Eline-Kareltje Geplaatst: 20 oktober 2011 Geplaatst: 20 oktober 2011 Hallo iedereen,mijn konijn eet sinds gisteren erg weinig tot niets van zijn biks op. Hij eet alleen appel en wortel als ik hem dat geef en zijn biks (bijna) niet. Kan iemand mij vertellen waar dat aan kan liggen? Ik ga sowieso morgen of maandag naar de dierenarts met hem.Groeten,Eline
jrjsieben Geplaatst: 20 oktober 2011 Geplaatst: 20 oktober 2011 Ga morgen maar of vandaag nogHet klinkt als een tandprobleemHaakjes op de kiezen eet hij wel hooi
Catelootje! Geplaatst: 20 oktober 2011 Geplaatst: 20 oktober 2011 Ik zou als ik jou was niet morgen of maandag gaan, maar meteen. Keutelt je konijn nog? Is het nog actief? Het kan zijn dat hij haakjes heeft, een beginnende verstopping, beginnend gas, ... vanalles. Ik denk, omdat hij wel 'zachte' groenten eet, het misschien tandproblemen zijn. Een konijn moet altijd eten, als hij dat niet doet is er iets mis. Voor hetzelfde geld eet hij overmorgen helemaal niet, en dan is het weekend en is het (a) moeilijk om een kundige dierenarts te bereiken, en betaal je het weekendtarief. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je konijn zo snel mogelijk een kundige arts ziet, nu lijkt het mij nog vrij gemakkelijk te behandelen.
Eline-Kareltje Geplaatst: 20 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2011 Ik heb hem net wel hooi zien eten, en hij rent inderdaad niet echt heen en weer. Dat deed hij ook niet altijd hoor. hij ligt wel vaker gewoon rustig in zijn hok.
Catelootje! Geplaatst: 21 oktober 2011 Geplaatst: 21 oktober 2011 En heb je al een afspraak met de dierenarts gemaakt?
rabbitmams_miriam Geplaatst: 21 oktober 2011 Geplaatst: 21 oktober 2011 Hoe gaat het nu met je konijntje??
Aanbevolen berichten