan in de ren rond en heeft het grote hok. Sneu dat ze even gescheiden zitten maar dan kan ik beter zin wat ze op een nacht eet. Hoop zo dat het beter gaat!!

Geplaatst:

Wat betreft het naar binnen halen...Dit is niet alleen om zelf in de gaten te houden hoe/wat je konijntje eet, maar wanneer een konijn zich niet lekker voelt, heeft hij/zij ook veel meer moeite om zichzelf op temperatuur te houden. En als hij onderkoeld raakt, nou ja, je snapt daar de strekking wel van :) En met de vrieskou die nu 's nachts optreedt, is het misschien tóch verstandiger om haar wel naar binnen te halen.

Verder, merk je ook raar gedrag aan haar? Ik moest er heel eventjes aan denken dat Babs misschien schijnzwanger is, of dat de hormoontjes opspelen? Dan kunnen ze zich ook anders gaan gedragen. This maar een suggestie.

En is de baarmoeder nagekeken? Voor zover je een baarmoeder na kunt kijken :s

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .