mayjune Geplaatst: 23 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2011 Nee idd geen leuk verhaal maar ik bereid me bij slecht nieuws het liefst voor op het ergste dan kan de rest enkel meevallen en aan de realiteit valt niks aan te veranderen.Jouw laatste zin geeft me in ieder geval hoop want idd ik hoop nog steeds dat het eenmalig was en ik denk de fokker met mij.Bij ec of oorontsteking zijn er toch andere symptonen? Ze zijn gecontroleerd door de da en kerngezond verklaard (hoewel Floor daar ook abnormaal schik had, ze bewoog geen millimeter zo angstig) ok was wel een week voor de aanval.Ik heb ze idd niet aangeraakt en dat was vreselijk moeilijk, zo op een afstand kijken maar omdat ze zo een hekel heeft aan oppakken wou ik het niet verergeren pas toen ze helemaal lag en terug haar hoofd bewoog ben ik ze gaan optillen omdat ik dacht dat ze verlamd was aan de achterhand maar als het nog voorkomt blijf ik helemaal uit de buurt tot ze terug zelf recht kan. Gek was wel dat ze toen helemaal niet angstig was en ik haar gewoon recht kon zetten ze bleef snuffelen en zoeken naar eten bij me zoals ze net voor de aanval ook deed (had ze net hun eten gegeven).Voorlopig ga ik ze zeer goed in de gaten houden (vind het daarbij wel jammer dat ze buiten zitten) en bij een nieuwe aanval moet ze echt onderzocht op epi (dacht dat het bloed trekken was maar ben niet zeker het was me allemaal wat veel) en ja dan gaat ze wel behandeld moeten en ga ik hun hok afsluiten (ze hebben dan nog steeds bijna 3m² maar ja nu wel 7m²) maar ik heb wel nog goede hoop dat ze geen echte epi gaat ontwikkelen. De kamille ga ik wel halen en geven omdat kruiden zeker geen negatieve bijwerkingen hebben maar mag Flor daar dan ook gewoon van eten hij moet nu niet bepaald rustiger worden (hoewel meneer bij de da zeer boos was amper te hanteren en stampen dat het een lieve lust was hij was echt boos en totaal geen angst) hij is in het koppel de baas maar wel op een kalme manier niet dat ik dan de verhouding verstoor? Apart voeren is heel moeilijk want Floor haalt eten uit Flor zijn bekje.
Gast meloen Geplaatst: 23 oktober 2011 Geplaatst: 23 oktober 2011 Ec en ooronsteking geeft idd meer andere klachten, bedoel aan te geven dat er meerdere voorliggende oorzaken kunnen zijn. Ik vind de korte verlamming in de ah typisch. Heb je een filmcamera op je fone of iets anders? Mocht het weer gebeuren altijd handig om dit aan je dierenarts te laten zien.Voorlopig duimen wij hier dat het niet meer gebeurd en Floor gezond oud mag worden.
Polomeisje Geplaatst: 23 oktober 2011 Geplaatst: 23 oktober 2011 Flor kan ook gewoon de kamille eten hoor.Ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of de kalmerende werking van kamille ook op deze manier werkt.Ik gebruik altijd kamillethee als mijn maag van slag is, omdat het een kalmerend effect op de spijsvertering heeft. Heb nog niet eerder gehoord dat dit kalmerend in algemene zin zou zijn. Ik word er zelf dan ook niet echt anders van.
Nicky_the Geplaatst: 23 oktober 2011 Geplaatst: 23 oktober 2011 Mijn voedster heeft zeker baat bij kamille. Zij is ook altijd angstig. Ik geef het alleen wel met tussen pozen, dus 6 weken wel, 2 weken niet, om gewenning te voorkomen (sommige beweren dat er geen gewenning op kan treden, maar ik doe het voor de zekerheid toch wel zo).Het is inderdaad geen probleem dat het andere konijn ook mee eet, hier eten ze er ook samen van.Wat de trigger van een epileptische aanval is geweest, is vaak moeilijk te achterhalen, omdat het ook iets kan zijn van een paar dagen of een paar weken terug.Maar inderdaad: 1 aanval is nog geen epilepsie. Kinderen hebben ook vaak stuiptrekkingen door koorts. Dit is inprinciepe ook epilepsie, maar dan eenmalig waardoor er niet over epilepsie gesproken word.
Aanbevolen berichten